Skip to content

תושבי דרום ת"א הפגינו נגד הזרים. חולדאי: תנו להם לעבוד

כשלוש מאות מפגינים צעדו לכיוון בית המשפחה שביתה נפרץ הבוקר. ראש העירייה קרא היום לממשלה לאפשר לזרים להתפרנס. ח"כ שקד מהבית היהודי טענה לעומתו, כי חייבים למנוע מהם כל עבודה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפגנת תושבי דרום תל אביב החלה הערב (רביעי) בשכונת התקווה בעיר. כשלוש מאות איש נאספו ונעו לאורך רחוב יגאל אלון לכיוון שכונת יד אליהו, שם התקיימה העצרת, סמוך לבית בו אירעה הבוקר הפריצה לבית המשפחה.

מפגינים בתקווה: "הבג"ץ מתיר את דמנו" (צילום: דן בר דוב)
מפגינים נגד הממסד: "הבג"ץ מתיר את דמנו" (צילום: דן בר דוב)
מפגינים מול שורת השוטרים (צילום: דן בר דוב)
מפגינים מול שורת השוטרים (צילום: דן בר דוב)

בפריצה נפצעה קל האישה והפורץ (22), מהגר מסודאן, הוכרע על ידי אב המשפחה ונעצר. בשלטים אותם נשאו המפגינים נקרא ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, להתפטר וללכת הביתה. חולדאי הגיב הבוקר לאירועים ואמר כי הוא קורא לממשלה ולמשרד הפנים לאפשר לזרים לעבוד והתפרנס. עוד אמר, כי המשטרה והשר לביטחון פנים הבטיחו לתגבר את הכוחות בדרום העיר ולהוסיף תקנים, וזה לא קרה.

תנו להם לעבוד. חולדאי (צילום: ציפי מנשה)
המשטרה הבטיחה לתגבר. חולדאי (צילום: ציפי מנשה)

מנגד אמרה היום חברת הכנסת החדשה מטעם הבית היהודי, איילת שקד, כי חייבים למנוע מהם כל עבודה, לעצור אותם במחנות הסגר ולגרשם מרצון לארצות שיהיו מוכנות לקלוט אותם. "צריך להסביר להם שכאן אין עבודה", אמרה שקד.

היום אמרו המארגנים, כי חיי תושבי דרום תל אביב הפכו כבר מזמן להפקרות, ונסיונות מערכת המשפט לעכב את הפתרונות למסתננים רק מחריפים את הבעיה ומביאים לאירועים קשים כמו זה שאירע הלילה. "מדינת ישראל לא תוכל לחמוק מלהגביר את מאמציה למצוא למסתננים פתרון בהשבה למדינה שלישית או למדינת האם. אין דרך אחרת", אמרו מארגני ההפגנה. "כשאין משטרה כשאין שלטון, רק אנחנו נעצור את האונס הבא. בואו נגן על הסבתא שלנו, על הילדים שלנו, על הנשים והאחיות ועל השכונות שלנו. אנחנו קוראים לכל אזרחי מדינת ישראל, להצטרף אלינו הערב למען הדורות הבאים! הבעיה היא לא רק של דרום תל אביב ומחר היא תצוף גם בערים אחרות במדינה. זו ההזדמנות לבוא ולסייע לתושבי דרום תל אביב בהפגנת הדדיות".

אהרונישקי בשטח (צילום: דן בר דוב)
ממ"ז תל אביב, אקסול בשטח (צילום: דן בר דוב)

מחר תגיש פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום בבית המשפט המחוזי נגד שני מתנדבי משטרה, החשודים בשורה של מעשי שוד בבתי עסק של מהגרים מאריתיריאה באזור התחנה המרכזית בתל אביב.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן