Skip to content

השר לסחר והשקעות של בריטניה מגיע לישראל

יעמוד בראש משלחת עסקית בתחום הגז והנפט. מטרת הביקור היא לחזק את קשרי הסחר בין שתי המדינות, שבשנה שחלפה היו יותר מ-4 מיליארד ליש"ט. דגש מיוחד יושם על מומחיות בריטניה בתחומי הגז והנפט, לנוכח גילויי מאגרי הגז לחופי מדינת ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לורד סטיבן גרין. מומחיות בתחום הנפט והגז. צילום: שגרירות בריטניה בישראל
לורד סטיבן גרין. מומחיות בתחום הנפט והגז. צילום: שגרירות בריטניה

השר לסחר והשקעות של ממשלת בריטניה, הלורד סטיבן גרין, יגיע לישראל היום לביקור בזק בראש משלחת עסקית, הכוללת נציגים שליותר מעשר חברות בריטיות מובילות בתחום הגז והנפט.
במשך ביקורו בארץ ייפגש השר גרין עם שר התמ"ת שלום שמחון, עם הצמרת העסקית בישראל ויבקר באסדת קידוח הגז "לוויתן". חברי המשלחת העסקית ייפגשו עם חברות ישראליות מובילות בתחום האנרגיה.

בריטניה נחשבת למובילה עולמית בתחום הנפט והגז. בסקוטלנד, הידועה כמרכזה של בריטניה בתחום זה, יש יותר מ-2,000 חברות בתחום האנרגיה,הפועלות ביותר מ-100 שווקים בעולם.

בשנה שעברה הגיע היקף הסחר ההדדי בין בריטניה לישראל לשיא של יותר מ-4 מיליארד ליש"ט.

יחסי הסחר הפוריים בין שתי המדינות באים לידי ביטוי גם בהשקעות של ישראלים בבריטניה: יותר מ-250 חברות ישראליות הקימו שלוחות בבריטניה. נתון זה הוביל לכך שישראל נמנית על 20 המדינות המובילות בעולם בהשקעות בבריטניה והיא מקדימה מדינות כמו ברזיל, אוסטריה, מקסיקו, דרום אפריקה, פינלנד, דרום קוריאה, ערב הסעודית ואחרות.

הלורד סטיבן גרין התחיל את דרכו במשרד הבריטי הממשלתי לפיתוח גלובלי. ב-1977 הצטרף לפירמת הייעוץ העסקי מקינזי ושות', וניהל את עבודות החברה באירופה, צפון אמריקה והמזרח התיכון. בהמשך עבד במחלקות שונות בממשל הבריטי, עד לתפקידו האחרון כיו"ר קבוצת האחזקות של HSBC.

לפני חזרתו לבריטניה השר יבקר ברשות הפלסטינית שם יפגש עם בכירים בממשלה הפלסטינית ועם אנשי עסקים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן