Skip to content

מגרון לקראת פתרון? נתניהו קורא לקבל מתווה הפשרה של השר בגין

  מועצת ישע: "לשבת למו"מ עד שייצא עשן לבן. "שלום עכשיו": "נתנגד בתוקף להצעת ראש הממשלה ונעמוד על פינוי המאחז הבלתי חוקי, במועד ובהתאם לפסיקת בג"צ" צבי זינגר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פנה היום (א') במהלך ישיבת הממשלה, אל מועצת יש"ע ומתנחלי מגרון – וקרא להם לקבל את מתווה הפשרה שגיבש השר בני בגין. במועצת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

מועצת ישע: "לשבת למו"מ עד שייצא עשן לבן. "שלום עכשיו": "נתנגד בתוקף להצעת ראש הממשלה ונעמוד על פינוי המאחז הבלתי חוקי, במועד ובהתאם לפסיקת בג"צ"

צבי זינגר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פנה היום (א') במהלך ישיבת הממשלה, אל מועצת יש"ע ומתנחלי מגרון – וקרא להם לקבל את מתווה הפשרה שגיבש השר בני בגין. במועצת יש"ע קוראים, בתגובה, לכנס את כל הגורמים המעורבים בסוגיית מגרון – למו"מ "עד שייצא עשן לבן".

 "בג"ץ קבע כי יש לפנות את מגרון עד ה-31 במרץ, אבל הממשלה רוצה לקיים את החלטת בית המשפט בהסכמה ובדרכי שלום", פנה נתניהו לשרי הממשלה. עפ"י הצעת הפשרה, ייבנו בתי קבע, סמוך למקום שבו נמצא המאחז כיום. האתר החדש יהיה על אדמות מדינה שתכנונן יוסדר – ולא על אדמה פלסטינית פרטית. לדברי נתניהו, עם סיום הבנייה יעברו התושבים לאתר קבע והאתר הנוכחי יפונה ויימסר למנהל האזרחי.

מגרון - רגע ההכרעה? מתוך דף הבית של מגרון באינטרנט.

נתניהו קרא לתושבי מגרון להסכים לפשרה ולאפשר לממשלה לפנות בקרוב לבית המשפט, בבקשה לאשר את הסדר הפשרה. "מדובר בהצעה טובה שלא פותרת את כל הבעיות אך יש בכוחה לפתור את בעיית מגרון", אמר ראש הממשלה.

 

ההבדל בין הצעת הפשרה האחרונה לבין הצעה קודמת שהוצעה למתנחלים, היא שהפעם אין כוונה להעבירם להתנחלות אדם, המרוחקת מספר קילומטרים ממיקומו של המאחז היום – אלא לגבעה סמוכה.

 יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, אמר בתגובה כי מועצת יש"ע שותפה לרצון להסדיר את סוגיית מגרון בהסכמה ובדרכי שלום. "אסור בשום פנים ואופן שמגרון תיהרס בשל מעשה או בשל מחדל", אמר. "השעה דוחקת ועל כן אני קורא לראש הממשלה לכנס לאלתר את כל הגורמים המעורבים – שרים, יועצים משפטיים, הנהגת ההתיישבות ותושבי מגרון – לדו-שיח אינטנסיבי ורצוף עד שיגובש פתרון מוסכם. אסור לעזוב את חדר הדיונים עד שייצא עשן לבן. על הדו-שיח להתנהל תוך הבנה הדדית זה של המגבלות והאילוצים של זה. על כל אחד להגיש לשני סולמות וחבלים כדי לעזור לו לרדת מן העצים הגבוהים שטיפס עליהם, במקום להטיח בו האשמות ודרישות. אינני דורש מן הממשלה דבר שאינני דורש גם מעצמנו. אני משוכנע שבהידברות רצופה וכנה – אפשר להגיע לפתרון שגם ישמור על החוק וגם יחזק את ההתיישבות".

בתנועת "שלום עכשיו", שהגישה את העתירה נגד מאחז מגרון, אמרו בתגובה: "הצעת הפשרה של נתניהו בנושא מגרון (מהבוקר), היא ספין ציני שמטרתו לא לקיים את החלטת בג"צ ולדחות לעוד שנים את פינוי המאחז!

"שלום עכשיו תתנגד בתוקף להצעת ראש הממשלה ונעמוד על פינוי המאחז הבלתי חוקי, במועד ובהתאם לפסיקת בג"צ. אם אדמה פרטית אינה עילה לפינוי, ראש הממשלה מוזמן לאפשר לתושבי המאחז להתגורר על שטח ביתו בקיסריה עד שבניית השכונה החלופית תיגמר".

1 Comment

  1. פובידל
    23 בינואר 2012 @ 7:01

    מעניין כיצד תנועה כמו "שלום עכשיו" הייתה מגיבה אילו ארגון זכויות היה מוצא פשרה שתאפשר לאזרח כאן עובדים זרים, וכיו"ב.

    כמה שנאה ואטימות יכולה להיות לגבי מתיישבים שעלו לקרקע שנקנתה כדין, ושרק בעקבות חיטוט של ארגון שמתפרנס משונאי ישראל – צריכים להתמודד עם פינוי של משפחות וילדים. חוצפה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן