Skip to content

יש חדש תחת השמש

מתכננים לרכוש משקפי שמש? קראו על הטרנדים המובילים לקיץ 2013 וקבלו המלצות ועצות להתאמת המשקפיים ולשמירה עליהם לאחר הרכישה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משקפי השמש חצו מזמן את תחום ההגנה על העיניים והפכו למוצר אופנתי. מבחינה פונקציונלית לכל משקפי השמש מטרה זהה – הגנה מקסימלית על העיניים מפני קרינת השמש. משקפי השמש הראשונים תועדו לראשונה בשנת 1752 ונעשה בהם שימוש בזכוכית כחולה וירוקה כדי להיפטר מבוהק מסנוור שליווה את השימוש במשקפי הראיה. בשנת 1929 הופיעו משקפי השמש המוכרים לנו היום.

משקפי שמש בשלל דגמים וצבעים
קרולינה למקה ברלין, 169.90 ש"ח; קרולינה למקה ברלין, 169.90 ש"ח; מיו מיו, 1,390 ש"ח; פראדה, 1,860 ש"ח; ווג, 610 ש"ח; משקפי שמש TOUS; מיו מיו, 1,180 ש"ח; מיו מיו, 1,380 ש"ח; גוצ'י, אירוקה בוטיק,1,490 ש"ח; דולצ'ה וגבאנה, 960 ש"ח; ברברי, 900 ש"ח; רוברטו קבאלי, אופטיקנה, 2,259 ש"ח; משקפי טייסים - סופרפארם אופטיק; ורסצ'ה, 1,490 ש"ח; 39.90 ש"ח - H&M; צילומים: מיו מיו, פראדה, ווג, דולצ'ה וגבאנה, ורסצ'ה - אבי ולדמן; גוצ'י, ורסצ'ה - ערן תורג'מן; H&M - הנס מוריץ; סופרפארם אופטיק - רוני ינקוביץ; TOUS, קבאלי - יח"ץ

תפקיד משקפי השמש הוא להגן על העיניים מפני השמש, אבל לא רק. במרוצת השנים הפכו משקפי השמש לאמירה אופנתית, שמסמלת השתייכות חברתית, תדמית וסמל סטטוס. יש להניח שהסיבה העיקרית לכך קשורה לעובדה שמשקפי השמש מונחים במרכז הפנים. חברות אופנה רבות מייצרות מהדורות מוגבלות של משקפי שמש שמיועדים לאספנים עם תג מחיר בהתאם. הדור החדש של מסגרות המשקפיים עשוי מחומרים חדשניים, קלים וידידותיים, והעדשות מיוצרות בטכנולוגיה מתקדמת. ועדיין – התקן הבריאותי חייב לעמוד גם בצו האופנה.

* * *

טרנדים מובילים לעונת קיץ 2013   

בהשראת שנות ה- 60 – משקפי שמש עשויים פלסטיק, בעלי עדשות גדולות ודיסקרטיות ומסגרות פלסטיק נשיות ורחבות במראה ג'קלין קנדי אונסיס המיתולוגית. משקפי השמש האלה מעבירים מסר של מסתוריות ופיתוי, ולא סתם הם מזוהים עם השיק השמור לכוכבות קולנוע מסופיה לורן, דרך האלי ברי ועד מישקה ברטון. הקיץ הזה חלק מהמשקפיים בסגנון זה מאובזרים בתוספות אופנתיות, כמו אבנים, זרועות ממתכת והתאמה צבעונית בין המסגרת לעדשה.

הטובים לטיס – "משקפי הטייסים" הומצאו בשנות ה- 30 של המאה הקודמת עבור הטייסים האמריקאים שהתמודדו עם השמש המסנוורת. זמן לא רב אחרי הם נכנסו להיכל התהילה, ומאז הם משמשים את כוכבי הטיס כמו גם את כוכבי הקולנוע. את מראה הטייסים אימצו ביאנקה ג'אגר וברברה סטריייסנד בשנות ה- 70 של המאה הקודמת ואנג'לינה ג'ולי וגווינט פלאטרו בשנות ה- 2000. עם הזמן הם התאימו את עצמם לאופנה המתחלפת, וגווני העדשות, שהיו פעם חום ובז', עוצבו גם בירוק, כחול וכתום.

גיק שיק – משקפי שמש עם מסגרות צבעוניות שמקפיצים כל הופעה בסגנון הרטרו שמעורר געגוע מתוק ונוסטלגי. הצבע מככב גם במשקפיים עם מסגרת פלסטיק או מתכת.

ג'ון לנון אלייב – טרנד המשקפיים העגולים שמזוהה בעיקר עם ג'ון לנון ז"ל, הסולן המפורסם של להקת הביטלס, ממשיך להיות לוהט גם העונה.

מיאו חתולה – לחובבות מראה הרטרו השובב, בסגנון אופנת שנות ה- 50 וה- 60, מוצעים דגמי משקפיים בסגנון חתולי ובמבחר צבעים.

וכמובן טרנד חם שממשיך מהשנה שעברה, הוא דפוס הספארי שמיועד לכל מי שאוהבת משקפיים בהדפסי חיות של נמר וזברה, ובגוונים טבעיים לצד גוונים בצבעוניות עזה יותר.

רואים שחור-לבן – השילוב של שחור-לבן בקולקציית המשקפיים מופיע במספר וריאציות: הפרדה בין השחור והלבן באלמנטים השונים של המודל (מוטות לבנים וחזית שחור), מראה מעוצב בשחור ולבן (תחרה שחורה על רקע לבן), ושילוב של אלמנטים קישוטיים בשני הצבעים.

טאץ' ווד – טרנד חדשני השנה הוא מסגרות העץ הנעשות בטכניקה מיוחדת של גילוף החומר בעבודת יד לקבלת מראה משופשף בגימור החושף את הטקסטורה של העץ.

משקפי שמש בשלל דגמים וצבעים
TOUS; טום פורד, 1,170 ש"ח; פראדה, אירוקה, 1,374 ש"ח (אחרי הנחה); דיסקוורד, 5,200 ש"ח; סברובסקי, 2,040 ש"ח; אנדי וולף; ברברי, 900 ש"ח; אנדי וולף; טום פורד, 1,800 ש"ח; ורסצ'ה, אירוקה, 2,799 ש"ח; פראדה, 1,440 ש"ח; מיסוני; צילומים: טום פורד ודיסקוורד - איימי טל ללוכסיוויז'ן; פראדה, ורסצ'ה - ערן תורג'מן; יתר הצילומים: יח"ץ

איך מתאימים משקפיים?

רנית קוליקנט, מנהלת שיווק בחברת "לוקזוטיקה", אחת מיצרניות המשקפיים הגדולות והוותיקות בעולם, מסבירה: "חשוב שהמשקפיים יהיו בגודל הנכון, יש למדוד ולוודא שהזרועות לא לוחצות על הרקות ושהן ארוכות דיין כדי שהמשקפיים ישבו נכון על הפנים. למי שעוסק בפעילות גופנית מומלץ לרכוש משקפיים עם זרועות מעוגלות בקצה שיושבות טוב על האוזן. לאנשים עם רגישות באף, מומלץ לבחור משקפיים מפלסטיק ללא אפונים."

קרולינה למקה הוא מותג חדש יחסית המציע מגוון עצום ואיכותי במחיר נמוך וגם רשת "סופר פארם" משווקת משקפיים במחירים שכל אחד יכול להרשות לעצמו. רשת "אירוקה" השיקה לאחרונה מחלקת בוטיק בה נמכרים מהדורות מוגבלות של מותגי יוקרה כמו פראדה, ורסאצ'ה. לצד מותגי היוקרה, מציעים ברשת "אירוקה", כמו גם ברשת "אופטיקנה", את מותג הבית במחיר זול בהרבה. נירה זיטנר, מנהלת שיווק "אירוקה", שהשיקו מחלקת בוטיק עם מותגי פרימיום של מעצבי על : "זיהינו צורך אצל לקוחות הרשת הקיימים והפוטנציאליים שהגיעו לחנויות 'אירוקה' וביקשו לרכוש את דגמי ההוט קוטור של מעצבי העל היישר ממסלולי תצוגות האופנה. לכן, החלטנו להשיק את חנויות הבוטיק בהן ישווק כל דגמי הפרימיום כמענה לצורך אופנתי ושימור המובילות בשוק משקפי השמש בישראל."

מותג נוסף ש"נחת" בישראל השנה הוא pq בעיצוב מעצב-העל רון ארד, שנולד מתוך תשוקה ליצור משהו חדש ואינדיווידואלי בעולם המשקפיים. חברת "אייקון", יבואנית משקפי בולה המיועדים לספורטאים שבחבורה, החלה לייבא לאחרונה גם את משקפי המעצב אנדי וולף, שמצטרפים למשקפי השמש של מעצבי האופנה נינה ריצ'י, מוסקינו, פנדי, מיסוני ועוד.

איך שומרים על המשקפיים?

סוזנה קוטיק, מנהלת מותגים מחברת "לוכסוויז'ן" ממליצה: "להימנע מהרכבת המשקפיים על הראש,  זה עלול להרחיב את המשקפיים ושומן השיער עלול לגרום נזק בלתי הפיך לעדשות. אל תשאירו את המשקפיים ברכב, כי החום עלול להזיק לצבע, לציפוי העדשה ולמסגרת שעלולה להתעוות. שימרו את המשקפיים בנרתיק מיוחד, רצוי שיהיה רך ומרופד בחלקו הפנימי (למניעת שריטות) וקשיח חיצונית כדי שיגן על המשקפיים. הקפידו לנקות את העדשות עם בד מיקרופייבר עדין לניקוי העדשות. שימו והסירו את המשקפיים בשתי ידיים כדי לשמור על זרועות המשקפיים."

* * *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן