Skip to content

נאשם בהטמנת מטען חבלה והצתה – ושוחרר לביתו

פרקליטות מחוז ירושלים מאשימה שני אנשים בחבלה והצתה. הראשון הודה ככל הנראה במעשה והפליל את שותפו, שהכחיש כל קשר. בית המשפט סבר שאין די בראיות ושחרר את הנאשם השני . היום הגישה הפרקליטות כתב אישום חדש ובית המשפט שחררו שוב מבלי לשנות את תנאי השחרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום בגין קשירת קשר, חבלה בכוונה מחמירה והצתה, הוגש היום (ראשון), בבית המשפט המחוזי בירושלים, כנגד ראפת געפרה (23), תושב ירושלים  המזרחית, ע"י פרקליטות מחוז ירושלים.

על פי כתב האישום, ב- 22.2.13, נפגש  געפרה עם אדם אחר בשם מוחמד בדר. בפגישה זו קשרו השניים קשר לבצע פיגועים נגד יהודים המתגוררים באבו טור. בפגישה סיפר בדר לגעפרה, הנאשם, כי יש ברשותו מטען  חבלה וביקש ממנו להצטרף אליו לביצוע הפיגוע ולתצפת על המתרחש, על מנת להתריע מפני  תנועות חשודות לפני ואחרי הפיגוע. געפרה הסכים לבקשה והשניים סיכמו לבצע את הפיגוע במתווה המתוכנן.

שכונת אבו טור ירושלים (צילום: Gilabrand לויקיפדיה)
שכונת אבו טור ירושלים (צילום: Gilabrand לויקיפדיה)

על פי התכנית, השניים התקדמו אל עבר בתי היהודים באבו טור. געפרה נשאר כחמישה מטרים מאחור כדי לתצפת, כאשר בדר הדליק את  מטען החבלה והניח אותו בסמוך לדלת בית, בו ידע כי מתגוררים יהודים, בכוונה לגרום חבלות חמורות ליושבי הבית. השניים נמלטו מהמקום וכעבור מס' שניות המטען התפוצץ.  כתוצאה מכך, נגרם נזק לדלת ולחלונות. כך לטענת הפרקליטות.

זמן קצר לאחר שגעפרה נעצר,  ביום חמישי שעבר, הזדרזה והגישה הפרקליטות, הצהרת תובע לפיה יוגש תוך ימים כתב אישום כנגדו, זה לא הספיק והוא שוחרר לביתו.  הסיבה – עיקר ראיות המשטרה שיש בתיק כנגדו הן הפללה של החשוד השני במעשה, מוחמד בדר. האחרון זיהה בסרט מצלמות האבטחה של הבניין, דמות שהיא לכאורה דמותו של געפרה.
עורך דינו של געפרה, מוסטפא יחיא, טען כי מרשו מכחיש כל קשר לבדר וכי הוא איננו האיש שנצפה בסרטון האבטחה. בית המשפט חשב שלאור כל האמור, אין עילה מספקת למעצרו ושחררו בערבות של 5,000 ש"ח ללא תנאים מגבילים. הפרקליטות ביקשה להמתין עד שתגיש ערער ובית המשפט דחה את שחרורו ממעצר עד השעה חמש אחה"צ. הפרקליטות הגישה את הערער באיחור ובית המשפט הורה לשחררו.

בפרקליטות זעמו, וביקשו היום להגיש בדחיפות כתב אישום ושוב, בקשה למעצר עד תום הליכים. "אנו נמצאים בסיטואציה חריגה כאשר המשיב מגיע ללא מגבלות תנועה והתנאים היחידים הם כספיים. הפקדה בסך 2,000 ש"ח התחייבות עצמית על סך 5,000 ש"ח וערבות של האב על סך 5,000 ש"ח" טענה עו"ד יעל בלונדהיים מהפרקליטות "הופתעתי ביום שישי לקבל טלפון מחברתי המלומדת שאבוא  לבית המשפט", הגיב עו"ד יחיא. השופט רפאל יעקובי פסק כי "אין  לתקן מחדלים וטעויות שהיו עד כה למאשימה על ידי פגיעה בזכויות נאשמים", קבע  את מועד הדיונים הראשון לעוד שלושה ימים ושחרר את געפרה לביתו מבלי לשנות דבר בתנאי שחרורו. בנוסף, פרקליטות המדינה עומדת להגיש בקרוב כתב אישום כנגד בדר שהודה  ככל הנראה במעשה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן