Skip to content

סיכום הרשעות ומורשעים בעברות נהיגה לשנת 2011

בשנת 2011 נרשמו 804 אלף הרשעות בגין עברת נהיגה כגון עקיפה, אי מתן זכות קדימה, סטייה מנתיב, קיפוח זכות השימוש בדרך, או אי ציות לתמרור עצור. באותה שנה נרשמו 57 אלף הרשעות בגין עברת נוסע כגון נוסע שלא חגר חגורת בטיחות, או נוסע המפריע לנהג אוטובוס. באותה שנה נרשמו 45 אלף הרשעות בגין עברת הולך […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה כי בשנת 2011 היו רשומים בישראל כ-3.6 מיליון מורשים לנהוג ברכב מנועי, ( לעומת כ- 3.5 מיליון בשנת 2010), אך מספר המורשעים בעברת נהיגה ירד ב-13% ומספר ההרשעות ירד ב-16% לעומת 2010. יש לציין שמדי פעם משטרת ישראל משנה את מדיניות האכיפה בה היא נוקטת ומגדירה לעצמה יעדי אכיפה. במסגרת זו מתמקדת המשטרה בדרך כלל בסל עבירות שאותן היא אוכפת ביתר שאת. מדיניות זו של המשטרה משפיעה על מספר ההרשעות בעברות נהיגה ועל סוגן.
כ- 587 אלף נהגים ישראלים הורשעו בשנת 2011 ב-1.3 הרשעות בממוצע לנהג מורשע, לאחר שבשנת 2010 הורשעו כ-691 אלף נהגים ישראלים ב-1.4 הרשעות בממוצע.

21% מהנהגים הישראלים הגברים, ו-10% מהנהגות הישראליות הורשעו בשנת 2011 בעברת נהיגה. לכל מורשע נרשמו בממוצע 1.4 הרשעות, ולכל מורשעת נרשמו בממוצע 1.2 הרשעות.

בשנת 2011, נמצא כי חלקם של הגברים הישראלים בקרב המורשעים בעברות נהיגה היה גדול מחלקם בקרב המורשים לנהוג. 75% מהמואשמים הם גברים ואילו רק 58% מהנוהגים הם גברים. חלקם של הגברים בסך ההרשעות בעברות נהיגה היה גדול אף יותר ועמד על 78%. יש להזכיר שנתוני "הרשעות בעברות נהיגה" מושפעים מההבדל בנסועה בין נהגים, ואין אפשרות למדוד נסועה של נהג מתוך "מאגר הרשעות בעברות נהיגה" של הלמ"ס.

בשנת 2011 47% מאוכלוסיית הישראלים המורשים לנהוג היו בני 25–44, אך הם הורשעו ב-54% מסך ההרשעות בעברות נהיגה. בני 55 ויותר היוו כ-22% מהמורשים לנהוג והורשעו בכ-16% מההרשעות בעברות נהיגה. מורשעים צעירים עד גיל 24 היו 15% מאוכלוסיית המורשים לנהוג והורשעו ב-13% מסך ההרשעות בעברות נהיגה.

בשנת 2011 הורשעו בעברת נהיגה 19% מהגברים היהודים המורשים לנהוג (312 אלף) ו-32% מהגברים הערבים המורשים לנהוג (117 אלף). לכל מורשע יהודי נרשמו בממוצע 1.3 הרשעות, ולכל מורשע ערבי נרשמו בממוצע 1.5 הרשעות.

בקרב נהגים עד גיל 24 הורשעו בעברת נהיגה 15% מהגברים היהודים המורשים לנהוג (33 אלף) ו-32% מהגברים הערבים המורשים לנהוג (24 אלף). בקבוצת גיל זו לכל מורשע יהודי נרשמו בממוצע 1.4 הרשעות, ולכל מורשע ערבי נרשמו בממוצע 1.6 הרשעות.

בקרב הנשים, לכל מורשעת נרשמו בממוצע 1.2 הרשעות. 9% מהנשים היהודיות המורשות לנהוג (122 אלף) הורשעו בעברת נהיגה ו- 11% מהנשים הערביות המורשות לנהוג (21 אלף) הורשעו בעברת נהיגה.

בבדיקת אחוז המורשעים בעברות נהיגה מתוך המורשים לנהוג הגרים בשש הערים הגדולות (מונות 200,000 תושבים ויותר) נמצא כי בשנת 2011 אחוז המורשעים בפתח תקווה (12.6%) היה הנמוך ביותר. מספר ההרשעות הממוצע למורשע בערים הגדולות היה 1.3.

מבין היישובים המונים 10,000 תושבים ויותר, בחמשת היישובים הבאים: כפר סבא, בית ג'ן, עפולה, מעלה אדומים ורעננה מספר ההרשעות הממוצע למורשע (1.2) היה נמוך מהמדד של סך כל האוכלוסייה (1.3). ביישובים אלה אחוז המורשעים בעברות נהיגה מתוך המורשים לנהוג בשנת 2011 נע בין 11% ל- 12%.

מבין היישובים המונים 10,000 תושבים ויותר, בחמישה יישובים בדוויים בנגב – ערערה בנגב, חורה, תל שבע, כסיפה ורהט – אחוז המורשעים בעברות נהיגה בשנת 2011 מתוך המורשים לנהוג היה גבוה פי 2.2 מהאחוז בסך כל האוכלוסייה והגיע ל-36%. ביישובים ג'סר א-זרקא, כפר קאסם, טורעאן ונחף, הורשעו בעברת נהיגה 30%-26% מהמורשים לנהוג. ביישובים בעלי אחוז המורשעים הגבוה ביותר מספר ההרשעות למורשע (1.7-1.5) היה גדול ממספרן הממוצע בכל האוכלוסייה (1.3). יש לציין שביישובים אלה אחוז המורשים לנהוג ברכב משא (53%-16%) גבוה לעומת אחוז זה בכל אוכלוסיית המורשים לנהוג (12%).

בשנת 2011 העברה הרווחת ביותר בקרב נהגים ישראלים הייתה "אי-שימוש באביזרי בטיחות" – 18% מסך העברות שביצעו גברים (כ-109 אלף עברות), ואילו בקרב נהגות ישראליות העברה הרווחת ביותר הייתה "אי- ציות לתמרור" – 19% מסך העברות שביצעו נשים (כ-33 אלף עברות).

רוב העברות שבוצעו בזמן נהיגה ושאכפה משטרת ישראל בשנת 2011 (475 אלף) היו מארבעה סוגים:
• אי-שימוש באביזרי בטיחות (חגורת בטיחות, כיסא בטיחות או קסדה)
• נהיגה במהירות מופרזת מעל הקבוע בחוק
• אי-ציות לתמרור
• שימוש בטלפון נייד ללא דיבורית

עברות נלוות לנהיגה שאכפה משטרת ישראל בשנת 2011 היו מסוגים אלו:
• מבנה הרכב, מצבו או חלקיו אינם על פי התקנות (33 אלף)
• נהיגה עד 6 חודשים מפקיעת הרישיון או אי-נשיאתו (27 אלף)
• נהיגה לאחר פסילה, לאחר 6 חודשים מפקיעת הרישיון, ללא רישיון או ללא ביטוח (20 אלף)
• עברה על חוק נהג חדש (כ-3,900)
• סימון לקוי של מטען ושל נגררים (כ-3,000)
• סימני זיהוי לרכב שאינם תקינים (כ-1,800)
• גרימת נזק (כ-1,700)
• אי-ציות להוראות שוטר (כ-900)
• טכוגרף- שימוש שלא על פי התקנות (כ-500)
• עברה לא ידועה (כ-1,600)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן