Skip to content

הישג ללפיד: ממשלה של 20 שרים. תיק החינוך עדיין במחלוקת

ראש הממשלה נתניהו וראשי יש עתיד והבית היהודי, לפיד ובנט, מחדשים את פגישתם לאחר הפסקה – במטרה לפתור את כל חילוקי הדעות. הכל במטרה להשביע את שרי הממשלה החדשה עוד ביום רביעי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הישג של ממש ליאיר לפיד במו"מ הקואליציוני: מספר השרים שיהיה בממשלה יעמוד על 20 בלבד – וביחד עם ראש הממשלה יעמוד המספר על 21. עוד סוכם כי ימונו גם שמונה סגני שרים. ראש הממשלה נתניהו וראשי יש עתיד והבית היהודי, לפיד ובנט, מחדשים את פגישתם לאחר הפסקה – במטרה לפתור את כל חילוקי הדעות. הכל במטרה להשביע את שרי הממשלה החדשה עוד ביום רביעי.

עם זאת, הצדדים לא הצליחו לפתור את המחלוקת בדבר זהותם של שר החינוך והפנים. הליכוד עומד על דרישתו שתיק החינוך יישאר בידי גדעון סער. גורמים בליכוד מסרו למגפון כי הליכוד עומד על המשך החזקת תיק החינוך. בליכוד אומרים כי למשרד החינוך בראשות גדעון סער יש הישגים רבים בארבע שנים האחרונות וראש הממשלה מעוניין בהמשך הצלחת תלמידי ישראל כפי שנראו היטב במבחנים הבינלאומיים שהעפילו לעשרייה הראשונה בעולם.

לפתור את כל חילוקי הדעות. לפיד (צילום ארכיון: ליאור גרונדמן)
לפתור את כל חילוקי הדעות. לפיד (צילום ארכיון: ליאור גרונדמן)

לעומת זאת, במפלגתו של יאיר לפיד עומדים על כך כי הרב שי פירון, יהיה שר החינוך הבא של מדינת ישראל. על תיק הפנים, אם יגיע בסופו של דבר למפלגת יש עתיד, מתמודדים ראשי הערים לשעבר במפלגה זו: ח"כ מאיר כהן וח"כ יעל גרמן. אם הליכוד יקבל את משרד הפנים, יתכן כי לתפקיד ימונה גדעון סער.

מבחינת מפלגת הבית היהודי, לא נותרו כמעט סעיפים פתוחים. בנט יהיה לשר התמ"ת ויקבל לידיו סמכויות נרחבות. בנוסף לכך יקבל בנט לידיו גם את תיק ההסברה. בנט יהיה גם חבר בפורום הביטחוני המצומצם. תיק השיכון יינתן לאורי אריאל, תיק הדתות לאלי בן דהן והמשרד לענייני ירושלים והתפוצות – לאורי אורבך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן