Skip to content

לקראת הבחירות: סו צ'י נבחרה לראשות "הליגה הלאומית לדמוקרטיה"

נבחרה פה אחד במסגרת כינוס של המפלגה ביאנגון. הבחירות הכלליות יתקיימו בעוד כשנתיים, ומפלגתה של סו צ'י צפויה לזכות בהן ברוב גדול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההפשרה הפוליטית במיאנמר היא תהליך שנמשך כבר חודשים ארוכים. לאחר שחרורה של כלת פרס נובל אונג סאן סו צ'י ממעצר הבית שבו הייתה כלואה כעשרים שנה, הקמת נציבות לאומית לזכויות אדם, מתן חנינה ליותר ממאתיים אסירים פוליטיים, התרת הקמתם של ארגוני עובדים והכרזת שביתות, הפחתת הצנזורה המוטלת על כלי התקשורת וביטול חלק מחוקי הפיקוח על שערי המטבע – אחרי כל אלה דומה כי מיאנמר הולכת צעד נוסף לקראת שלטון אזרחי. היום מונתה סו צ'י ליושבת הראש של המפלגה שבראשה עמדה עד מעצרה. סו צ'י תוביל את המפלגה בבחירות הכלליות הצפויות להתקיים בעוד כשנתיים – וכל המשקיפים מעריכים כי היא תזכה בהן בקלות.

לא להיגרר לסכסוכים פנימיים. אונג סאן סו צ'י (מקור תמונה: ויקימדיה)
לא להיגרר לסכסוכים פנימיים. אונג סאן סו צ'י (מקור תמונה: ויקימדיה)

כלת פרס נובל לשלום, שבשנה שעברה נבחרה כחברת פרלמנט כחלק מרפורמה פוליטית שיזמה הכת הצבאית, זכתה לתמיכה פה אחד על ידי הוועד המרכזי של מפלגתה, "הליגה הלאומית לדמוקרטיה", הכולל 120 חברים. האירוע התקיים במסגרת כינוס של מאות מחברי המפלגה ביאנגון, במה שמתפרש כהפגנת עוצמה פוליטית. עד לפני שנים אחדות לא היה שום סיכוי שהכת הצבאית הנוקשה תתיר את קיומו של אירוע כזה.

אבל הכנס ביאנגון חשף גם את האתגרים העומדים עתה בפני המפלגה: חוסר ניסיון פוליטי של חלק מהפעילים, מחלוקות פנימיות בנושאים עקרוניים ועוד. בין השאר, סולקו מהוועידה ארבעה מחברי המפלגה, שנחשדו בניסיון להשפיע על ההצבעה בנוגע למועמדותה של סו צ'י לתפקיד היושבת ראש.

סו צ'י עצמה דירבנה את מפלגת האופוזיציה "לנצל את ההזדמנות" ולהתכונן לקראת הבחירות בעוד כשנתיים – בחירות שכאמור, אם תהיינה חופשיות והוגנות, כל הסקרים חוזים בהו ניצחון סוחף ל"ליגה הלאומית לדמוקרטיה". "למען טובת הארץ, עלינו להתאחד וללכד שורות", אמרה, "אני מבקשת שלא תאפשרו לתחושות אישיות לפגוע בעתיד האומה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן