Skip to content

"כוורת" חוזרת: שבעת המופלאים יופיעו בפסטיבל ישראל

גידי גוב, דני סנדרסון, יוני רכטר, אפרים שמיר, אלון אולארצ'יק, יצחק קלפטר ומאיר פניגשטיין מתאחדים 40 שנים אחרי ש"כוורת" הוקמה ויופיעו בפסטיבל ישראל בקיץ הקרוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
להקת "כוורת", היום בתל-אביב (מאיר פניגשטיין הופיע בסקייפ). צילום: יובל אראל

חדר האירוח במלון "הרודס" מעל הטיילת בתל אביב המה היום באנשי תקשורת, לא רק מתחום המוזיקה. גם צוותי חדשות. לא בכל יום, לא בכל שנה ולא בכל עשור מתרחש אירוע שכזה. שבעת המופלאים, שהיוו את להקת "כוורת", אחת ההצלחות הגדולות בעולם המוזיקה שלנו, חוזרים ומתאחדים, אמנם לא לתמיד, לא לאלבום חדש, אבל לשתי הופעות, שיינעלו את פסטיבל ישראל ב-19 ו-20 ביוני בבריכת הסולטן בירושלים.

גידי גוב, דני סנדרסון, יוני רכטר, אפרים שמיר, אלון אולארצ'יק, יצחק קלפטר ומאיר פניגשטיין (האחרון בסקייפ) מתאחדים 40 שנים אחרי שהלהקה הוקמה. לאחר הבדיחות של סנדרסון וגוב ("שואלים אותנו 'למה התפרקנו', העיקר שלא נתפרק בעצמנו"), שגנבו את ההצגה כהרגלם, לאחר שנמסר כי בשלב זה מדובר באיחוד לשתי הופעות בלבד, הוברר כי לכבוד האירוע תשיק חברת NMC יונייטד – הד ארצי מארז דיסקים מהודר, שיכלול בין היתר חומרים נדירים של "כוורת", שרובם טרם ראו אור. וגם סרט מתוכנן על הלהקה.

לשאלתי בעניין הדמיון בין השיר של כוורת "יו יה" לבין אחת מהיצירות החשובות של ג'ון מקלפלין ו"המווישנו אורקסטרה", הצהיר אפרים שמיר כי אכן בזמנו חשו הערכה רבה ליצירתו של מקלפלין ובתוך השיר שולבו צלילים בהשראת יצירתו Birds of Fire. אז עד כאן לגבי אגדות אורבניות, יש אישור לסברה, שמקלפלין הפך לחלק מהיצירה של "כוורת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן