Skip to content

מועצת רש"ת אישרה את מימון נמל התעופה בתמנע

תוכנית המימון אושרה בגין התאמת תוכניות עבודה של רש"ת, שבמסגרתם נידחה פרויקט הזרוע הרביעית והחמישית בטרמינל 3, הוקטן היקף הבנייה של תמנע וצומצם הגירעון התפעולי הצפוי בתמנע ובתוכנית למתן שירות באמצעות טרמינל 1 בנתב"ג. על פי התוכנית יוקטנו ההוצאות של רש"ת ביותר מ-9 מיליארד שקל, לתקופה של בין השנים 2012 - 2030
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

הדמיה של נמל התעופה בתמנע (צילום מאתר משרד התחבורה)
הדמיה של נמל התעופה בתמנע (צילום מאתר משרד התחבורה)

 

מועצת רשות שדות התעופה (רש"ת), בראשות היו"ר עובדיה עלי, אישרה היום את המימון להקמת שדה התעופה בתמנע. בהצבעה שהתקיימה תמכו כל חברי המועצה לרבות הדירקטור שאול מרידור.

שאול מרידור תמך

סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור, ששימש יו"ר ועדת הכספים של דירקטוריון (רש"ת) הודיע בחודש שעבר על התפטרותו, בגלל דוח, שלפיו אמורה רש"ת להיקלע לגירעון כבד בעקבות הקמת נמל התעופה המתוכנן להיבנות בתמנע על שם אילן ואסף רמון. בדיון שהתקיים אז בוועדת הכספים של רש"ת על פרויקט תמנע, שהיקפו כ-1.7 מיליארד שקל, הציג מינהל הכספים של רש"ת תחזית, שלפיה הקמת נמל התעופה בתמנע תגרום לה הפסד שנתי של כ-140 מיליון שקל בשנה. זאת בתוספת הפסד של כ-60 מיליון שקל נוספים, בגין הפעלה גירעונית של נמלי תעופה נוספים. כך שמדובר בהפסד שנתי צפוי של כ-200 מיליון שקל.

מאז ובעקבות עבודת מטה שבוצעה ברש"ת, חזר מרידור לשמש דירקטור וחבר ועדת הכספים של רש"ת והיום הוא תמך בתוכנית המימון להקמת נמל תמנע.

התאמת תוכניות עבודה

עובדיה עלי. עבודת מטה לציצמום הגירעון
עובדיה עלי. עבודת מטה לציצמום הגירעון

בדיון היום הציגה הנהלת הרשות עבודת מטה שנעשתה להתאמת תוכניות העבודה הרב שנתיות במטרה לשמור על האיתנות הפיננסית של הרשות וכן שמירה על רמת הביטחון הבטיחות והשירות. תוכנית העבודה הרב שנתית, שהוצגה לועדת הכספים, שהתכנסה בהעדרו של היו"ר, הצביעה על הצורך לבצע התאמה זו על למנת לשמר את חוסן הפיננסי של הרשות, לאור הגירעון המצטבר החזוי.

במסגרת התאמת תוכנית העבודה זו דחתה, בין היתר, הרשות את פרויקט הזרוע הרביעית והחמישית בטרמינל 3, הוקטן היקף הבנייה של תמנע וצומצם הגירעון התפעולי הצפוי בתמנע ובתוכנית למתן שירות באמצעות טרמינל 1 בנתב"ג. על פי התוכנית יוקטנו ההוצאות של רש"ת ביותר מ-9 מיליארד שקל, לתקופה של בין השנים 2012 – 2030.

זרוע רביעית – שגיאה אסטרטגית

בוועדת הפיתוח, שהתכנסה לפני יותר משנה (ב-25.7.11) הדגיש היו"ר עובדיה עלי שהקמת הזרוע הרביעית היא שגיאה אסטרטגית, כך שהתאמת התוכנית מתיישבת עם מדיניות המועצה מדיוני ועדות הפיתוח הקודמות.

העתקת הפעילות של נמל התעופה מאילת לתמנע לטיסות בינלאומיות – הוא צורך לאומי המתחייב ממיקומו ויכולת הקיבולת של הנמל הקיים באילת. הנמל בתמנע על שם אילן ואסף רמון ייתן מענה לצורך בנמל חלופי לנתב"ג.

עוד נמסר כי, חוסנה הפיננסי של רשות שדות התעופה במשך השנים שחלפו והיותה מוקד ידע לאומי בתחום התעופה, הם שעמדו בבסיסה של החלטת הממשלה להטיל על רש"ת להקים ולנהל את נמל התעופה בתמנע.

1 Comment

  1. אריק
    12 במרץ 2013 @ 8:54

    רוצים שדה בהנהלה פרטית, מספיק עם המונופול של הרשות המושח…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן