Skip to content

נתוני מקרו מספקים דלק נוסף לראלי

המשקיעים בעולם ממשיכים לחגוג ומתעלמים מהזהרותיהם של אנליסטים רבים אשר חוששים מפני תיקון משמעותי שעלול לצאת לדרך בעתיד הקרוב. מדד דאו ג'ונס סוגר רצף של 9 ימי עליות. מדד ת"א 25 ממשיך להיות "תקוע" באזור ה-1240 הנקודות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד שאנליסטים רבים מתחילים להמר על סיום הראלי, המדדים המובילים בוול סטריט ממשיכים לדהור קדימה אל עבר שיאים חדשים. מדד הדאו גונס מתקרב לרמה של 14500 הנקודות וסוגר רצף של 9 ימי עליות. מדד ה-s&p500 שומר על כוחו מעל 1550 ורק נקודות בודדות נותרו עד לבחינת שיא כל הזמנים של המדד אשר נקבע ב-1586 הנקודות. המכירות הקמעונאיות סיפקו דלק נוסף לראלי חסר המעצורים.

זירה מקומית

בזירה המקומית, השווקים מתקשים לפרוץ אל עבר שיאים חדשים. מדד ת"א 25 ממשיך להיות "תקוע" באזור ה-1240 הנקודות. רק פריצה מעל רמה זו תוביל לזינוק אל עבר 1250- 1300 הנקודות. ההסכם הקואליציוני שאמור להיחתם בשעות הקרובות אמור לתמוך בשווקים. על פניו נראה כי הממשלה הבאה שתקום תהייה מספיק חזקה בכדי לעמוד בכל האתגרים העומדים לפניה וזה למעשה אמור לתמוך בשוק המקומי וגם השקל אמור ליהנות מזה.

בזירת המט"ח המקומית, התנודתיות נמשכת. צמד הדולר שקל נסחר בין 3.7- 3.67 ונראה כי מגמה זו תימשך גם היום עם סיכוי להתחזקות השקל. האירו לעומת זאת ממשיך להיחלש מול השקל. הצמד מבסס את מעמדו מתחת ל-4.8, דבר אשר מגביר את הסיכויים להמשך ההתחזקות של השקל.

מעניין לראות כי למרות העליות בשווקים, המשקיעים ממשיכים לרוץ אל הדולר. יתכן כי הקורלציה בשוק המט"ח מתחילה להשתנות, כלומר, עד כה היינו רגילים לראות דולר חזק בימים של ירידות בשווקים ואילו בימי עליות הדולר היה נחלש. בימים האחרונים אנו עדים לתופעה שונה: הדולר מתחזק דווקא בימים של עליות ובעיקר בימים שבהם נתוני המקרו מפתיעים לטובה. זה קרה בנתוני התעסוקה האחרונים בארה"ב ואתמול אחרי פרסום המכירות הקמעונאיות. כעת צריך לראות כיצד יגיב הדולר לנתוני מקרו נוספים. בינתיים התנודתיות בזירת המט"ח צפויה להימשך.

זירה בינלאומית

המשקיעים בעולם ממשיכים לחגוג ומתעלמים מהזהרותיהם של אנליסטים רבים אשר חוששים מפני תיקון משמעותי שעלול לצאת לדרך בעתיד הקרוב. בינתיים, המדדים המובילים בוול סטריט ממשיכים לדהור אל עבר שיאים חדשים. המכירות הקמעונאיות בארה"ב העניקו רוח גבית נוספת למדדים. על פי הנתון, המכירות זינקו ב-1.1% בחודש פברואר והשאירו אבק לתחזיות האנליסטים אשר ציפו לעליה של 0.5% בלבד. מדובר בנתון חיובי מאוד עבור הכלכלה האמריקנית היות והיא משקפת את מצבו של הצרכן האמריקני המהווה מנוע צמיחה עיקרי של הכלכלה הגדולה בעולם.

מקרו מסביב לעולם

הבנק המרכזי של ניו זילנד הותיר את שיער הריבית על כנה ברמה של 2.5% בהתאם לתחזיות. באוסטרליה, נתוני התעסוקה הפתיעו לטובה וגרמו לזינוק של הדולר האוסטרלי. על פי הנתונים, שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 5.4% לעומת הצפי לעליה קלה של 0.1% והמשק האוסטרלי הצליח ליצר 71500 משרות חדשות. מדובר בנתון פנטסטי שהכה בגדול את התחזיות שעמדו על תוספת של כ-9500 משרות בלבד. נתון חודש ינואר עודכן כלפי מעלה ל-13100 משרות חדשות. הדולר האוסטרלי מתחזק כאמור מאז פרסום הנתון ונסחר כעת מעל 1.0350.

בהמשך יפורסמו מספר נתוני מקרו שעשויים להשפיע על השווקים, ביניהם ניתן למצוא את מספר דורשי העבודה החדשים ונתוני האינפלציה בארה"ב.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן