Skip to content

מופע פורמולה 1 מגיע לירושלים

לראשונה ינועו מכוניות פורמולה 1 ברחובות ירושלים. מופעי הפורמולה יתקיימו במשך יומיים בין ה-13-14 ביוני למרגלות חומות העיר העתיקה. רוכב הפעלולים הטוב בעולם כריס פפייפר, יככב באירוע. כמאה אלף איש צפויים לצפות במופעים ללא תשלום. ראש העיר ברקת: להוציא מירושלים מסר של שלום ללא מחלוקות פוליטיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מופע הפורמולה 1 הראשון בישראל ובירושלים, ישלב ברקע את חומות העיר העתיקה ונופיה הייחודיים של ירושלים, עם אחד מענפי הספורט הפופולריים ביותר בעולם
מופע הפורמולה 1 הראשון בישראל ובירושלים, ישלב ברקע את חומות העיר העתיקה ונופיה הייחודיים של ירושלים, עם אחד מענפי הספורט הפופולריים ביותר בעולם. (צילום: נועם פיינר)

העיר ירושלים מתכוננת לאירוע היסטורי שלא היה מעולם בישראל: מופע פורמולה ירושלים ברחובות העיר עם המכוניות של פרארי, מרצדס, אאודי ועוד.מופעי פורמולה ירושלים, יתקיימו בין ה-13-14 ביוני, ותצוגת המכוניות תתקיים במתחם הרכבת בין ה-13- 9 ביוני.

במסגרת האירועים יתקיימו במשך יומיים מופעי נהיגה והמכוניות תחלופנה במסלול ייעודי ברחובות העיר ולמרגלות חומות העיר העתיקה. זו הפעם הראשונה אי פעם, בה ינועו מכוניות פורמולה 1 ברחובות ירושלים. בכך מצטרפת בירת ישראל ועומדת בשורה אחת עם ערים גדולות אחרות בעולם כדוגמת מוסקבה, ניו יורק, סאו פאולו, מונקו, מקאו ורוטרדם, המקיימות אירועי ספורט מוטורי בינלאומי בהשתתפות מכוניות פורמולה 1 של פרארי – הניצבת בצמרת הענף המוטורי העולמי מעל 60 שנה ובאמתחתה 16 אליפויות עולם לקבוצות ו-15 אליפות עולם לנהגים.

פרט לפרארי, תגענה מכוניות פורמולה 1 מקבוצת מרוצים נוספת שזהותה תיחשף ב-28 במאי. בנוסף למכוניות הפורמולה 1 שיככבו ב- 2013 Peace Road Show Jerusalem Formula The, תשתתפנה גם מכוניות פרארי צ'אלנג' בנסיעות הדגמה על מסלול הרחובות בעיר.

עוד בתוכנית, מופעים של רכבי סופרסטארס ודריפטינג ססגוניים של מכוניות עתירות כוחות סוס עם מנועי 8V. גם חובבי הספורט המוטורי הדו גלגלי ייהנו מהופעה של רוכב הפעלולים הטוב בעולם, כריס פפייפר הגרמני, שיגיע לישראל בפעם הראשונה ובמיוחד לאירוע זה. כמו כן ייהנו הצופים ממופע רכיבה ראשון בישראל של אופנועי ספורט superbike או קבוצת MOTOGP שיפגינו את יכולתם על המסלול. הקהל, המוזמן לצפות באירוע ללא תשלום, ייהנה ממתחמי צפייה לאורך המסלול. כמו כן יוקם מתחם מושבים מדורג שהכניסה אליו תהיה בתשלום.

צוות מקצועי בכיר של נהגים וטכנאים יגיע ארצה ממפעלי פרארי במראנלו איטליה לטובת האירוע, שיחבר את ישראל לרמה הגבוהה ביותר בעולם בתחום הספורט המוטורי.

ניר ברקת ונהג הפורמולה 1 לשעבר, ג'יאנקרלו פיסקלה, שהשתתף ב-231 מרוצי גראנד פרי. (צילום: נועם פיינר)
ניר ברקת ונהג הפורמולה 1 לשעבר, ג'יאנקרלו פיסקלה, שהשתתף ב-231 מרוצי גראנד פרי. (צילום: נועם פיינר)

לדברי ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ירושלים מצטרפת לערים מובילות בעולם, שעורכות אירועי ספורט מוטורי בינלאומיים עם מכוניות פורמולה 1 ותצוגת רכבי על, אליהם מגיעים מאות אלפי צופים, התורמים תרומה עצומה לכלכלת העיר, לתיירות ולמיתוגה של ירושלים בעולם. "המסלול המתוכנן בירושלים יפהפה ואטרקטיבי ומשלב ברקע את חומות העיר העתיקה ונופיה הייחודיים של ירושלים עם אחד מענפי הספורט הפופולריים ביותר בעולם", אמר ברקת, "מדובר בהפקה עצומה שלא הייתה כמותה בישראל, אליה נרתמו גופים רבים ונותני חסויות בארץ ובעולם המסייעים בהפקתה ובמימונה. ירושלים כיום היא עיר פתוחה ומזמינה. חשוב לנו להוציא מירושלים באמצעות המופע הבינלאומי מסר של שלום, ללא מחלוקות פוליטיות ואנחנו מזמינים את כל חובבי הספורט באשר הם ללא קשר לדת גזע ומין לאירוע החשוב וההיסטורי."

נהג הפורמולה 1 לשעבר, ג'יאנקרלו פיסקלה, שהשתתף ב-231 מרוצי גראנד פרי ובמאזנו 19 פודיומים מתוכם שלושה ניצחונות, כיבד בנוכחותו את מפגש התקשורת הראשון שהתקיים לרגל האירוע.

ירושלים עברה בשנים האחרונות מהפכה בתחום התרבות והספורט וחזרה למקומה הטבעי כבירת התרבות של ישראל, העומדת בשורה אחת עם ערים מובילות בעולם. תחומי התרבות והתיירות שולבו זה בזה במטרה ליצור אירועי עוגן תיירותיים אשר ביכולתם להביא לצמיחה כלכלית, עסקית, תרבותית ותיירותית לעיר.

כך יזמה העירייה את מרתון ירושלים הבינלאומי – שהתבסס כאחד מהמרתונים המובילים בעולם – פסטיבל האור, עיר הקרח, חוצות היוצר, חבילת הקיץ בירושלים, חמשושלים, פסטיבל המוסיקה בעיר העתיקה, וכן אירועים בינלאומיים דוגמת המכביה ה-14 השבה לירושלים ואליפות אירופה בכדורגל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן