Skip to content

ציפי לבני: "באתי להגן על החוק כמקור סמכות, לחוקק חוקה"

"אגן על המוסדות המשפטיים כאבן ראשה של הדמוקרטיה ונקיים בינינו גם דיונים איך לחזק את אמון הציבור בהם, איך לשפר את עצמנו ואת המערכת מול הציבור", אמרה לבני. "אין אדם העומד מעל החוק ואין מערכת שחסינה מביקורת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני חוזרת למשרד המשפטים מתוך בחירה. ביקשתי להוביל הסדר מדיני ואת משרד המשפטים מסיבה אחת, אותה סיבה, קוראים לה מדינה יהודית דמוקרטית והיא סיבת קיומנו כאן". כך אמרה שרת המשפטים, ציפי לבני, בטקס חילופי השרים במשרד המשפטים.

"אנו זקוקים להסדר מדיני כדי לשמור על ערכיה של ישראל כיהודית ודמוקרטית ומשרד המשפטים שומר על קיומם בבית פנימה", אמרה לבני. "אלה ערכים משלימים ולא מתנגשים ולא אתן את ידי לכל ניסיון שיבקש לקדם רק צד אחד על חשבון השני. יהודית ודמוקרטית! לא יהודית במקום דמוקרטית –  ודמוקרטיה זאת לא שיטת ממשל אלא מערכת ערכית.

"לא באתי כחסידה שוטה". ציפי לבני. (צילום: דן בר דוב)
"לא באתי כחסידה שוטה". ציפי לבני. (צילום: דן בר דוב)

"אני נגד טאטוא מחלוקות מתחת לשטיח אני בעד הכרעה בהם", אמרה לבני. "בצד המחלוקת המדינית יש מאבק על מקור הסמכות של החיים שלנו כאן בין המאמינים שמקור הסמכות הוא החוק או החוקה והפרשן הוא בית המשפט, לבין אלה שעבורם מקור הסמכות היא ההלכה והפרשן הוא הרב. באתי להגן על החוק כמקור סמכות, לחוקק חוקה לו ניתן, ולהגן על בתי המשפט כמי שאמון עליהם. חוק זה לא עניין טכני אלא נותן ביטוי לערכיה של אומה.

"משרד המשפטים יהיה המגדלור שישפוך אור על המקומות החשוכים בחברה הישראלית, זה שיוצק תוכן במילה שוויון כך שכל אזרחי ישראל יהיו שווים וירגישו שווים ללא הבדלי דת ולאום", אמרה לבני. "חובתנו לבער את נגע הגזענות. צריך לגבות מחיר קשה מתגי המחיר.

"לא באתי כחסידה שוטה", אמרה שרת המשפטים. "אגן על המוסדות המשפטיים כאבן ראשה של הדמוקרטיה ונקיים בינינו גם דיונים איך לחזק את אמון הציבור בהם, איך לשפר את עצמנו ואת המערכת מול הציבור. אין אדם העומד מעל החוק ואין מערכת שחסינה מביקורת. במערכת המשפט קיצור הליכים אינו עניין טכני הוא עניין מהותי! כשטחנות הצדק טוחנות לאט אין צדק – הן טוחנות את האדם הזקוק לצדק ולמשפט והופכות להרגשתו את זכויותיו לאבק. משרד המשפטים אינו ביתן של האליטות אלא צריך להיות ביתו של כל אזרח שנזקק למשפט".

 לבני סיימה את דבריה באמרה: "מאז ההשבעה אתמול מהדהדים בי הדברים שאמר מנחם בגין עם קום המדינה: 'ובמדינתנו פנימה יהיה הצדק השליט העליון, השליט גם על שליטיה. לא תהיה רודנות. יהיו נושאי המשרה משרתי החברה ולא רודים בה'״.

1 Comment

  1. פנינה כץ
    20 במרץ 2013 @ 7:41

    נכון מאוד ציפי.
    מעניין איך היא "תחיה" לצד היועץ המשפטי מהגרועים שהיו למדינת ישראל ועד כמה היא תוכל להשפיע כשהאיש מחזיק בהשפעה כל כך גדולה עם שיפוט כל כך לקוי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן