Skip to content

האימאם: "חיי אדם יותר קדושים ממכה, מהוותיקן ומירושלים"

הנשיא פרס נפגש עם משלחת אימאמים מוסלמים בצרפת ועם ראשי הקהילה היהודית. מהאימאמים הוא שמע הצהרות תמיכה מפתיעות בישראל וגינוי לטרור בכל צורותיו. "הסכסוך הישראלי פלסטיני אינו תירוץ לשנאת מדינת ישראל - אנחנו לא מעוניינים בשנאה הזאת ולא מאמינים בה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס, קיים הבוקר, לקראת אירועי הזיכרון בצרפת לשנה לפיגועים בטולוז, פגישות מיוחדות עם ראשי הקהילה היהודית בצרפת ועם משלחת של אימאמים מוסלמים, נשיאי הקהילה המצרית, אפריקנית, מרוקנית, סנגלית וראשי מסגדים מרכזיים.

"אני רואה בכם אחים לדרך". הנשיא פרס למשלחת האימאמים. (צילום: משה מילנר/לע"מ)
"אני רואה בכם אחים לדרך". הנשיא פרס למשלחת האימאמים. (צילום: משה מילנר/לע"מ)

במפגש עם האימאמים המוסלמים הופתע הנשיא מעוצמת התמיכה בישראל שהפגינו האימאמים, מהמתינות והסובלנות כלפי הדתות השונות ומעמידתם האיתנה על גינוי הטרור בכל צורותיו ובקול ברור.

"אנחנו המוסלמים קורבנות כמוכם היהודים"

בפתח הפגישה התייחס האימאם שלגומי לציון שנה לפיגועי רצח החיילים הצרפתיים במונטובאן וילדי בית הספר בטולוז (11 במרץ ו-15 במרץ) ואמר: "מחר, ה-11 במרץ, עבורנו הוא יום אבל נורא – יום בו החל מסע של רצח וטרור שכולנו סבלנו ממנו. רציתי לומר לך אדוני הנשיא, כי אנחנו המוסלמים קורבנות כמוכם היהודים לאותו קיצוני אשר יצא למסע רצח, שלקח בסופו גם את חיי הילדים. אנחנו פה כדי לומר לאחינו הצרפתים וליהודים: כולנו ביחד מאוימים על ידי הטרור, נפגעים מהטרור וקוראים לתקווה ואופטימיות לשלום בסיום השנה הנוראה הזאת".

שלגומי הדגיש בקול ואמר: "אנו מלמדים את המאמינים כי חיי אדם יותר קדושים מהמקומות הקדושים! ממכה, מהוותיקן ומירושלים".

הנשיא פרס, שהתרגש מאוד מהדברים, אמר לאימאם שלגומי: "מי שרצח אזרחים צרפתים וילדים יהודים בטולוז הראה את הפנים המכוערות של הרצח ושל הטרור, ודבריך הראו את הנשגב שבשלום. אתם מנהיגים של איסלאם המחפש שלום כמונו. אני מאוד מעריך את דברייך המרגשים, ואני מודה לכם שבאתם".

הנשיא הוסיף ואמר: "אני רואה בכם אחים לדרך, דיאלוג בינינו הוא חשוב ומועיל, ולכן לפגישה זו חשיבות עליונה בעיניי. אנחנו נעבוד ביחד, למען כל העמים בעולם, למען ישראלים ופלסטינים ולמען שלום בעולם".

שלגומי התייחס גם ליחס של ראשי העדות המוסלמיות כלפי מדינת ישראל והדגיש כי הם אוהדים את מדינת ישראל ומעוניינים לגשר בין הדתות והעמים. "הסכסוך הישראלי-פלסטיני אינו תירוץ לשנאת מדינת ישראל – אנחנו לא מעוניינים בשנאה הזאת ולא מאמינים בה. ביקרנו בישראל וראינו אותה, אנחנו רוצים להכיר את ישראל כמו שהיא, ולראות אדם את חברו מזווית אחרת".

בפגישה עם הקהילה היהודית השתתפו ראשי הקהילות היהודיות בצרפת, בהם ראש הקהילה בטולוז, שעדכן את הנשיא על התמודדותה של הקהילה היהודית שנה לאחר הרצח. נציגי הקהילה ביקשו לשמוע מהנשיא על הדרכים לחידוש תהליך השלום עם הפלסטינים, הסוגיה האיראנית והמצב במזרח התיכון לנוכח ההתפתחויות האחרונות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן