Skip to content

הג'יהאד האסלאמי ביצע ניסיון ירי בטיל ארוך טווח בסיני

הטיל נורה הבוקר ממרכז חצי האי לכיוון תעלת סואץ והטווח שלו הוא 45 ק"מ. במצרים מודאגים מהתגברות גופי הטרור סמוך לגבול מצרים-ישראל. אתמול שוגרה התרעה של המודיעין המצרי לתחנות משטרה וצבא בסיני להגביר ערנות נוכח כוונת הג'יהאד לבצע תקיפות בסיני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצות ג'יהאד איסלאמי, הפועלות בחצי האי סיני, ביצעו הבוקר ירי טיל ארוך טווח ממרכז סיני. הירי נעשה במהלך תרגיל צבאי שנערך על ידן. כך דיווחה סוכנות מען בצהריים. הסוכנות מוסרת כי הירי בוצע ממרכז סיני,  כשהיעד המשוער של הטיל היה תעלת סואץ. מקורות בצבא המצרי העריכו כי מדובר בטיל לטווח ארוך, שטווח שיגורו עומד על  45 ק"מ.

לדברי המקורות, הטיל התפוצץ בשטח חולי ויצר בור בעומק של שלושה מטר ובקוטר של שני מטרים. לגבי מקורו של הטיל העריך מומחה מצרי, כי מדובר בטיל נפל שנותר שלם לאחר שנורה בידי ישראל במהלך מלחמת "עמוד ענן".  

רכב של הג'יהאד האסלאמי מבצע ירי טיל בסיני (צילום: סוכנות מען)
רכב של הג'יהאד האסלאמי מבצע ירי טיל בסיני (צילום: סוכנות מען)

אתמול (שבת) העביר מודיעין הפנים המצרי הודעת אזהרה לתחנות המשטרה והצבא בסיני להגביר ערנות, בהסתמך על מידע שהגיע לידיהם לפיו יש בכוונת הג'יהאד האסלאמי לבצע התקפות על תחנות משטרה ומתקנים צבאיים בסיני. מקורות רשמיים במצרים הביעו היום דאגה מהתגברות גופי הטרור בחצי האי, במיוחד לאורך הגבול עם ישראל.  

דובר צה"ל סירב להגיב לידיעה זו. לפני מספר ימים פרסם המטה ללוחמה בטרור אזהרה חמורה לישראלים השוקלים לצאת לסיני במהלך חופשת הפסח. הודגש כי "האזהרות נובעות מהמשכו של קמפיין הטרור העולמי של איראן וחזבאללה, שזה שנתיים עושים מאמץ מוגבר לפיגועים בחו"ל מול יעדים ישראליים ויהודיים. כל גורם ישראלי בחו"ל מוגדר כמטרה, ומטרות אזרחיות אינן ממוגנות ולכן מוגדרות כיעד קל יותר לפיגוע".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן