Skip to content

פיתוחים של אוניברסיטת ב"ג שיוצגו לאובמה בישראל

הפיתוחים ישולבו בתערוכה שתבליט הישגים מדעיים של חוקרים ישראלים והיא תוצג לנשיא האמריקני במוזיאון ישראל השבוע. הפיתוח הראשון הוא קסדה המאפשרת הפעלת מחשב באמצעות גלי מוח. הפיתוח השני הוא טכנולוגייה להפעלת מוח-רשת לאבחון מדויק של תפקוד ואי-תפקוד מוחי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני פיתוחים של חוקרים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב יוצגו בפני נשיא ארה"ב, ברק אובמה, במהלך ביקורו בישראל. הפיתוחים ישולבו בתערוכה שתבליט הישגים מדעיים של חוקרים ישראלים, אשר תוצג לנשיא האמריקני השבוע במוזיאון ישראל בירושלים, ביום חמישי. בחירת הפרויקטים נעשתה על ידי ועדה מיוחדת במשרד ראש הממשלה.

הפיתוח הראשון הוא MinDesktop, קסדה המאפשרת שליטה במחשב בכוח המחשבה או הבעות פנים בלבד, באמצעות ממשק מוח-מחשב מתקדם (BCI). השליטה במחשב מתבצעת ללא עכבר ומקלדת אלא באמצעות קסדה הדוגמת את גלי המוח של המשתמש בארבע-עשרה נקודות שונות. המערכת, שפותחה במחלקה להנדסת תכנה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בהובלתו של ד"ר רמי פוזיס, מיועדת לשרת אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות שאינן מאפשרות להם לתפעל מחשב או עזרים מופעלי-מחשב באמצעים הרגילים.

MinDesktop, פיתוח המאפשר שליטה במחשב בכוח המחשבה (מתוך סרטון המצגת)
MinDesktop, פיתוח המאפשר שליטה במחשב בכוח המחשבה או הבעות הפנים (מתוך סרטון המצגת)

הפיתוח השני הוא טכנולוגיית הפעלת מוח-רשת (Brain Network Activation (BNA™ של ElMindA, חברה בת של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. מדובר בפלטפורמה, בהובלתו של ד"ר אמיר גבע, המאפשרת ביצוע הדמיה וניטור של הפעילות המוחית לצרכים של אבחון מדויק של תפקוד ואי-תפקוד מוחי, התפתחות מחלות ושיקום מפגיעות, תגובות לטיפולים ובעיות פסיכיאטריות, נוירולוגיות וכאב.

טכנולוגיית ™BNA מנוצלת כיום במגוון רחב של תכניות מחקר עם שותפים מובילים בארה"ב. היא מוערכת ככלי להדמיה אובייקטיבית וכפלטפורמת ניטור להתאוששות מפגיעות ספורט וזעזועי מוח וכתומכת בקבלת החלטות לחזרה לפעילות – עניין בעל משמעות גדולה בבריאות הציבור בארה"ב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן