Skip to content

היערכות המשטרה לקראת ביקור אובמה

אילו כבישים יחסמו ובמה תהיה המשטרה עסוקה במהלך הביקור. להלן הפרטים העיקריים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביקורו של נשיא ארה"ב יגרום לאזרחי הבירה ובכלל לכאב ראש לא קטן. מהו לוח הזמנים? היכן יבקר הנשיא, מה צפוי לנו על הכבישים ומתי ולאן כדאי להימנע מלהגיע. ניסינו לעשות מעט סדר ולהביאו לפניכם:

משטרת ישראל סימנה כבישים בהם תחסם התנועה ביום הראשון והשני לביקור הנשיא:

צירים סגורים ביום רביעי
צירים סגורים בירושלים ביום רביעי
צירים סגורים בירושלים ביום חמישי
צירים סגורים בירושלים ביום חמישי

יום רביעי – 20 במרץ

בשעה 12.25 צפוי נשיא ארצות הברית לנחות בנמל תעופה בו גוריון. שם יתקיים טכס ממלכתי בשדה התעופה. משם ינוע הנשיא לפגישה עם נשיא המדינה, שמעון פרס. מהנשיא יגיע אובמה לפגישה עם ראש הממשלה, בנימין נתנהו ולאחריה תתקיים מסיבת עיתונאים בבית ראש הממשלה.

יום חמישי – 21 במרץ

הנשיא יפתח את יומו בביקור במוזיאון ישראל כולל את היכל הספר ותערוכה טכנולוגית. משם תנוע הפמליה ישירות לרמאללה, שם הוא צפוי לפגוש בנשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן וממשלתו. מאחר יותר יחזור אובמה לבנייני האומה, שם יישא נאום לאומה. בערב מוזמן הנשיא לארוחת ערב בביתו של נשיא המדינה.

יום שישי – 22 במרץ

את יומו השלישי בביקורו הרשמי יפתח אובמה בהנחת זרים בהר הרצל על קברם של הרצל ורבין. משם תנוע פמליתו לביקור ביד ושם. יד ושם יהיה המקום האחרון בו יבקר הנשיא בישראל ובתום הסיור ינועו הנשיא ופמלייתו לבית לחם לביקור בכנסיית המולד. לאחר מכן ייסע הנשיא לנתב"ג שם ייערך טקס פרידה.

משטרת ישראל בפעילות מיוחדת

במהלך המבצע הכריזה המשטרה על פעילות מיוחדת (פע"מ) ג'  מיוחד – מגן 3. במסגרת זו יעבדו כול השוטרים במשמרות של 12 שעות כל אחת. לשם כך תפתח המשטרה מנמ"ל (מרכז ניהול משטרתי לאומי), שמשימתו תהיה לייצר רצף דיווחים ומתן תמונות בזמן אמת, תוך תיאום עם כלל הגורמים הרלוונטיים הלוקחים חלק במבצע, הן במשטרה והן מחוצה לה.

בבירה יוקמו חפ"קים (חדר פיקוד קדמי) ובנוסף לחפ"ק הראשי ייפתחו חפ"קים במלונות נשיא ארה"ב ופמלייתו. 1000 שוטרים יאבטחו את אובמה והפמליה במנחת המסוק הנשיאותי, בבנייני האומה, בבית הנשיא, בבית רה"מ, בהר הרצל, ביד ושם במוזיאון ישראל, בצירי התנועה, בשיירה ובמקומות נוספים. 

מפת האיומים אליהם נערכת המשטרה (מתוך מצגת המשטרה)
האיומים אליהם נערכת המשטרה (מתוך מצגת אגף המבצעים במשטרה)

במהלך הביקור יאובטח כביש מס' 1 ירושלים-תל אביב לכיוון ירושלים כאשר ינועו בו השיירות דיפלומטיות. הוא יחסם אך ורק במידת הצורך. כמו כן ייחסמו כבישים עירוניים בתוך ירושלים במידת הצורך. כוחות המשטרה הפרוסים בשטח יעשו הכול על מנת להקל  על 804 אלף תושבי הבירה.

דיווחים שוטפים בכלי התקשורת. במרכז המידע 1-700-533-100 ומוקדי 100 השונים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן