Skip to content

שלושה תלמידים תקפו בת 60 בנצרת עלית בשל מוצאה הערבי

שלושה קטינים בני 14 הבחינו באישה שצעדה ברחוב, ירקו לעברה, קיללו אותה ותבעו ממנה לעזוב את ה"עיר היהודית". לאחר שהביעו חרטה, החליטו במשטרה שבימים הקרובים הם יצאו לסיורים עם המשמר האזרחי בשכונה וירצו בפני נוער על סובלנות וגינוי אלימות גזענית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה קטינים כבני 14, הלומדים בנצרת עילית, נעצרו בסוף השבוע בחשד שירקו וקיללו אישה כבת 60, על כך שהיא ערבייה. הקטינים קראו לה "לעזוב שכונה יהודית ולשוב לנצרת". במשטרה הוחלט כי בימים הקרובים הם יצאו לסיורים עם המשמר האזרחי בשכונה וירצו בפני נוער על סובלנות וגינוי אלימות גזענית. כמו כן יתלוו הנערים לשוטרים בפעילות בשכונה. בסוף השבוע הגיעה האישה למשטרת נצרת והתלוננה על המעשה. בעקבות תלונתה איתרה המשטרה את הנערים ועצרה אותם.

ניצב רוני עטיה (צילום: משטרת ישרל, ויקימדיה)
תבע טיפול מהיר. ניצב רוני עטיה (צילום: משטרת ישרל, ויקימדיה)

האירוע התרחש בליל שבת, מעט לפני כניסת השבת, ברחוב חצב בנצרת עילית. האישה הלכה ברחוב עם בתה בשנות העשרים לחייה, וכאשר עברה ליד מקווה, פגשו בה הנערים שלומדים בפנימייה באזור. הנערים קראו לה לעזוב את השכונה וירקו עליה.

בעקבות תלונתה התערב בנושא מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב רוני עטיה, ותבע לטפל בחקירה במהירות. הנערים אותרו ונעצרו, נחקרו והודו במיוחס להם. לאחר החקירה ולאחר שהם הביעו חרטה על מעשיהם והתנצלו, הם שוחררו. על ההחלטה לחייב אותם בסיורים והרצאות על סובלנות ומניעת גזענות, אומרים במשטרה: "העדפנו את האלמנט החינוכי על פני ענישה. בכל מקרה מדובר בנערים, כך שגם הענישה לא תמיד יעילה במקרה הזה. די היה בעצם המעצר והחקירה כדי שיבינו את חומרת המעשה".

במוצאי שבת הסגירו את עצמם שני הנערים החשודים בתקיפת המורה הערבייה סוהאד אבו זמירה וחברתה רויטל וולקוב, כשהיו בדרכן לביקור אבלים בשכונת קריית משה בירושלים בשבוע שעבר. הם יובאו הבוקר להארכת מעצר בבית משפט השלום בבירה.

במהלך השבוע נעצרו ארבעה צעירים תושבי טבריה בחשד שתקפו והכו בשבת שעברה לפנות בוקר את נימר שרקאווי בן 43, תושב נצרת עילית, שנפש עם אשתו על החוף. לאחר מעצרם התברר כי שניים מחבורת הבריונים היו מעורבים גם בתקיפת חסן אוסורוף, עובד הניקיון תושב יפו, בטיילת תל אביב בסוף חודש פברואר השנה. חבורה של עשרים צעירים תקפו אותו על בסיס גזעני, צעקו לעברו "אתם רוצים להשתלט על המדינה", והכו בו. הוא אושפז עם פגיעות בראשו בארובת העין ובלסת. למחרת היום נערכה הפגנה במקום בו הותקף בה קראו משתתפיה לבלום מיד את גל הגזענות ושנאת הזרים.

ביום שני בשבוע שעבר תקפו נערות יהודיות אישה ערבייה ברכבת הקלה בבירה. המותקפת,  אנא אמטיר (38), הגישה תלונה במשטרה. דורית יורדן-דותן, צלמת שהיתה עדת ראייה לאירוע, סיפרה כי הבחינה ב"צעירה דתייה, שחלפה בתחנת הרכבת הקלה, ונתנה לפתע אגרוף בפרצוף לאישה הערבייה שהמתינה במקוםכשהאישה ניסתה להתגונן, החברות של התוקפת באו לעזרתה, החלו להכותה והדפו אותה לעבר קיר התחנה. הייתה שם קבוצה של בנות עשרים שתקפו וקראו קריאות לכיוונה". משטרת ירושלים עצרה שלוש נערות בחשד לתקיפה, ששוחררו לאחר חקירתן בערבות והורחקו מהעיר למשך חודש. בחקירתן טענו כי אמטיר היא זו שתקפה אותן. עורך דינן איתמר בן גביר מעמותת "חננו", אמר כי לאחר שאשמתן תתמוגג, הן יתבעו את המשטרה על מעצרן. במשטרה מתכוונים להמליץ על הגשת כתב אישום נגדן.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן