Skip to content

דוויין ג'ונסון הלוחם בדרכים

"מלשין" הוא דרמה חכמה וסרט אקשן מותח עד הדקה האחרונה. המשחק הטוב ביותר של דוויין "דה רוק" ג'ונסון, בעזרתה הקרירה וחסרת המעצורים של סוזן סרנדון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★★★

אם התכוונתם לטוס לחו"ל בחופשת חג הפסח, בוודאי תיזכרו במשפט: "ארזתם לבד?", או: "מישהו נתן לכם משהו להעביר"? גם אם עברתם את הביקורת עדיין אל תתפתו ותשימו משהו בתיקכם, שמישהו נתן לכם. הודות לסרט "מלשין" כדאי גם להוסיף את המשפט: "אל תקבלו דבר דואר מחברים, אלא אתם יודעים בוודאות מה יש בפנים".

משחק מסוכן. ג'ונסון. הצילום באדיבות סרטי יונייטד קינג

ג'ייסון קולינס (רפי גברון, "חטיפה לאור יום") מצ'וטט עם חברו הטוב ביותר על המחשב. ידיד הילדות שלו מבקש ממנו טובה: יש לו "חבילה" שג'ייסון חייב לקבל במקומו. ג'ייסון יודע מה היא מכילה, ולאחר מחשבה קצרה הוא עונה לו "לא". למחרת פעמון הדלת מצלצל וג'ייסון נתקל באיש השליחויות, שאומר לו: "תחתום כאן". שניות לאחר מכן עשרות סוכנים פדראליים של ממשלת ארצות הברית פורצים הביתה. ג'ייסון נעצר.

סיפור חכם ומסתבר גם מבוסס על אירועים אמיתיים, מתגולל ומותח עד לשנייה האחרונה. "מלשין" עוסק באביו של ג'ייסון, ג'ון מת'יוס (דוויין "דה רוק" ג'ונסון, "מלך העקרבים"). ג'ון הוא הבעלים של חברת בנייה מצליחה, אשר חי באושר עם אשתו השנייה ועם בתם הצעירה. ג'ייסון ממורמר מכך שאביו התגרש מאמו, וכעונש מחליף את שם משפחתו לשם הנעורים של אמו.

עם התקדמות העלילה הצופים מגלים כי חברו של ג'ייסון הונה אותו, ואף החתים את שמו כסוחר סמים, כדי להפחית מעונש שקיבל. האבא ג'ון לומד את פרטי המקרה, ובשל חוקי הענישה המחמירים בארצות הברית, נראה כי בנו מביט על מינימום של 10 שנים בכלא. ג'ייסון יכול להפחית מהזמן המוקצב לו אם יספק שמות של אנשים שמוכרים סמים, אבל הוא מסרב לעשות לחבריו את מה שעשו לו.

תופרת עסקה. סרנדון. באדיבות סרטי יונייטד קינג

ג'ון לוקח על עצמו לפנות לתובעת הפדראלית (סוזן סרנדון, "תלמה ולואיז") ולהציע את שירותיו: הוא ימצא עבורה סוחר סמים ויסגיר אותו תמורת הפחתת העונש של בנו. לרוע מזלו של ג'ון סוחרי סמים לא מופיעים ב"דפי זהב", ועל כן הוא נדרש לשכנע את אחד מעובדיו (ג'ון ברנטאל, "המתים המהלכים"), בעל עבר פלילי, להפגיש אותו עם ברוני סמים. המשחק מתחיל.

יש הרבה דברים שאפשר לאהוב בסרט. ראשית, זהו כנראה המשחק הטוב ביותר של ג'ונסון אי פעם. ג'ון אוהב את בנו – והוא יודע לבטא את אהבתו במילים ובמעשים. כמה רגעים מרגשים גורמים לג'ון לרדת ממסווה הביטחון העצמי, שאנו כה רגילים לראות אותו בסרטי אקשן פשוטים, ולהזדהות איתו כאב מודאג. סרנדון ממשיכה לצקת את אופייה החזק לעלילה, תוך ציניות חסרת מעצורים וקרירות לב.

עם זאת, בשלב מסוים הסרט משנה כיוון מדרמה מרגשת לסרט פעולה עתיר מכוניות מתרסקות, פיצוצים ויריות לכל כיוון. במקום להמשיך לגלם אב המפוחד מעתיד בנו, ג'ון הופך למקס הלוחם בדרכים. הוא נוהג בסמי טריילר ומוחץ את רכבי הרעים, מרוקן מחסניות של רובה על סוחרי סמים, ובכלל, מצליח לשכנע. לראשונה, שחקן אקשן בעל תכונות משחק איכותיות. אולי כדאי לו לרוץ לנשיאות ארצות הברית, או לפחות מושל קליפורניה.

לאוהבי הדרמה החכמה והאקשן המוקפד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן