Skip to content

הסטודנטים היהודיים מסתערים על דעת הקהל האוסטרלית

שליחת הסוכנות היהודית לסטודנטים היהודים באוסטרליה, ליאורה גולומב: "הקמפיין נועד לתת מענה למלחמת הדה לגיטימציה נגד ישראל, המתנהלת בקמפוסים בחו"ל בהובלת ארגונים פרו פלסטיניים. המטרה היא להציג קהל רחב ככל האפשר את הסיפור הישראלי דרך עיניהם של תשע דמויות שמייצגות גוונים שונים של החברה הישראלית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי הרישום הקשה שהותירה באוסטרליה "פרשת האסיר בן זיגייר" – מנסים הגורמים הפרו ישראליים באוסטרליה לאזן את המצב. לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית באוסטרליה, השיקה השבוע התאחדות הסטודנטים היהודים באוסטרליה וניו זילנד (AUJS) קמפיין פרו ישראלי תחת הכותרת "ישראל שלי". הקמפיין, שמציג את ישראל כמדינה דמוקרטית וסובלנית, מבוסס על דמויות של תשעה ישראלים שמייצגים את הרב תרבותיות, בהם ערבי מוסלמי ששירת בצה"ל, הח"כית האתיופית הראשונה ואב שכול שהקים עמותה לנפגעי טרור.

ח"כ תמנו שטה כחלק מהקמפיין הפרו ישראלי באוסטרליה
ח"כ תמנו שטה כחלק מהקמפיין הפרו ישראלי באוסטרליה

שליחת הסוכנות היהודית לסטודנטים היהודים באוסטרליה, ליאורה גולומב, שמלווה את הקמפיין, אומרת שהסטודנטים שעבדו עליו במשך כחודשיים הם יצירתיים, ציוניים ואכפתיים. "הקמפיין נועד לתת מענה למלחמת הדה לגיטימציה נגד ישראל, המתנהלת בקמפוסים בחו"ל בהובלת ארגונים פרו פלסטיניים. המטרה היא להציג קהל רחב ככל האפשר את הסיפור הישראלי דרך עיניהם של תשע  דמויות שמייצגות גוונים שונים של החברה הישראלית", אומרת גולומב.

הקמפיין מציג דמויות של ישראלים שנתבקשו להשיב בקצרה מהי "ישראל שלי" עבורם. תשובותיהם מציגים את ישראל כמדינה דמוקרטית, סובלנית ורב תרבותית: עבדול עבדל רחמן, ערבי מוסלמי שמגדיר את עצמו ציוני ושירת בצה"ל, "כי רציתי להחזיר למדינה שמעניקה לי"; ח"כ פנינה תמנו שטה מ'יש עתיד', נציגת המגזר האתיופי; דנה חורש (28) בת לאבא דרוזי ולאימא יהודיה; אלינה שקולינקוב, חברה בארגון זרעים של שלום, שעלתה מאוקראינה;  ברק הרשקוביץ, פעיל איכות הסביבה;  שוקי חסון, נציג המגזר הדרוזי  שעבורו ישראל היא "המקום שבו אני יכול להיות חלק מקבוצה אתנית קטנה מבלי להרגיש מיעוט"; צביקה שחק שאיבד את בתו בת חן שחק בפיגוע והקים עמותה לזכרה; אהרון קלמן, סטודנט ששירת בצנחנים; ותל אביב וידריך, יועצת פוליטית.

עבדול אבוגוש בקמפיין
עבדול אבוגוש בקמפיין

בקמפוסים ברחבי אוסטרליה וניו זילנד נתלו אלפי פוסטרים המייצגים את הפנים והסיפורים של כוכבי הקמפיין. המסר יופץ גם דרך אתר מיוחד במדיה החברתית.

סמנכ"ל AUJS לעניינים פוליטיים, דין שר, אמר שהקמפיין הוא חלק מאסטרטגיה רחבה של הסברה שנועדה להעביר מסרים באמצעות חינוך ולא באמצעות שנאה: "המטרה היא להציג לסטודנטים מסר חיובי על הרוח האמיתית של ישראל – עובדות שמובנות מאליו לכל מי שביקר בארץ." מדגיש שר, מנהל הקמפיין והוסיף כי "הקמפיין מציגה את ישראל האמיתית – מדינה ייחודית של גיוון ורב-תרבותיות, והדרך הכי טובה לעשות זאת היא דרך ישראלים אמיתיים בעלי סיפורים טיפוסיים."

שליחי הסוכנות היהודית המשרתים בקמפוסים בחו"ל מתכוונים לאמץ את הקמפיין ולהציגו במדינות נוספות בעולם. שליחת הסוכנות היהודית באוסטרליה, ליאורה גולומב, הוסיפה כי "התגובות באוניברסיטאות הן נלהבות והאתר זוכה לחשיפה מעבר לגבולות אוסטרליה. אנחנו מזמינים כל ישראלי לשלוח לנו את הסיפור האישי שלו ולקחת חלק בפרויקט המיוחד הזה". לדבריה, "למרות שהקמפיין מדגיש מסרים של שלום, במספר קמפוסים, פעילים אנטי-ישראלים הורידו את הפוסטרים".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן