Skip to content

FAA אישר לבואינג לבחון את שיפור הסוללה ב-787

הצעת בואינג כוללת: הפרדה טובה יותר בין תאי הסוללה, התקנת מפרידי קרמיקה בין כל אחד מהתאים ותוספת של מערכת אוורור למניעת כניסת עשן לתא הנוסעים. תבצע טיסות ניסוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בואינג 787. טיסות ניסוי להוכחת יעילות תוכנית השיפורים בסוללה
בואינג 787. טיסות ניסוי להוכחת יעילות תוכנית השיפורים בסוללה.צילום: בואינג

בואינג קיבלה שלשום אישור ממינהל התעופה הפדראלית (FAA) לבחון את הצעתה לשפר, לבדוק ולאשר את סוללת מטוס 787 ולבצע טיסות ניסוי מוגבלות במטוס, למרות שעדיין נמשכת חקירת הבטיחות בנושא. "בואינג תצטרך לבצע בדיקה וניתוח נרחבים כדי להוכיח קיום חוקי הבטיחות", הודיע FAA, כמעט חודשיים לאחר שצי מטוסי בואינג 787 דרימליינר קורקעו ב-16 בינואר השנה.

"הניסויים המקיפים יראו לנו האם השיפורים את הסוללה פועלים כפי שהם תוכננו", מסר ריי לאהוד (Ray LaHood), שר התחבורה האמריקני, "לא נאפשר למטוס לשוב לשירות עד אשר נהיה בטוחים שהתכנון החדש מבטיח את הבטיחות של המטוס והנוסעים".

ההצעה של בואינג כוללת שלוש שכבות הגנה למניעת התחממות יתר של סוללת ליתיום-יון של יחידת כוח העזר של מטוס 787 (APU – Auxiliary Power unit): הפרדה טובה יותר בין תאי הסוללה, התקנת מפרידי קרמיקה בין כל אחד מהתאים ותוספת של מערכת אוורור למניעת כניסת עשן לתא הנוסעים.

בטוחים שהתוכנית כוללת אלמנטים נכונים

"אנחנו בטוחים שהתוכנית שאושרה כוללת את כל האלמנטים הנכונים לבצע עיצוב מקיף מחדש של הסוללה", אמר מנהל FAA, מייקל הוארטה. (Michael Huerta), "היום מתחיל תהליך בדיקה שיוכיח אם התיקון המוצע יפעל כפי שתוכנן".

בואינג: סיום מוצלח יחזיר את המטוסים לאוויר

בואינג הודיעה, כי סיום מוצלח של כל שלב במסגרת התכנית יביא את האישור של FAA לחדש את טיסות 787 המסחריות. "הצעת המערך המקיף של שיפורים היא תוצאה של עבודה עם מומחים פנימיים וחיצוניים בתחום טכנולוגיית הסוללות", אמר ריי קונר, (Ray Conner) נשיא ומנכ"ל בואינג.

לדבריו, שלושת שכבות ההגנה המוצעות מהוות שינוי מחמיר בעיצוב הסוללה וגם במקרה של כישלון מארז הסוללה החדש, יתבטל כל פוטנציאל לפריצת אש והמטוס יוכל להמשיך בטיסה בטוחה.

בואינג העבירה את הצעתה ל- FAA בסוף פברואר, שהסכים, כי השינויים המוצעים ותוכניות הבדיקה המפורטות מתייחסים לסילוק התנאים שגרמו להשעיית הטיסות של מטוסי 787. ה-FAA אישר גם לבואינג להתחיל בטיסות מבחן עם שני מטוסים, על מנת להוכיח כי המערך המקיף של הפתרונות פועל כמתוכנן בתנאי טיסה רגילים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן