Skip to content

ליברמן: "ממשלה חדשה כבר ביום רביעי"

יו"ר ישראל ביתנו הכריז מדימונה כי "לקראת יום שלישי הנושא ייסגר. עדיף לקחת עוד יום אחד, לא למהר ולמנוע ויכוחים. כרגע זה תהליך בלתי הפיך שנמצא בעיצומו". עוד ציין, כי שריון תיק החוץ עבורו ברור מאליו ובירך את הקולגות על הגישה הקואופרטיבית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברי מפלגת ישראל ביתנו לא מצאו עיתוי מתאים יותר לסייר בעיר דימונה, להתארח אצל ראש העיר החדש, אלי ברונשטיין, ולקיים ישיבת מפלגה באולם מועצת העיר.

ליברמן (צילום: דן בר דוב)
ליברמן (צילום: דן בר דוב)

במסיבת עיתונאים שכינס ליברמן היום בצהריים, בדיוק בשעה 15:00, עם תחילתה של ישיבת הממשלה, פתח והתייחס, לסוגייה הבוערת "אנחנו מגיעים לדימונה לפני שהצלחנו להרכיב ממשלה והעובדה שאנחנו מגיעים עכשיו לכאן מצביעה על החשיבות שאנחנו מייחסים לעיר דימונה".

לדבריו: "אין ספק שהשבוע הזה הכנסת תצביע על האישור לממשלה חדשה. אני מניח שלקראת יום שלישי כול הנושא ייסגר. אולי עדיף לקחת עוד יום אחד על מנת לגבש מראש, לא למהר ולמנוע ויכוחים. כרגע זה תהליך בלתי הפיך שנמצא בעיצומו".

ליברמן התייחס לאתגרים העומדים בפני הממשלה וציין, שהמפגש עם נשיא ארה"ב יהווה את האתגר הראשון לממשלה החדשה: "אני מניח ששני הצדדים יציגו את התפיסה שלהם לגבי הבעיות האזוריות של המזרח התיכון ואנחנו צריכים להיות מרוצים וגאים, כי הביקור הראשון של נשיא ארה"ב מאז שנבחר בפעם השנייה הוא בישראל". אתגר נוסף אליו התייחס ליברמן היההתקציב: "שאלת התקציב לא פשוטה, בעיקר נוכח האתגרים הביטחוניים".

לשאלה מדוע הוא מתנגד למינויו של ח"כ ריבלין ומעדיף את ח"כ אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת הבאה, השיב ליברמן: "אני לא יודע מאיפה ההמצאות האלה. אין יום שאין שטות חדשה והמצאה חדשה". לדבריו, ישנו סיכום עם ראש הממשלה, שעם הקמת הרשימה המשותפת יתמוך בכול החלטת ממשלה.
ביקשנו את תגובתו לכך שסוגיית שריון תיק החוץ עברה "בקול ענות חלושה וללא מאבקים" למרות התקופה המדינית הסוערת, ועל כך ענה ליברמן: "לכולם היה ברור שזה תיק של ישראל ביתנו ועל כן כולם קיבלו את זה בהסכמה. אנחנו מברכים על הגישה הקואופרטיבית".

ליברמן הוסיף: "במדינת ישראל היו תקופות שראש הממשלה החזיק בו זמנית חמישה, שישה תיקים. היו תקופות שראש הממשלה החזיק תיק כמו משרד הביטחון קדנציה שלמה. כך היה נהוג מתקופת בן גוריון ועד אהוד ברק. אני לא חושב שיש כאן משהו חדש".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן