Skip to content

ונצואלה בדרך לבחירות, מחליפו של צ'אבז ייבחר ב-14 באפריל

נציגי האופוזיציה בחרו בהנריקה קפרילס כמועמדם, יום אחרי השבעת ניקולס מאדורו לנשיא המדינה הזמני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קפרילס - מעשה רמייה
קפרילס - כינה את השבעת מדורו -מעשה רמייה

הנריקה קפרילס נבחר כמועמדה של האופוזיציה, לאחר השבעת ניקולס מאדורו לנשיא המדינה הזמני. קפרילס התמודד מול צ'אבז בבחירות שהתקיימו באוקטובר 2012 וזכה למספר הבוחרים הגדול ביותר מבין מועמדי האופוזיציה בתקופת נשיאותו של צ'אבז. כך מדווחת רשת אל-ג'זירה.

קפרילס צייץ לאוהדיו כי הוא "אסיר תודה" על ההצעה ובקרוב הוא יודיע אם יקבל את המועמדות. מושל מדינת מירנדה נבחר בשנה שעברה למועמדות מטעם "השולחן העגול של האחדות הדמוקרטית" בפריימריז חסרי תקדים במדינה.

בינתיים נהנה מאדורו, שצ'אבז עצמו בחר בו ליורש, מיתרון גדול בדעת הקהל. הוא רוכב על גל אהדה עצום בעקבות מות הנשיא בשבוע שעבר. כתבת הרשת מוסרת מקראקס, שהטלוויזיה ממשיכה לשדר ללא הרף תמונות של אזרחים המגיעים מכל רחבי הארץ לחלוק כבוד אחרון לצ'אבז. ועדת הבחירות המרכזית הודיעה שמערכת הבחירות תתחיל ב-2 באפריל ותסתיים ב-11 בו, תקופה קצרה ואינטנסיבית מאוד.

מאדורו - מי בחר בך?
מאדורו - מי בחר בך?

העוינות הפוליטית במדינה החלה לצבור תאוצה מיד אחדי סיום לוויית הנשיא המת, שנכחו בה שלושים מנהיגי מדינות זרות, כאשר בתום טקס השבעתו תקף מאדורו את האופוזיציה ואת הקפיטליזם.

קפרילס מצדו גינה את השבעת מאדורו כ"רמייה חוקתית" ושימוש לרעה שעושה הממשלה בסמכויותיה: "ניקולס, איש לא בחר בך לנשיא. העם לא הצביע עבורך ילד," רעם קפרילס וטען שנשיא זמני אינו יכול להתמודד בבחירות לנשיאות.

בבחירות שנערכו באוקטובר ניצח צ'אבז את קפרילס ב-11 אחוזים, וסקר דעת קהל שנערך לאחרונה העניק למדורו יתרון בן 14 אחוזים על יריבו, אך מנהיג האופוזיציה מפקפק באמינות המכון שערך אותו.

"הנשיא הבא יתמודד עם אתגר עצום", אמר פרופסור אוגוסטין בלנקו מאוניברסיטת ונצואלה, "לזכות באמון האוכלוסייה המרוששת, שהאמינה בעיוורון לצ'אבז במדינה מפולגת".

מאות אלפי בני אדם ליוו את הוגו צ'אבז בדרכו האחרונה ביום רביעי בעוד ארונו נלקח אל האקדמיה הצבאית בקראקס, שם הוא מוצג לעיני הציבור. הממשלה מתכננת לחנוט את הגופה ולשמר אותה "כמו לנין" בתיבת זכוכית, "לנצח".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן