Skip to content

חילופי שרים במשרד התיירות: השר עוזי לנדאו נכנס

שר התיירות הנכנס עוזי לנדאו: "אני מתכוון להיות שר תיירות 24 שעות ביממה ולהעמיק את ידיעותיי בתחום לטובת כלכלת ישראל". לשר החדש מחכה שורה של עניינים לא פתורים ומעט זמן לפתור אותם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טקס חילופי שרים התקיים היום, יום שלישי, במשרד התיירות בין שר התיירות הנכנס, ד"ר עוזי לנדאו, לשר התיירות היוצא, סטס מיסז'ניקוב.

השר לנדאו אמר כי הוא מתכוון להיות שר תיירות 24 שעות ביממה "ולהעמיק את ידיעותיי בתחום לטובת כלכלת ישראל. בכוונתי ללמוד הן מן השר היוצא והן מן הדרגים המקצועיים במשרד".

שר התיירות היוצא, סטס מיסז'ניקוב והשר הנכנס, ד"ר עוזי לנדאו. מתחיל בתקופה של שפל יחסי. (צילום: בוריס סובולב)
שר התיירות היוצא, סטס מיסז'ניקוב והשר הנכנס, ד"ר עוזי לנדאו. מתחיל בתקופה של שפל יחסי. (צילום: בוריס סובולב)

השר היוצא, סטס מיסז'ניקוב, בירך את השר הנכנס וציין כי הוא האיש הנכון במקום הנכון. "אתה מקבל משרד כלכלי ממדרגה ראשונה, תיירות זו שליחות", אמר.

מחכים לפתרון: מע"מ על שירותים לתיירים, השפעות מבצע "עמוד ענן"

השר לנדאו נכנס לתפקיד כאשר התיירות עדיין מנסה להתאושש ממבצע "עמוד ענן", החתימה על "שמיים פתוחים" מתעכבת, התקציב ההמשכי שבו פועלים משרדי הממשלה גרם לשיווק התיירותי בעולם לגווע ובצנרת חוק ההסדרים מתחבא הסעיף שמבקש להטיל מע"מ על תיירים.

נסיון להטלת מע"מ על שירותים לתיירים שמגיעים לארץ, נעשה כבר ב-2009, אז הצליחה התאחדות המלונות בישראל בעזרת השר מיסז'ניקוב לטרפד את המהלך.

עניין עקרוני נוסף העלה מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, בפגישה של לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל בשבוע שעבר, באמרו ש"החשב הכללי מוביל למצב שבו לשר ולעובדי המשרד אין שום שיקול דעת. הכל כיום זה מדיניות של אקסל".

הממשלה הקודמת אישרה את תוכנית הרפורמה בעלויות הנופש, שעיקרה ביטול חלק מהרגולציות המוטלות על המלונות, בנסיון להוריד את מחירי התיירות היקרים של ישראל. הממשלה הנוכחית תצטרך לפעול להמשך הורדת הרגולציות.

בתעשיית התיירות אומרים שלשר תיירות חשובים בעיקר יחסים טובים עם שר האוצר ויכולת פוליטית ללחוץ על ראש הממשלה, כפי שעשה מיסז'ניקוב בעזרת סיעת ישראל ביתנו, כשרצה להוציא תקציבים עבור משרד התיירות בעת אישור תקציב המדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן