Skip to content

פיצוץ מסתורי בדרום איראן

על פי הדיווח של סוכנות ידיעות איראנית, הפיצוץ גרם להדף ונפגעו מספר בני אדם. הוא אירע בעיר נמל האימאם חומייני במחוז חוזסטאן. במקום פועלת מחתרת המתנגדת לממשל המרכזי השיעי ודורשת אוטונומיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פיצוץ מסתורי התרחש אמש בנמל האימאם חומייני בדרום איראן, כך מוסרת היום סוכנות הידיעות האיראנית ILNA. על פי הדיווח, נפגעו מספר בני אדם, התנפצו זגוגיות בבניינים סמוכים, בהם בית מלון, ומכוניות ניזוקו. הפיצוץ אירע בעיר הנמל במחוז חוזסטאן העשיר בנפט, והוא אחד ממעברי הסחר החשובים במדינה. לא נמסרה סיבת הפיצוץ. 

מחוז חוזסטאן (מקור: Morven, ויקימדיה)
מחוז חוזסטאן (מקור: Morven, ויקימדיה)

באזור זה פועלת מחתרת המתנגדת לממשל המרכזי השיעי ודורשת אוטונומיה בחבל זה. בעבר בוצעו בו פיגועים על ידי המחתרת נגד כוחות הביטחון בבנייני ממשל. כיום, כאשר מתרחשים פיצוצים באזור זה, שלטונות איראן ממהרים להאשים את המחתרת המקומית או ארגוני ביון מערביים.

בספטמבר שעבר דווח על פיצוץ במתקן להעשרת אורנים בפורדו ליד העיר קום באיראן. על פי פרסומים זרים, הפיצוץ המסתורי גרם להרס מבנים במקום וללכידת 240 בני אדם במתקן שמצוי כ-70 מטרים מתחת לפני האדמה. ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, פירודאון עבאס דוואני, אישר לאחרונה את דבר הפיצוץ ואמר כי הפיצוץ גרם להפסקת חשמל אזורית. הוא לא מסר פרטים נוספים לגבי הנזק שנגרם והאם המתקן שוקם.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן