Skip to content

מערכת כיפת ברזל הוצבה בנתב"ג

בתום טקס קבלת הפנים בנתב"ג יוזמן הנשיא אובמה לראות את המערכת. מבחינת נתב"ג הביקור החל לפני כשבועיים. רכבת אווירית אמריקנית של מטוסי תובלה ענקיים פרקה במקום 12 מסוקי בלק הוק ומסוקים נשיאותיים, רכבי שרד חסינים לירי וטונות של ציוד קרקע, ביניהם ממסרים לווייניים וחדר תקשורת מיוחד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההכנות לביקור נשיא ארה"ב בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) מזכירות מבצע צבאי רב משתתפים, הרבה ציוד קרקע, מטוסים ומסוקים. הכל כדי לשמור על בטיחותו של האיש המאוים ביותר בעולם ולשוות לנחיתה מחר בשעה 12 בצהריים בנתב"ג אופי של ביקור ממלכתי ראוי ומכובד. בנמל הוצבה מערכת כיפת ברזל, כדי להציגה לנשיא בתום טקס קבלת הפנים.

מבחינת נתב"ג, הביקור של אובמה בישראל החל לפני כשבועיים, כאשר אגף מבצעי קרקע בנתב"ג, יחד חטיבת הטקס ואורחים רשמיים במשרד החוץ, מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, רמ"ד טקסים בצה"ל, חטיבת המבצעים במשרד הביטחון, המשטרה, אנשי ביטחון, הצבא וחיל האוויר האמריקניםי, החלו להכין את הציוד הקרקעי והאווירי ואת סידורי האבטחה הקפדניים.

פיקחו עליהם מקרוב אלוף (מיל') יעקב עמידרור – ראש המטה לביטחון לאומי, המופקד על "מבצע ברית עמים", ביקור אובמה בישראל, ומנהל נתב"ג תת-אלוף (מיל') שמואל זכאי.

מסוקי בלק הוק של הצבא האמריקני בנתב"ג
מסוקי בלק הוק של הצבא האמריקני בנתב"ג. צילום: קובי גבעון לע"מ

בשבועיים האלה פעלה בנתב"ג רכבת אווירית צבאית אמריקנית מארה"ב, שבמסגרתה פרקו מטוסי תובלה ענקיים 12 מסוקי בלק הוק של הצבא האמריקני ושני מסוקים נשיאותיים, רכבי שרד חסינים לירי ומטעני צד וטונות של ציוד קרקע. הציוד כלל בין השאר ממסרים לווייניים וחדר תקשורת מיוחד, כדי לאפשר לנשיא אובמה להיות בקשר רציף וישיר, אם יחפוץ, עם גורמים שונים בארצו ובעולם. הגיעו גם עשרות אנשי השירות החשאי האמריקני עם כלי נשק רבים.

דגלי ישראל וארה"ב כבר מתנוססים ברחבת הטקס

ברחבת J (ג'ולייט) בנתב"ג, שבין טרמינל 1 לטרמינל 3, שבה יתקיים הטקס של נתב"ג מוכנה, הוקמו גדרות, חלקה מוקף חומות בטון והיא כבר נחשבת לשטח ביטחוני סטרילי. הבמה שעליה יישבו בטקס הנכבדים והשטיח האדום שעליו יצעד הנשיא הוצבו כבר במקומם כשמסביב מתנופפים דגלי ישראל וארה"ב.

חזרות בנתב"ג לקראת בואו של הנשיא אובמה. צילום: קובי גבעון לע"מ
חזרות בנתב"ג לקראת בואו של הנשיא אובמה (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

לא רחוק מרחבת J, סמוך למקום שבו חונים מסוקי צבא ארה"ב, הוצבה מערכת כיפת ברזל, שפותחה במימון אמריקני ומערכות נשק ישראליות נוספות. הנשיא אובמה יוזמן לבקר בתצוגה בתום טקס קבלת הפנים.

לא תהיה השבתה מלאה בפעילות נתב"ג

לדברי זכאי מנהל נתב"ג, לא תהיה מחר, יום רביעי בצהריים, השבתה מלאה של הפעילות הרגילה בנמל. "כמובן שבגלל צרכי אבטחה יהיו עיכובים קלים מאוד בהמראות ונחיתות, אבל זה עניין של דקות, לא יותר מכך", אמר בראיון לגלי צה"ל.

לדבריו, ההיערכות בנתב"ג של מסוקים ומטוסים אמריקנים היא חסרת תקדים. "מבחינתנו, הביקור של אובמה החל לפני שבועיים עם ההגעה של הכוחות האמריקניים הראשונים. אנחנו כבר מדברים על מאות, שהיגיעו לנתב"ג. יש לנו קשרי עבודה יוצאים מהכלל עם אנשי השירות החשאי, אנשי הבית הלבן וצוותי מטוס Air Force One. אנחנו בתיאום מוחלט איתם ואני חושב שאנחנו מקבלים את האישיות הכי חשובה בעולם, בממלכתיות, בצורה בטוחה, מאובטחת ובטיחותית".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן