Skip to content

מהפך במו"מ: לפיד יקבל את האוצר ובנט יילך לתעשייה והמסחר

ההערכה היא כי בעקבות ההתקדמות הזו יוכל ההסכם להיחתם כבר בראשית השבוע הבא – והממשלה החדשה תוכל להיות מוצגת בכנסת כבר ביום רביעי, ואולי אף קודם לכן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מהפך במו"מ בין הליכוד ביתנו לבין יש עתיד והבית היהודי. בניגוד למה שהסתמן עד עתה – מתברר כי יושב-ראש יש עתיד, יאיר לפיד, יהיה בכל זאת שר האוצר הבא ואילו נפתלי בנט יהיה שר התעשיה והמסחר. המהפך בגישתו של יאיר לפיד, שעד עתה לא נטה לקבל את תיק האוצר, התאפשר לאחר פגישה שהייתה לו בשעות הצהריים עם ראש הממשלה במעונו הרשמי בירושלים.

שר האוצר הבא. לפיד (צילום: דן בר דוב)

בתום הפגישה ויתר לפיד סופית על תיק החוץ. על לפיד הופעלו בימים לחצים רבים לקחת את תיק האוצר. בין הפונים אליו היו גם בכירים במשק, שביקשו ממנו לקחת את תיק האוצר.

נפתלי בנט יקח תיק מורחב של משרד התעשיה והמסחר, שבו יקבל סמכויות נרחבות גם למלחמה בריכוזיות. ח"כ אורי אריאל, שהיה בעברו מזכ"ל מועצת יש"ע וראש המועצה המקומית בית אל ימונה, כנראה, להיות שר הבינוי והשיכון.  אורי אורבך יהיה, כנראה, שר ההסברה והרב אלי בן דהן, שר הדתות.

עפ"י הסיכומים תקבל מפלגת יש עתיד את משרד הפנים ומשרד הרווחה. המועמדים לעמוד בראש משרד הפנים הם, כנראה,ראשי הערים לשעבר יעל גרמן או מאיר כהן. משרד הרווחה מיועד כנראה לח"כ שי פירון. בסך הכל יהיו ליש עתיד ארבעה שרים.

נפתלי בנט. שר התמ"ס הבא (צילום: ענבל כהן חמו)
נפתלי בנט. שר התמ"ס הבא (צילום: ענבל כהן חמו)

בליכוד, יקבל כנראה משה (בוגי) יעלון את משרד הביטחון. ארבעה שרים יישארו, כנראה, בתפקידם: שר החינוך, גדעון סער; שר התחבורה, ישראל כץ; השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' ושרת הקליטה, סופה לנדבר.

ההערכה היא כי בעקבות ההתקדמות הזו יוכל ההסכם להיחתם כבר בראשית השבוע הבא – והממשלה החדשה תוכל להיות מוצגת בכנסת כבר ביום רביעי, ואולי אף קודם לכן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן