Skip to content

פרס ידרוש בפרלמנט האירופי להכריז על חיזבאללה כארגון טרור

נאומו של פרס יהיה הנאום הראשון של מנהיג ישראלי בפרלמנט במתכונתו הנוכחית. הוא ידגיש בנאומו כי כל האופציות עומדות על השולחן מול איראן גרעינית ויזהיר כי מאגרי הנשק הכימי בסוריה הינם סכנה גם לאירופה. עוד ידגיש הנשיא כי הקמת ממשלה חדשה בישראל מהווה הזדמנות לחזרה למו"מ עם הפלסטינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה יישא מחר נאום מדיני מיוחד, במליאת הפרלמנט האירופי בשטרסבורג. יהיה זה הנאום הראשון של מנהיג ישראלי בפרלמנט במתכונתו הנוכחית, המונה 754 חברי פרלמנט מ-27 מדינות האיחוד.

במרכז נאומו, ידגיש הנשיא כי ארגון חיזבאללה הינו ארגון טרור לכל דבר, אשר אחראי על סדרת פיגועים ארוכה וביניהם הפיגועים בבורגס, בתאילנד, בהודו ומצרים. הנשיא יקרא  לאיחוד האירופי מעל במת הפרלמנט להכיר בחיזבאללה כארגון טרור על מנת לאפשר החלת סנקציות, אשר ימנעו מהארגון להמשיך בפעילות טרור. עוד ידגיש הנשיא כי הקמת ממשלה חדשה בישראל מהווה הזדמנות לחזרה למו"מ עם הפלסטינים.

הנשיא פרס בפגישתו עם נשיא צרפת הולנד. ינאם מחר בפרלמנט האירופי (צילום: משה מילנר/לע"מ)
הנשיא פרס בפגישתו עם נשיא צרפת הולנד. ינאם מחר בפרלמנט האירופי (צילום: משה מילנר/לע"מ)

בסוגיה האיראנית ידגיש הנשיא כי כל האופציות עומדות על השולחן וכי מדיניות ההנהגה האיראנית אינה מאיימת רק על מדינת ישראל, אלא על שלום העולם כולו. הנשיא יאמר כי ההנהגה האיראנית היא הסכנה הגדולה ביותר לשלום העולם והיא מהווה דיקטטורה במסווה של השקפה דתית. איראן מאיימת על כולם בלי להיות מאוימת על ידי אף מדינה. איראן מסכנת את עצמאותן של מדינות ערביות ומאיימת על קיומה של מדינת ישראל. כמו כן, הנשיא יתריע כי מאגרי הנשק הכימי בסוריה הינם סכנה לשלום העולם, ויש למנוע הגעתם לידיים לא אחראיות.

מליאת הפרלמנט האירופי הינה הפורום הנרחב ביותר של האיחוד האירופי, המייצגת את כל גווני הקשת הפוליטית, ויהיו נוכחים בה כל ראשי הסיעות והוועדות של הפרלמנט האירופי.

ביקורו של הנשיא בפרלמנט בשטרסבורג ייפתח בטקס שבו נשיא הפרלמנט האירופי, מרטין שולץ, יקבל את הנשיא פרס  בטקס ממלכתי מלא ברחבת הפרלמנט האירופי  בשטרסבורג, שיכלול השמעת ההמנונים של שתי המדינות. לאחר מכן, בשעה 13.00 זמן ישראל, יישא נשיא המדינה את נאומו במליאת הפרלמנט. לאחר מכן ישתתף נשיא המדינה בארוחת צהריים חגיגית עם כ-70 דמויות בכירות בפרלמנט האירופי ביניהן נשיא הפרלמנט וסגניו, ראשי הסיעות, חברי וועדת החוץ וחברי המשלחת ליחסים עם ישראל. לאחר מכן יקיים הנשיא פרס מסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן