Skip to content

מי יפוצץ את בועת הנדל"ן?

קבלן הבניין, דוד דוידוף, סבור כי מצא את הדרך לפוצץ את בועת הנדל"ן - שחרור קרקעות לשוק החופשי, שיחייבו את הקבלנים לספק דיור ל-60% עד 70% מהזוגות הצעירים, במחיר של עלות פלוס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלך הרוח, כי "הממשלה לא עושה כלום על מנת להוזיל את מחירי הדירות", בא לידי ביטוי בכנס ארגון הקבלנים שנערך באחרונה.

מבט על גבעת שמואל (צילום: יגאל יששכרוב)
מבט על גבעת שמואל (צילום: יגאל יששכרוב)

קבלן הבניין, דוד דוידוף בן ה-70, טוען כי "למדינה יש אינטרס בעליית המחירים. אם הייתה מעוניינת, אז הייתה בולמת את בועת הנדל"ן. מדברים אל הקירות…". דוידוף, שבמשך יותר מ-40 שנים בנה בניינים בחולון, בפתח-תקווה, בנתניה ובגבעת שמואל, סבור כי "המדינה יכולה לומר, למשל, שמחירי הדירות לזוגות צעירים באזור מסוים יהיו ללא מע"מ של 17%, ולהוריד את מס הרכישה של 5%, והנה יש לנו כבר ירידה של 22% במחירים".

ממשרדו, בקומה העשירית ב"בית דוידוף" בגבעת שמואל, הוא משקיף אל נוף הבניינים הוא טוען, כי "ברגע שמוזילים את הדירות לזוגות צעירים, אזי באופן אוטומטי בועת מחיר הנדל"ן תרד בצורה משמעותית".

קבלן הבניין, דוד דוידוף (צילום: יגאל יששכרוב)
קבלן הבניין, דוד דוידוף (צילום: יגאל יששכרוב)

לדברי דוידוף, "מרכיב המסים הישירים על הנכס נע בין 36% ל-38% ממחיר הדירה. מרבית אדמות המדינה נמצאות בידי המינהל: למה לא מפשירים קרקעות לבניה עבור זוגות צעירים"? הוא שואל, ומציין שעלות מחיר הקרקע מהווה 35% ממחיר הדירה. "המינהל זה המדינה. לא עושים כלום בנדון, ואם הממשלה לא פועלת, מה יגיד ציבור הקבלנים שכל הזמן נדרש לשלם עוד מס ועוד מס"?

מחירה של דירת ארבעה חדרים בבית שמש וברמת בית שמש, למשל, נעה בין 600 אלף שקל ל-700 אלף שקל, וזאת לאחר ששר השיכון, אריאל אטיאס, שיחרר קרקעות לבניה לציבור הדתי. דוידוף מסביר, כי "היום, קבלנים מרוויחים על כל דירה בסביבות 20% ברוטו והנטו שנותר להם הוא בין 7% ל-8%".

לטענתו "המינהל יכול לשחרר קרקעות באזור המרכז לבנייה לשוק החופשי עם מגבלות, שיחייבו את הקבלנים לספק דיור ל-60% עד 70% מהזוגות הצעירים, במחיר של עלות פלוס". כך למשל, דוידוף נותן דוגמה של "דירת ארבעה חדרים שלא תעלה יותר מ-700 אלף שקל, ויגבילו את הקבלנים לרווח של בין 10%-12% – אז תתפוצץ בועת הנדל"ן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן