Skip to content

השב"כ מאשים את שר הפנים בממשלת חמאס בסיוע לטרור

הותר לפרסום כי חברי חוליה שנעצרה לאחרונה ברמאללה, הודו בחקירתם כי קיבלו סיוע מבכירי חמאס בעזה המקורבים לפתחי חמאד, שר הפנים של החמאס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהודעה שהוציא היום השב"כ נטען כי "מידע מצטבר, שמקורו, בין היתר, בחקירותיהם של עצורים בשירות הביטחון הכללי, מצביע על מאמץ מוגבר שעושה חמאס, בחודשים שחלפו מאז סיום המבצע, לקדם ביצוע פיגועים קשים (התאבדות, חטיפה, הרג) כנגד יעדים ישראליים, באמצעות פעילים מאיו"ש, שגויסו לשם כך".

פתחי חמאד (צילום: אל ג'זירה)
הפרה בוטה של ההסכמים. פתחי חמאד (צילום: אל ג'זירה)

מאז סיומו של מבצע "עמוד ענן", נשמר השקט בגזרת הדרום על-רקע ההבנות להפסקת אש בין ישראל לחמאס, שהושגו בסיוע מצרים. עם זאת, אומרים בשב"כ כי מאחורי חלק מהכוונות לקדם פיגועים עומד פתחי חמאד, בכיר חמאס ברצועה, המשמש גם כשר הפנים.

חמאד, הידוע בעמדותיו הניציות, התבטא פעמים רבות בדבר הצורך להמשיך בביצוע פיגועים כנגד ישראל, והיה מעורב בשנים האחרונות במאמץ להוציא אל הפועל פיגועים קשים שסוכלו. כך למשל מייחסים לו גורמי הביטחון (שב"כ, משטרת ישראל וצה"ל) בשנה החולפת ניסיונות להברחת מטעני נפץ. ככל הידוע, לצורך זה מפעיל חמאד את מקורביו, פעילי חמאס הפועלים מטעמו, והן באמצעות פלג "מגיני אלאקצא" שהוקם על ידו, ואשר הוא משמש כפטרונו.

בשב"כ אומרים כי במהלך חקירתם בשירות הביטחון הכללי של פעילי חמאס מאיו"ש, שנעצרו לאחרונה, נחשפה  בימים האחרונים  תשתית של מגויסים מאיו"ש, שעמדה בקשר עם מקורביו של חמאד. התשתית, שאנשיה תושבי ראס כרכר וסילואד (אזור בנימין), נערכה לביצוע פיגועים במתווים שונים, לרבות הנחת מטען, חטיפת חייל או מתיישב וייצור רקטות ושיגורן. חברי התשתית קיימו את הקשר מול הרצועה באמצעות האינטרנט (כתובות דואר אלקטרוני) ובטלפוניים מבצעיים. הם קיבלו הדרכה בנושאים של ייצור אמל"ח וגיוס פעילים נוספים לתשתית. כמו כן הם קיבלו הנחיות קונקרטיות לחטוף חייל, לקחת ממנו את תעודת הזהות ואת הטלפון הסלולארי לצורכי ניהול משא ומתן, ולאחר מכן להרוג אותו ולקבור אותו במקום מסתור.

מעצרם של חברי התשתית, שהיו בשלבים מתקדמים של היערכות, ואף העבירו מסר לרצועה בדבר מוכנותם לפעול בתוך ימים ספורים, מנע מהם את האפשרות להוציא לפועל את תכנוניהם. 

פעילותו של חמאד, מבכירי הנהגת חמאס ברצועה, והמשמש כשר הפנים האמון על שמירת השקט והבנות הסכם הפסקת האש, מהווה הפרה בוטה להסכם הקובע כי אין לבצע מעשי איבה או טרור כנגד ישראל. הדבר ממחיש גם את המשך המעורבות של חמאס ובכירים בהנהגתו בקידום פיגועים נגד יעדים באיו"ש וישראל, למרות ההתחייבות בפני המצרים להפסקת אש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן