Skip to content

שר הביטחון הבא, יעלון: "אביא לתפקיד את מיטב ניסיוני וערכי"

כאתגר הביטחוני הראשון מציין השר יעלון, בעמוד הפייסבוק שלו, את האיום האיראני - אך גם הטלטלה בעולם הערבי, האיומים מצפון ומרצועת עזה והסוגיה הפלסטינית. "אני נחוש להוביל באחריות ובשיקול דעת את צה"ל ומערכת הביטחון לעבר פסגות חדשות, כדי לעמוד באתגרי העתיד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון המיועד, משה (בוגי) יעלון, מציין את ההתמודדות מול הגרעין הצבאי האיראני, שממשיך להוות איום על מדינת ישראל, האזור כולו ומעבר לו – כאיום הראשון על ביטחונה של ישראל. בדברים שהעלה על עמוד הפייסבוק שלו, לאחר שנמסר לו רשמית כי ימונה לתפקיד שר הביטחון, הוא כותב: "איום זה מחייב את מדינות העולם להוביל מאבק עקבי, נחוש ובלתי מתפשר".

"השוויון בנטל - פצע מדמם בחברה הישראלית". משה (בוגי) יעלון (צילום: דן בר דוב)
"השוויון בנטל - פצע מדמם בחברה הישראלית". משה (בוגי) יעלון (צילום: דן בר דוב)

השר יעלון מציין לצד האיומים הביטחוניים שמולם עומדת המדינה, גם את השוויון בנטל, שאותו הוא מכנה "פצע מדמם בחברה הישראלית אשר מחייב אותנו לטיפול שקול ואחראי, שיוביל להמשך השתלבות הציבור החרדי בצה"ל ובהמשך בשוק העבודה". על האילוצים הכלכליים הצפויים בתקציב מערכת הביטחון כותב יעלון: " צה"ל ומערכת הביטחון אינם אי בודד ומנותק מהמתרחש בחברה הישראלית, ועליהם לתרום למאמץ המשותף לייצוב ולחיזוק כלכלת ישראל תוך הקפדה על שמירת יתרונם האנושי והאיכותי".

"לפני שעה קלה הודיע לי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי החליט למנות אותי לשר הביטחון בממשלתו. קיבלתי את הבשורה בהתרגשות ומתוך תחושת שליחות", כותב השר יעלון בעמוד הפייסבוק שלו.

"בשנת 2005 סיימתי 37 שנות שירות בצה"ל. עברתי בצמתים המרכזיים ביותר של הפיקוד. עתה אני מקבל לידיי את האחריות על מערכת הביטחון של מדינת ישראל. אביא לתפקיד את מיטב ניסיוני וערכי, ואני נחוש להוביל באחריות ובשיקול דעת את צה"ל ומערכת הביטחון לעבר פסגות חדשות, כדי לעמוד באתגרי העתיד.

"מדינת ישראל, צה"ל ומערכת הביטחון יעמדו בשנים הקרובות בפני אתגרים משמעותיים: ההתמודדות מול הגרעין הצבאי האיראני, שממשיך להוות איום על מדינת ישראל, האזור כולו ומעבר לו. איום זה מחייב את מדינות העולם להוביל מאבק עקבי, נחוש ובלתי מתפשר; הטלטלה בעולם הערבי, כולל במדינות הגובלות בנו, והאיומים מצפון ומרצועת עזה; הסוגיה הישראלית-פלסטינית; השוויון בנטל, פצע מדמם בחברה הישראלית אשר מחייב אותנו לטיפול שקול ואחראי, שיוביל להמשך השתלבות הציבור החרדי בצה"ל ובהמשך בשוק העבודה; וההתמודדות עם המציאות הכלכלית שמתרגשת עלינו, בידיעה כי צה"ל ומערכת הביטחון אינם אי בודד ומנותק מהמתרחש בחברה הישראלית, ועליהם לתרום למאמץ המשותף לייצוב ולחיזוק כלכלת ישראל תוך הקפדה על שמירת יתרונם האנושי והאיכותי.

"אפעל ככל יכולתי כדי שצבא ההגנה לישראל ומערכת הביטחון ימשיכו להיות מוכנים לאתגרים הללו", כותב השר יעלון.

"לרשות צה"ל, בהנהגתו של הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ, עומדים מפקדים מעולים, ערכיים ומנוסים המובילים אותו באחריות ובשיקול דעת, וחיילים אשר מקדישים שנים יקרות ומשמעותיות מחייהם למען ביטחון המדינה. זכות גדולה היא עבורי להיות שר הביטחון של חיילים ומפקדים ראויים שכאלה.

"ביום משמעותי זה אני מחבק את המשפחות השכולות וזוכר פקודים ורעים לנשק שנפלו במהלך שירותם את המדינה. עולים בראשי, בין היתר, חבריי דודיק קימלפלד ושליימל'ה סבירסקי ז"ל, שנפלו לצידי בקרבות במלחמת ההתשה, פקודיי שלא שבו משדות הקרב או האימונים, ומפקדיי נחמיה תמרי ואמנון ליפקין-שחק ז"ל, שהאירו לי את הדרך ומנהיגותם הייתה לי למופת. הם, כמו גם פצועי צה"ל והנעדרים, מלווים אותי וימשיכו ללוות אותי בכל מקום בו אהיה.

"אני מבקש להודות לשר הביטחון היוצא, אהוד ברק, על תרומתו העצומה ורבת השנים לביצור ביטחונה של מדינת ישראל, ובפרט בשש השנים האחרונות. בהובלתו של השר ברק המשיך צה"ל לשמור על איכות ומצוינות אשר מציבות אותו בקצה הפירמידה של הצבאות המובילים בעולם, ועל כך חב לו עם ישראל תודה והוקרה.

"אני מבקש להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון שהעניק לי".

רה"מ בנימין נתניהו אומר בעקבות מינוי יעלון: "בתקופה כה מכרעת לביטחון מדינת ישראל,כשמסביבנו כל האזור סוער,חשוב שבתפקיד הזה יהיה אדם עתיר ניסיון כמו משה יעלון . בשמם של כל אזרחי המדינה,אני מאחל לו בהצלחה".

כסגנו של "בוגי" יעלון במשרד הביטחון מונה ח"כ דני דנון. דנון כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אני רואה בתפקיד חשיבות רבה ויכולת אמיתית לתרום רבות למען המדינה, ולכן נעניתי להצעתו. אנו עומדים מול אתגרים ביטחוניים רבים, הן בגזרות רחוקות והן בקרובות. אני מתחייב למלא תפקיד זה במסירות ותוך שמירה על ערכי המחנה הלאומי. במידה ויתפנה מקום בממשלה, אין לי ספק שלאור דירוגי במקום החמישי בפריימריז אתמנה לתפקיד שר בממשלה ה-33 של מדינת ישראל".

ועד מתיישבי השומרון בירך את יעלון, לרגל מינויו לשר הביטחון: "יעלון הוא ידיד ההתיישבות ביהודה ושומרון ואנו מאמינים שכהונתו תלווה בתמיכה במתיישבים וביישובים, כפי שנהג בתפקידיו הקודמים בצה"ל ובממשלת ישראל", ציין יו"ר ועד המתיישבים בני קצובר. "אנו מצפים כי בהנהגתו,יבוטלו מרכיבי האפליה הקשים מהם סובלים היהודים שומרון ויהודה מידי אגפים וגורמים במערכת הביטחון".

בינתיים נמשך הליך המינויים ע"י ראש הממשלה נתניהו, כשעדיין לא ברור האם השר סילבן שלום יהיה שר בממשלה הבאה או יעדיף לפרוש. נתניהו ושלום נפגשו במשך יותר משעה, אך שלום לא קיבל את ההצעה הראשונית שהונחה בפניו והשניים לא הצליחו להגיע להבנות סופיות. הפגישה הופסקה וחודשה לאחר מכן – אך עדיין לא נמצא פתרון.

שר החינוך לשעבר, גדעון סער, יהיה שר הפנים בממשלה החדשה של נתניהו. כך הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר. סער הודה לראש הממשלה על האמון ואמר כי הוא רואה במשרד הפנים את אחד המשרדים המרכזיים והחשובים ביותר בממשלה, המשפיע על חייהם של אזרחי ישראל. עוד אמר השר סער כי בכוונתו לקדם רפורמות משמעותיות בתפקידו כשר הפנים, כשם שעשה בתפקידו כשר החינוך.

חבר הכנסת צחי הנגבי יעמוד בראש ועדת הכנסת בצעדיה הראשונים של הממשלה. ח״כ הנגבי יכהן בתפקיד עד שנה וחצי מיום כינונה של הממשלה ולאחר מכם יכהן כסגן שר במשרד ראש הממשלה. במסגרת זו מתכוון ראש הממשלה להשתמש בכישוריו ובניסיונו של הנגבי בתחום המדיני והביטחוני. בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה נאמר: "ראש הממשלה מעריך עד מאוד את נסיונו וכישוריו של ח״כ הנגבי ואת נכונותו להתייצב בעמדה מרכזית בכנסת כדי לסייע להצלחת הקואליציה בתחילת דרכה".

חבר הכנסת אופיר אקוניס מונה להיות סגן שר במשרד רה"מ, שיקשר בין הכנסת לממשלה. הוא ימלא תפקיד זה עד לחילופין עם צחי הנגבי .

גלעד ארדן, שהיה השר להגנת הסביבה ימונה לשר להגנת העורף, ויהיה ממונה על הדיאלוג האסטרטגי עם ארצות הברית וחבר הקבינט המדיני-בטחוני. כמו כן הוא ימונה לשר תקשורת בתיק מורחב, ויהיה ממונה גם על רשות השידור ועל לשכת העיתונות הממשלתית.

חבר הכנסת חיים כץ ימשיך להיות יושב-ראש ועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

3 Comments

  1. צבי זינגר
    17 במרץ 2013 @ 18:24

    יפה, שלום. אנחנו לא מדבררים פוליטיקאים. אנחנו מדווחים (לא כולם מחוברים לפייסבוק). את הפרשנויות והביקורת (ולא תחסר כזאת, מן הסתם) נפרסם בנפרד במאמרים ובפרשנויות – ולא בתוך הדיווח החדשותי האינפורמטיבי.

  2. יפה
    17 במרץ 2013 @ 18:12

    אולי אין לי אין הרקע העיתונאי והניסיון שלכותבים ולעורכים באתר יש אבל אשמח אם להבדיל מגופי תקשורת אחרים לא תהפכו למדבררים של פוליטיקאים. בשביל מה לדווח מה אומר או כותב בפייסבוק איש ציבור , אלא אם מדובר באמירה בעלת תוכן חדשותי אמיתי שיש לה משמעות? אל תבחרו בחיים הקלים של מסירת המידע הגולמי כמות שהוא אלא תבדקו ותראו אם יש בו גם ממש , תחשפו את המשמעות וההקשר שמאחורי הדברים.

  3. פנינה כץ
    17 במרץ 2013 @ 16:44

    האיש בעמוד ענן רצה להיכנס קרקעית לעזה. אני תוהה כמה שיקול דעת יש בו?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן