Skip to content

פסח בנתב"ג – מיליון נוסעים והנשיא אובמה

1,017,166 נוסעים בכ-6,500 המראות ונחיתות צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון לקראת חג הפסח השנה. רשות שדות התעופה והנהלת נמל התעופה נערכים לקראת תנועה זו ובמקביל נערכים לקראת ביקור אובמה. יעדים מועדפים בפסח : ארה"ב, צרפת, גרמניה, אנגליה ואיטליה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

טרמינל 3. תנועת נוסעים רבה. (צילום: עירית רוזנבלום)
טרמינל 3. תנועת נוסעים רבה. (צילום: עירית רוזנבלום)

1,017,166 נוסעים בכ-6,500 המראות ונחיתות צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון לקראת חג הפסח השנה. רשות שדות התעופה והנהלת נמל התעופה נערכים לקראת תנועה זו ובמקביל נערכים לקראת ביקור אובמה. יעדים מועדפים בפסח :ארה"ב, צרפת, גרמניה, אנגליה ואיטליה.

רשות שדות התעופה (רש"ת) נערכה לשרת כמיליון נוסעים בנתב"ג במשך חודש חג הפסח השנה. על פי התחזית יעברו בנמל התעופה בן גוריון כ-1,017,166 נוסעים בכ-6,500 המראות ונחיתות, שזו עלייה של כ-3% מתנועת הנוסעים בשנה החולפת.

מבצע לוגיסטי מורכב

על רקע עומס תנועת הנוסעים הצפויה נערכת רש"ת לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה במדינת ישראל. ההערכות האינטנסיבית בנתב"ג, המתבצעת בימים אלה, לקראת נחיתת המטוס הנשיאותי והמראתו בתום הביקור, לא תשנה את לוח זמני הטיסות בנתב"ג, שימשיך לפעול כסדרו, במקביל לאירועים הממלכתיים שיהיו בנתב"ג. הכנות אינטנסיביות דומות מתבצעות לקראת צאת הנשיא אובמה ממדינת ישראל בתום הביקור.

נחיתתו והמראתו של המטוס הנשיאותי האמריקני ומטוסים מלווים נוספים בנתב"ג, הוא מבצע לוגיסטי מורכב, הדורש מרש"ת לבצע פעילות תיאום מורכבת מול מכלול הגורמים העוסקים בנחיתת אובמה בנתב"ג.

שמואל זכאי מנהל נתב"ג ציין, כי במסגרת ההיערכות לימי החג בנתב"ג תעמיד רש"ת לרשות הנוסעים במשך חודש פסח צוות בנתב"ג ובכל מתקני רש"ת בשדות התעופה הפנים ארציים ובמסופי הגבול, במטרה לאפשר זרימה חופשית של ציבור היוצאים לחופשת החג.

הימים העמוסים

ימי העומס הצפויים במשך חג הפסח בנתב"ג :ב יום א', 24 במרץ, בו עם 46,901 נוסעים ב-302 המראות ונחיתות, יום ג', 2 באפריל, עם 45.826 נוסעים ב-285 המראות ונחיתות, ביום חמישי, 4 באפריל, עם 44,824 נוסעים ב-283 המראות ונחיתות, יום א', 7 באפריל, עם 44,567 נוסעים ב-283 המראות ונחיתות ויום ה' 11 באפריל, עם 45,919 נוסעים ב-288 המראות ונחיתות.

פסח השנה חל מוקדם באופן יחסי לשנים קודמות ותנועת הנוסעים הערה ממשיכה עד לשבוע שאחרי סיום החג. במשך חול המועד ב-29 במרץ יחול בישראל מעבר לשעון הקיץ.

נוסעים שברשותם כבודת יד בלבד ואשר יבצעו את הליך הצ'ק אין באינטרנט, ידפיסו בביתם את כרטיס העלייה למטוס ויוכלו להגיע ישר לעמדת הבידוק הביטחוני לכבודת יד .

חניון ארוך טווח צמוד לטרמינל 3

לרווחת הציבור נפתח לאחרונה בנמל התעופה בן גוריון חניון ארוך טווח מקורה צמוד לטרמינל 3 ואופטימאלי עבור הנוסעים המעוניינים להשאיר את רכבם בנתב"ג במרחק של 2 דקות הליכה מהטרמינל. למידע על חניות פנויות קיימת אפשרות גלישה בהקשה פשוטה ומהירה מאתר רש"ת על קישור ללוח הטיסות לסמרטפון ובהקשה על אפליקציית החנייה "P ". כמו כן קיימת אפשרות גלישה ללוח הטיסות באתר רש"ת המאפשרת לקבל בכל זמן נתון את לוח הטיסות המעודכן בנתב"ג לסמרטפונים וטאבלטים.

עוד לרווחת הנוסעים – לאחרונה הותקנו בנתב"ג עמדות לטעינת מכשירים סלולאריים ניידים ללא תשלום, במטרה לאפשר אפשרות הטענה למכשירים סלולאריים ומחשבים ניידים בזמן ההמתנה בטרמינל ולקראת הטיסה.

מאזני שקילה לשירות הנוסעים בטרמינל מאפשרים לשקול את הכבודה בטרם הליך הצ'ק אין על מנת לוודא, כי היא עומדת בקריטריונים של חברות התעופה ולמנוע תשלום נוסף על משקל יתר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן