Skip to content

האיום האיראני בראש סדר היום גם בשיחות בין פרס לאובמה

ביום חמישי, יקבל נשיא ארה"ב את "עיטור הנשיא" - האות הגבוה ביותר - על תרומתו הייחודית לביטחון מדינת ישראל. טקס הענקת העיטור יערך באולם בית הנשיא במסגרת ארוחת ערב ממלכתית חגיגית, בהשתתפות בכירי הממשל האמריקני ונציגי החברה הישראלית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פגישתו המדינית הראשונה של הנשיא אובמה עם נחיתתו בישראל תערך בבית הנשיא בירושלים עם נשיא המדינה. במרכז הפגישה המדינית בין השניים יעמדו איום הגרעין האיראני, המצב בסוריה, תהליך השלום מול הפלסטינים והעמקת הקשרים האסטרטגיים בין ארה"ב לישראל.

הנשיא פרס מקבל את "מדליית החירות מהנשיא אובמה". השבוע יעניק לו את "מדליית הנשיא" (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
הנשיא פרס מקבל את "מדליית החירות מהנשיא אובמה". השבוע יעניק לו את "מדליית הנשיא" (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה יתקבל ביום רביעי אחר הצהריים, ברחבת בית הנשיא בטקס קבלת פנים חגיגי- אזרחי על ידי נשיא המדינה וילדי ישראל. שני הנשיאים יצעדו יחדיו על השטיח האדום, יתקבלו בשירה על ידי ילדים האוחזים בדגלי ארה"ב וישראל ויכנסו אל אולם בית הנשיא – שם יערך טקס חתימה על ספר האורחים ושלושה ילדים יודו לאובמה על עמידתו האיתנה לצידה של ישראל. 

בתום השיר יצאו שני הנשיאים לסיור קצר בגינת בית הנשיא ויטעו עץ יחדיו. לאחר נטיעת העץ תערך פגישת עבודה מדינית בהשתתפות בכירי המשלחות, ולאחריה פגישה מצומצמת בארבע עיניים. בתום הפגישה בארבע עיניים ייצאו שני הנשיאים לאולם בית הנשיא ויישאו הצהרות משותפות לתקשורת.

את הנשיא אובמה יקבלו ברחבת בית הנשיא 60 ילדים מרחבי ישראל ונציגים מלהקת "הורה ירושלים" יקבלו את פניהם בשתי שורות, ינופפו בדגלי ישראל וארה"ב וישירו לנשיא אובמה את השיר "הבאנו שלום עליכם". נדב טולדנו, ילד מקיבוץ עלומים שביישובי עוטף עזה, שהתמודד עם אימת הטילים והטרור, יודה לארצות הברית על תמיכתה בפרויקט כיפת ברזל שהגנה על רבים מבתי ישראל. הנערה ניקול אוזלנר בת ה-17, המשתתפת בתוכנית המדעים על שם אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון שהיה במעבורת קולומביה, תברך את הנשיא אובמה ותציג את שאיפתה של ישראל לקידום המחקר, המדע והשלום בעולם.

לאחר הברכות ישירו לנשיא אובמה מקהלה של שלושה ילדים מדתות שונות את השיר Tomorrow שיושר בגרסה מיוחדת המייצגת את שאיפתה של מדינת ישראל לשלום וכוללת בתים בעברית, אנגלית וערבית. לאנה לובאני, נערה ערביה מיפו, תקדיש לנשיא ארצות הברית את השיר, יחד עם הילדה רומי אבירם מרעננה ודניאל פרוז'נסקי מראש העין. השיר יסתיים במשפט האחרון בשפה הערבית ובו ישירו שלושת הילדים יחדיו את המשפט: "נחלום על שלום".

 לאחר טקס קבלת הפנים ונטיעת העץ, תערך פגישת עבודה מדינית ראשונה לנשיא אובמה בישראל עם נשיא המדינה שמעון פרס, במסגרתה ידונו בסוגיות מדיניות-ביטחוניות מרכזיות הנגועות לישראל, ובראשן איום הגרעין האיראני, המצב בסוריה, תהליך השלום מול הפלסטינים, העמקת הקשרים האסטרטגים בין ארה"ב לישראל. הפגישה, אשר תערך בטרקלין הפגישות המדיניות בבית הנשיא, תתקיים בנוכחות בכירי משלחות הצדדיים ולאחריה יעברו שני הנשיאים לפגישה מדינית מצומצמת בארבע עיניים. בתום הפגישה המדינית בארבע עיניים יצאו שני הנשיאים לאולם בית הנשיא ויישאו הצהרות משותפות לתקשורת.

למחרת בערב, ביום חמישי, יקבל נשיא ארה"ב אובמה את "עיטור הנשיא" – האות הגבוה ביותר – לנשיא ארצות הברית ברק אובמה על תרומתו הייחודית לביטחון מדינת ישראל. טקס הענקת העיטור יערך באולם בית הנשיא במסגרת ארוחת ערב ממלכתית חגיגית בהשתתפות בכירי הממשל האמריקאי ונציגי החברה הישראלית. במעמד הטקס יענוד הנשיא פרס את העיטור- המדליה הנשיאותית על צווארו של הנשיא אובמה.

עיטור הנשיא שיוענק לנשיא אובמה בארוחת הערב הממלכתית (צילום: יוסי-מתתיהו)
עיטור הנשיא שיוענק לנשיא אובמה בארוחת הערב הממלכתית (צילום: יוסי-מתתיהו)

ארוחת הערב תיפתח בקבלת פנים חגיגית לאורחים רמי הדרג אשר יגיעו אל בית הנשיא בחליפות כהות ושמלות ערב צועדים על גבי שטיחים אדומים. בסיום ארוחת הערב תתקיים הופעה קצרה של האומנים דוד ד'אור וריטה בפני האורחים המכובדים.

ארוחת הערב החגיגית תכלול רשימת מוזמנים (120 בלבד) אשר נבחרה בקפידה ומרכיבה פסיפס של החברה הישראלית וכוללת את: נשיא בית המשפט העליון בדימוס מאיר שמגר, הנשיא לשעבר יצחק נבון. כמו כן נציגי החברה הישראלית: ראש עירית שדרות דוד בוסקילה, הסופר דוד גרוסמן, ראשי כל העדות בישראל, כלת פרס נובל עדה יונת, יו"ר הכנסת, נשיא בית המשפט העליון, נגיד בנק ישראל, הרמטכ"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה. בחלק האמנותי של ארוחת הערב החגיגית בבית הנשיא: הופעה קצרה של הזמרת ריטה, שתשיר את השיר "ירושלים של זהב" בביצוע מרגש וכן הופעתו של הזמר דוד ד'אור שישיר את השיר Amazing Grace.

האירוע כולו על מגוון מוקדיו יועבר בשידור חי לערוצי הטלוויזיה ולאינטרנט. בנוסף לשידור החי בית הנשיא נערך לסיקור תקשורתי והגעת למעלה ממאה צוותי תקשורת מכל העולם ולשם כך נבנו שתי במות ענק עליהן יוכלו לעמוד נציגי הערוצים בישראל ובעולם ולשדר את המתרחש במהלך הביקור ולאפשר דיווח ישיר ומידי מבית הנשיא בירושלים לאזרחי מדינת ישראל ולעולם כולו.

בבית הנשיא נפרסו תשתיות טכנולוגיות מתקדמות שיאפשרו שידורים חיים לכל מקום בעולם, החל באיכות שידור HD , ערוצי טלויזיה, אינטרנט, רשתות חברתיות ובסלולר. יצוין כי כלל האירועים בבית הנשיא ישודרו בשידור חי גם בעמוד הפייסבוק של הנשיא פרס, וידווחו בטוויטר ובאינסטגרם.

נשיא המדינה שמעון פרס ישתתף ביום שישי, ביחד עם הנשיא אובמה, גם בטקס הנחת זר בהר הרצל בקברו של הרצל ושל יצחק רבין ז"ל ויבקר אתו במוזיאון "יד ושם". נשיא המדינה ייפרד מנשיא ארצות הברית בטקס פרידה מצומצם בנמל תעופה בן גוריון.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן