Skip to content

פסטיבל צלילים בעיר העתיקה בירושלים

ב-18 במרץ חוזר פסטיבל הצלילים הייחודי, המציע ארבעה ימים של מופעים מוזיקאליים מיוחדים בסמטאות ובכיכרות, עם מוזיקה אותנטית מהרקע התרבותי הייחודי של כל רובע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
העיר העתיקה בירושלים. בפסטיבל הצלילים יינתן ביטוי למוסיקה המותאמת לאופיו של כל רובע. (צילום: עירית רוזנבלום)
העיר העתיקה בירושלים. בפסטיבל הצלילים יינתן ביטוי למוסיקה המותאמת לאופיו של כל רובע. (צילום: עירית רוזנבלום)

מ-18 במרץ ועד יום חמישי ה-21 בחודש, שב אל העיר העתיקה בירושלים פסטיבל הצלילים, המארח מגוון אמנים ישראליים, אשר יופיעו במופעים המרכזיים בארבעת ימי הפסטיבל ויביאו לקהל מופעים מיוחדים במינם. ביניהם:

קובי אוז במופע מזמורי נבוכים – מופע אקוסטי, הכולל שירים אהובים ומוכרים של קובי מלהקת "טיפקס", המשולבים בשירים עם אוריינטציה יהודית בעיבוד חדש ומקורי. במהלך המופע, קובי שוזר את השירים בסיפורים ומעשיות, חלקם עתיקים וחלקם אישיים.

גיא ורועי זוארץ במופע לאדינו ופיוט מהבית . (צילום: עזרא מנצור)
גיא ורועי זוארץ במופע לאדינו ופיוט מהבית . (צילום: עזרא מנצור)

גיא ורועי זוארץ במופע לאדינו ופיוט מהבית – השחקן ומגיש הטלוויזיה, גיא זוארץ, חובר לאחיו ויחד הם מגשימים חלום במופע שישלב בהרמוניה את שירת הלאדינו של סבתו מסלוניקי, ותפילות בית הכנסת הספרדי הטריפוליטאי של סבו, שירים אהובים מההצגה המוסיקלית "בוסתן ספרדי" בה השתתף גיא, ופיוטים מבתי יהדות ספרד. המופע הינו יצירה מוסיקלית המהווה את סיפורה של המשפחה מימי גלות ספרד עד עליתם לארץ.

ג'יש – אהוד בנאי, ג'ורג' סמעאן, סאלם דרוויש וגיל סמטנה – המופע המשותף חושף דואט דו-לשוני, עברי-ערבי, המתחבר באופן טבעי ומרגש לשפה מוסיקלית אחת. המופע כולל שירים מתוך הרפרטואר של בנאי ושירים מתוך אלבומם של ג'ורג' וסאלם – רובם שירים שנכתבו והולחנו ע"י האחים רחבאני, מוזיקאים ידועים ואהובים מלבנון, אשר זכו לעיבודים מחודשים על ידי ההרכב "ג'יש", כל אלו מוגשים באריזת רוק-פולק עברי-ערבי.

"שלמה גרוניך ומארש דנדורמה – המופע המשותף" – שיתוף הפעולה בין שלמה גרוניך למארש דנדורמה הוא אחד המסקרנים שנוצרו כאן בתקופה האחרונה. זהו מפגש מפתיע בין מוסיקאי רב גוני ולא שגרתי, אחד מעמודי התווך של המוסיקה הישראלית, עם אחד ההרכבים המפתיעים והצבעוניים של התקופה. גרוניך ודנדורמה יוצרים יחד חוויה מוסיקלית עשירה ואנרגטית, מופע משותף סוחף ומרהיב שכבר זכה לביקורות נלהבות. במופע יבוצעו יחד להיטים מוכרים של גרוניך לצד חומרים מקוריים ועממיים של דנדורמה.

ג'יש - אהוד בנאי, ג'ורג' סמעאן, סאלם דרוויש וגיל סמטנה במופע משותף החושף דואט דו-לשוני, עברי-ערבי. (צילום: דפנה טסמרי)
ג'יש - אהוד בנאי, ג'ורג' סמעאן, סאלם דרוויש וגיל סמטנה במופע משותף החושף דואט דו-לשוני, עברי-ערבי. (צילום: דפנה טסמרי)

מופעים וסיורים

פסטיבל צלילים בעיר העתיקה, ייתן ביטוי למוסיקה המותאמת לאופי של כל אחד מהרבעים בעיר העתיקה: הרובע הארמני, הרובע היהודי, הרובע המוסלמי והרובע הנוצרי.

מופע הפתיחה מחר, יתקיים בשער יפו ולאורך כל ימות הפסטיבל בשעות הערב הפקה מוסיקאלית מיוחדת עבור הפסטיבל. על במה בסגנון שושנת הרוחות, יתאחדו ארבעה הרכבים מוסיקאליים מסגנונות שונים. מוסיקה יהודית, נוצרית, ערבית וארמנית ישתלבו לכדי יצירה מוסיקאלית אחת.

מופעים שונים יתקיימו במגדל דוד, בקארדו הפתוח, ברחבת בית הכנסת החורבה, בכיכר המוריסטאן ברובע הנוצרי, בחאן אל סולטן ברובע המוסלמי וברחבת הקישלה ברובע הארמני.

במהלך ימי הפסטיבל יערוך בית שמואל סיורים מודרכים בעיר העתיקה. הסיורים בתשלום (20 שקל לאדם) ובתאום מראש בטל' 02-6203461 או באתר האינטרנט: www.beitshmuel.com.

פסטיבל צלילים בעיר העתיקה יתקיים בין ה-18 ל-21 במרץ 2013 בשעות 18:00-23:00.

המנהל האמנותי של הפסטיבל הוא ג'קי בכר. הפסטיבל מתקיים במסגרת התכניות לפיתוח ירושלים במשרד ראש הממשלה, ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף עיריית ירושלים ובניהול והפקת החברה העירונית "אריאל".

הפסטיבל מיועד למשפחות, לתיירים ולמבקרים ולדוברי כל השפות. המסעדות, בתי הקפה והשווקים באזור העיר העתיקה ושדרות אלרוב ממילא, יישארו פתוחים עד לשעות המאוחרות.

האירועים הינם בחינם וללא תשלום, למעט הסיורים.

לפרטים נוספים:  המוקד העירוני  106 או טל' .02-5314600

התוכנית המפורטת באתר: http://www.sounds-of-jerusalem.org.il.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן