Skip to content

מים חמים מהר ובזול

פיתוח של חברת Bi-Energy הישראלית, יאפשר האצת חימום המים בדודי החשמל וחיסכון של עד כדי 80% בעלות הישירה של חימום המים. המאיץ ממוקם מחוץ לדוד ועקב כך מבטל את נזקי אבנית שנוצרים על גבי גוף החימום בדודים רגילים ובעצם הופך את הדוד למכל אגירה בלבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
התקנה מחוץ לדוד - ESB - צילום באדיבות היח"ץ

דוד חימום המים (הבוילר) הוא מרכיב משמעותי בחשבונות החשמל שלנו, לכן ניצולת הדוד, ההולכת ויורדת משמעותית עם השנים, עקב הצטברות אבנית על גוף החימום מנפחת הלכה למעשה את חשבון החשמל. בעוד שניקוי האבנית היא פעולה פשוטה למדי על גופי חימום של קומקומים למשל או אמבטיות וכיורים הרי שגוף החימום בדוד איננו נגיש כלל וכך מצטברת האבנית ומשך זמן חימום המים הולך וגדל בהתמדה ויחד איתו חשבון החשמל.

חברת Bi-Energy הישראלית בבעלות איציק בן ישי פיתחה מאיץ חימום לדודים המאיץ אחראי בעצם על חימום המים וממוקם מחוץ לדוד כך שמעשית הדוד עצמו הופך להיות מיכל אגירה ובעיית האבנית כבר איננה משחקת תפקיד.

"כיום יש בישראל כ- 2.5 מיליון דוודים. כל שנה מוחלפים כ- 700 אלף גופי חימום בגלל הצטברות ונזקי האבנית, וכ- 200 אלף דוודים נזרקים והופכים לפסולת בעייתית. כאשר יש תקלה בדוד נשפכים בממוצע כ- 150 ליטר מים, בזבוז מים גדול. בשורה נוספת היא לצרכנים גדולים של מים חמים רבים בו זמנית: במקום דודים רבים, ניתן לחבר 3 מאיצים לדוד אחד ובכך מובטח כמות גדולה של מים חמים שלא נגמרים לעולם"

התקנה במרחק מתחת לדוד עצמו

המאיץ  הוא מעין כלי קיבול צר, ארוך וחלול ובתוכו מותקן גוף חימום ותרמוסטט כשבחלקו התחתון פתח לניקוז וגישה לניקוי האבנית המצטברת בחלקו התחתון של המיכל. זאת, מבלי לפגוע בגוף החימום וללא צורך בריקון המים שבדוד. המים החמים נדחפים בלחץ אל חלקו העליון של הדוד ומאפשר מים חמים במהירות עד פי חמש  ממה שמאפשר דוד חדש כיום וללא הגבלה. הפיכת הדוד למיכל אגירה בלבד מאריך את חייו ומבטל כאמור את נזקי האבנית.

מיקום המאיץ עצמו הרבה פחות משמעותי והוא ניתן להתקנה על הצנרת במרחק 20 מטר מתחת לדוד עצמו או על דודים שוכבים או עומדים.

מחיר ה- Eco Solar Boost בשלב ההשקה הוא 1580 שקלים ובבית ממוצע החיסכון בחשמל בלבד מוערך בין 800 ל-1500 שקלים בשנה, וזאת עוד בלי לומר דבר על החלפת גופי החימום ו/או הדוד עצמו.

6 Comments

  1. שלמה ביסקר
    15 במרץ 2013 @ 14:54

    כיצד ניתן להתקשר עם החברה או הבעלים?

    בתודה מראש ,

    שלמה

  2. אריק
    14 במרץ 2013 @ 21:02

    מה זה פרסומת או כתבה?

  3. משה
    14 במרץ 2013 @ 12:42

    מהו הבסיס לחישוב החסכון השנתי המוצג בכתבה?

    • עמית מנדלזון
      14 במרץ 2013 @ 13:48

      ניצולת ואובדן ניצולת וכמובן מבנה תהליך חימום המים והזמינות של מיים חמים מספיק, וכל זאת ביחס לעלות חימום המים בתהליך סטנדרטי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן