Skip to content

אובמה הובס בבחירות

לא, לא נשיא ארצות הכרית אלא אחיו למחצה. האח התמודד על תפקיד מושל מחוז בקניה - והפסיד בגדול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הענף הקניאתי של מפשחת אובמה. שלישי משמאל בשורה האחרוית - האח למחצה, מאליק (מקור: ויקימדיה).

ברק אובמה הוא האדם רב העוצמה ביותר בעולם כיום. מטאור פוליטי שנסק במהירות והפך בזמן קצר ביותר למנהיגה של המדינה החזקה ביותר בעולם. אבל אבק הכוכבים של הנשיא לא נחת גם על כתפיהם של בני משפחתו. אחיו למחצה, מאליק אובמה, כשל בהתמודדותו בבחירות על תפקיד מושל מחוז בקניה.

למאליק ולברק אובמה יש אב משותף. אפשר היה לחשוב שהגנים האיכותיים של האב יועילו גם לבנו האחר. אבל כל שהשיג מאליק אובמה בבחירות האחרונות שנערכו במחוז סיאיה היה את תמיכתם של 2792 מצביעים. כדי להבין עד כמה גדול היה כשלונו, נציין רק שעבור המנצח בבחירות הצביעו 140 אלף איש.

"הוא לא ניצח אבל לפחות התמודד", אמר על כך המנצח, בנסון מוגאסטיה, ששמר על כסאו, "הוא אמנם לא הגיע אחרון, אבל עדיין נותה מאחור בהפרש גדול".

מאליק, גבר בעל הופעה מרשימה המתנשא לגובה של יותר ממטר ושמונים, מציג עצמו ככלכלן וכאנליסט פיננסי. במהלך הקמפיין שלו הבטיח שישתמש בקשריו בוושינגטון כדי לקדם את פיתוח המחוז הכפרי שמטעמו התמודד. "מדוע צריכים בני עמי להתפשר על הקשר המקומי כאשר יש להם קו ישיר לבית הלבן?" אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית.

את הקמפיין שלו ניהל מאליק תחת הסלוגן "אובמה כאן, אובמה שם". הוא סיפר כי אחד מחלומותיו הוא להביא את רשת ההמבורגרים הבינלאומית "מקדונלד'ס" לפתוח סניפים באזור, ולאחר מכן לעשות שימוש בקידום הכלכלי שיביא לו כדי להתמודד על נשיאות קניה. אלא שהנימה האופטימית השתנתה מאוד לאחר פרסום התוצאות. הוא דחה את כל פניות העיתונאים ואף סירב לחלק נדבות למשתתפים בעצרות הבחירות שלו – תופעה נפוצה מאוד בקניה.

קשה לומר שהישגו הבלתי-מרשים של מאליק הוא הדבר המטריד יותר מכל את אחיו למחצה שבבית הלבן. כאב הראש הדיפלומטי המרכזי שיש לברק אובמה בימים אלה בנוגע לקניה קשור דווקא לבחירתו של הנשיא החדש, אוהורו קניאטה, המואשם בבית הדין הבינלאומי בהאג בביצוע פשעי מלחמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן