Skip to content

עכשיו זה רשמי: יולי אדלשטיין מועמד הליכוד ליו"ר הכנסת

אדלשטיין נבחר בקולות כל חברי סיעת "הליכוד ביתנו", למעט יו"ר הכנסת היוצא רובי ריבלין שנמנע בהצבעה. ריבלין לא יתמודד על התפקיד ואדלשטיין צפוי להיבחר במליאת הכנסת בשבוע הבא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יולי אדלשטיין נבחר היום, כמעט פה אחד, כמועמד הליכוד לתפקיד יושב-ראש הכנסת. אדלשטיין נבחר בקולות כל חברי סיעת הליכוד, למעט ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, היושב-ראש היוצא – שנמנע בהצבעה.

יו"ר הכנסת היוצא ריבלין, לא הסתיר את מורת רוחו. הוא סירב לפני ישיבת הסיעה לפגוש את ראש הממשלה נתניהו, שהזמינו לפגישה. את הימנעותו בהצבעה נימק באמרו: "אני אולי טמבל, אבל לא חמור. לא אצביע בעד הדחתי". ריבלין הודיע כי יתמוך במועמד הסיעה בהצבעה במליאת הכנסת.

במהלך ישיבת הסיעה אמר ריבלין: "הייתי ונשארתי תמיד חלק מתנועת הליכוד ומעולם לא עזבתי אותה, גם כאשר חברים אחרים בתנועה ניסו לפגוע בי". עוד אמר לחבריו בסיעה, כי "חברי הליכוד בחרו בי בפריימריז להמשיך בתפקידי כיושב ראש הכנסת ובמועמדותי לנשיא המדינה, אך גורמים בסיעה סיכלו את רצון התנועה ורצון רוב הציבור".

ריבלין הודיע כי יסיר את מועמדותו לתפקיד יושב ראש  הכנסת, בנימוק כי "מועמד התנועה לתפקיד יושב ראש הכנסת צריך לקבל את גיבויו של ראש התנועה, ואם בחר ראש התנועה להדיח אותי מתפקידי, אינני מתכוון להעמיד את מועמדותי".

בתשובה לשאלה האם ישמש אופוזיציה בתוך סיעתו, אמר ריבלין "בכוונתי להמשיך ולפעול כחבר כנסת, על פי השליחות שניתנה בידי. אעשה מה שטוב למדינת ישראל, ומה שטוב לתנועתי".

לאחר ההצבעה, הציע ריבלין לשר אדלשטיין, להתפטר מהממשלה 48 שעות לפני השבעתו ליושב ראש הכנסת, שכן "מבחינה חוקתית, יושב ראש הכנסת איננו יכול להיות חבר ברשות המבצעת".

אדלשטיין צפוי להיבחר ליו"ר הכנסת בשבוע הבא, במליאת הכנסת. אם לא יחול שינוי בלתי צפוי, ריבלין לא יציג את מועמדותו. עם זאת, אין לפרוש מהכנסת והוא ימשיך לתפקד בעבודה מלאה במשכן.

יולי אדלשטיין. יו"ר הכנסת המיועד (צילום: ציפי מנשה)
יולי אדלשטיין. יו"ר הכנסת המיועד (צילום: ציפי מנשה)

בפתח ישיבת סיעת הליכוד, שהתקיימה היום בצהריים, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "הקדנציה הקרובה תהיה אחת המאתגרות ביותר בתולדות המדינה, אנחנו עומדים בפני אתגרים בטחוניים ומדיניים גדולים. יש נתק בשיח הציבורי בין גודל האתגרים לבין המקום שהם תופסים, אך אין שום נתק אצלנו".

נתניהו ניסה להציג את תוצאת המו"מ הקואליציוני כהישג: "עם 31 המנדטים שקיבלנו בבחירות השגנו את התוצאה הטובה ביותר על מנת להתמודד עם האתגרים העומדים בפנינו", אמר. "החזרנו את תיק הביטחון לדינו ושמרנו את תיק החוץ בידינו. יש מצבור של תחומי אחריות שמאפשרים לנו לעשות דברים חשובים. התנאי להצלחה הוא שיהיה לנו רוב בממשלה ופעלנו יחד על מנת שיהיה לנו רוב בממשלה". בדבריו, התייחס נתניהו גם ללוח הזמנים של סיום המשא ומתן. "אנחנו עסוקים בפרטים האחרונים של הסכמי קואליציה כדי להציג שבוע הבא ממשלה", אמר נתניהו.

"אני אולי טמבל אבל לא חמור". רובי ריבלין (צילום: ציפי מנשה)
"אני אולי טמבל אבל לא חמור". רובי ריבלין (צילום: ציפי מנשה)

נתניהו פנה בדבריו ישירות ליאיר לפיד: "אני מבקש לומר כמה מילים לשר האוצר המיועד יאיר לפיד. המשימה הראשונה היא להעביר תקציב, על מנת להתמודד עם אתגרי הכלכלה אל מול הטלטלה העולמית. אני אתן גיבוי מלא להעברת תקציב אחראי. אנחנו נעשה כל מה שצריך גם בתחום המדיני וגם בתחום הכלכלי".

ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, אמר: "אני שמח שעשן לבן יצא לא רק בוותיקן אלא גם בירושלים. תמיד יש ביקורת על תוצאות של משא ומתן קואליציוני. תמיד יש נסיונות לשסע, זה יעבור מהר. התוצאות של הממשלה הזו יבחנו רק בנושא אחד, הביצוע. בתחומי הכלכלה והביטחון. אני מקווה שמשבוע הבא התקשורת תתייחס לביצועים ולעבודת הממשלה".

"הליכודניקים החדשים" – קבוצה המונה כ-2000 חברי ליכוד – מחו היום על הדחתו של ח"כ רילין. "ככה ייעשה למי שעושה את תפקידו על הצד הטוב ביותר; שומר על עצמאות הכנסת ולא אומר הן לכל יוזמה ממשלתית", כתבו בעמוד הפייסבוק שלהם. "ואפרופו אומרי הן – 30 תומכים (!!), אחד נמנע (ריבלין) במועמדותו של אדלשטיין. כל כל מביך".

ח"כ איוב קרא מחה, לעומת זאת, על אי שילובם של הדרוזים בממשלה: "מה הדרוזים טובים למלחמות על הגבולות ולא טובים למלחמות על השיויון", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "אינני רוצה תפקיד בממשלה כדי לא להשמע אינטרסנט ובכיין. אבל אני תומך בכול מהלך לתקן עוול זה . אני קורא לכם לקום ולעשות משהו השיויון צריך להיות במעשים ועל יד שולחן הממשלה וחבל שהחיילים הלא יהודים על גבולות ישראל לא ירגישו שייכים לממשלה ולדרכה במיוחד אחרי שהליכוד זכה בפעם הראשונה לרוב במגזר מיוחד זה".

1 Comment

  1. פנינה כץ
    15 במרץ 2013 @ 8:39

    עצוב מאוד. הוסר המיכשול האחרון של ביבי , ככה יעשה בליכוד לאביר איכות השילטון אמנם הוא לא הודח מהליכוד אבל הוא מצטרף ברוב כבוד לרמץ שנשאר מהליכוד הותיק בגין ודן מרידור. אני לא מזדהה עם בדל מדיעותיהם של אנשי הליכוד אבל השלישיה הזאת הפכה את מפלגת הליכוד למכובדת בהתנהלות הישרה והקפידה בנושאי חוק ומשפט. אין אף אחד יותר שיעמוד בפרץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן