Skip to content

מה נשתה הלילה הזה: המלצת יינות לפסח

עוד לא השלמתם את הקניות לחג? זו קריאה אחרונה לשדרג את הסדר ביינות משובחים שעלו לאחרונה על מדפי חנויות היין • אִלוּ רצינו לקרוא את ההגדה ולא ללגום משהו טוב ליד, דיינו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה הזמן לפנק את עצמכם בחג עם יין טוב ובמחיר טוב. לקראת חג הפסח, טעמנו, לגמנו ושתינו מבחר עצום של יינות כשרים מיקבי ישראל, ולהלן מבחר מן ההמלצות. בשולחן הסדר מומלץ בקבוק אחד לכל חמישה מבוגרים. לא כל האורחים שותים? יישאר לכם מספיק עד ליום העצמאות…

האוסף הפרטי של כרמל

סדרת הביניים של היקב הגדול בארץ, נכון להיום, מעניקה תמורה נהדרת לכסף. אלו יינות במחיר סביר לכל כיס, אשר נמצאים בכל רשתות השיווק והחנויות, ואף נהנים ממבצעי חג מצויינים. סדרת ה-Private Collection של יקב כרמל כוללת 4 יינות אדומים, 5 יינות לבנים ו-2 יינות מבעבעים, כשהסוד מאחורי כולם: המשקאות נגישים וידידותיים, קלילים ומתאימים לכל מנות ליל הסדר. בין הזנים שניתן למצוא בסדרה: קברנה סוביניון, שיראז, מרלו, סוביניון בלאן, שרדונה, ויונייה, אמרלד ריזלינג, מוסקט וממסכים בין הזנים השונים. המחירים נעים בין 35 שקל ל-50 שקל, אך מומלץ לחפש את פינת המציאות של סדרה זו בחנות הקרובה לביתכם.

השמורה של רמת הגולן

זן ספרדי בסגנון ישראלי. אוֹלֶה. זהו החידוש האחרון של יקב רמת הגולן, המשיק את גמלא "השמורה" טמפרניו 2010. הענב המקורי הגדל בריוחה אשר בצפון ספרד, עבר קליטה ישראלית בכרמי היקב ברמת הגולן, ומפיק יין עם ניחוחות פרי של שזיף, דובדבן ותות-עץ, רמזים לפרחים ושאר תבלינים. בעוד שהיין מהנה לשתייה כעת, הטמפרניו הישראלי יישאר מהנה לשתייה עד שבע שנים משנת הבציר ואף יותר. נסו את היין עם שוק טלה צלוי של הסבתא, תבשיל בקר עשיר של הדודה, וגם לצד מבחר טאפאסים של השכן הספרדי. יין המעניק תמורה נאה עבור 82 שקל.

שלישיה בסירה עם רוח גבית

יקב טריו מחדש ומשיק שני בקבוקים חדשים לסדרת Spirit. הספיריט משקף את רוח היקב, ואת שאיפתו ליצור יינות הרמוניים, פירותיים ומאוזנים. הרכב הזנים בסדרה משתנה משנה לשנה, בהתאם לכיוון בו נושבת הרוח. ספיריט ירושלים 2011 הוא יין זני ומכיל 100% ענבי קברנה סוביניון מהרי ירושלים. אל ספיריט ירושלים מצטרף לראשונה השנה ממסך חדש – ספיריט הגליל 2011, המיוצר מקברנה סוביניון, שיראז ופטי ורדו. לאחרונה התמקם היקב במושב רמות נפתלי שבגליל העליון וסיים תהליך הכשרת היינות המיוצרים בו (כולל כשרות לפסח). כיום מיצרים ביקב בוטיק זה ארבעים אלף בקבוקים בשנה, והיד עוד נטויה.

האדמות האדומות של התבור

היינות האדומים הם לב העשייה בסדרת אדמה של יקב תבור. היינות בסדרה זו מייצגים פסיפס של אדמות בזלת, גיר, חרסית וטרה רוסה, המאפיין את אזור התבור והגליל. זוהי סדרה המעניקה תמורה טובה מאוד למחיר, ומומלץ לחפש אחר קברנה סוביניון מורבדרה 2009, לאלו המחפשים אחר טעמי פטל שחור עם נגיעות של פלפל וציפורן למנות הסנטר-פיס בארוחה. לא כדאי לפסוח גם על השיראז טרה רוסה, כדי למצוא שילוב של פטל ותותי עץ טריים, המתמזגים נהדר עם מנות מתובלות או נזידים כבדים. המחירים – 79 שקל ו-65 שקל בהתאמה. גם פה, חפשו אחר מבצעים. 

אמפורה – כלי חרס בעל שתי ידיות

יקב הבוטיק אמפורה, שלמרגלות הכרמל, ובראשותו של היינן, ד"ר ארקדי פפיקיאן, ממשיך להפתיע עם יינות ייחודיים ומגוונים. לאחרונה היקב צוין לשבח עם אחד מיינותיו במגזין יין בינלאומי, אך בחג הפסח כדאי לתת את תשומת הלב ליינות בסגנון מקומי, המשתלבים בארוחת החג: ריטון 2008 – יין המיוצר בעיקר מענבי קברנה סוביניון, ובשל רעננותו הצעירה, מומלץ לקיים איתו את מצוות ארבע כוסות, אך בעלות של 95 שקל. לאחר שסיימתם את ההגדה, נס ליחם של הצעירים והלא מנוסים במירוץ היינות עד 'שולחן ערוך', ובא לכם לשמור את היין האיכותי רק לעצמכם – לכו על מקורה בלנד 2007: ממסך של סירה, קברנה סוביניון ומרלו, המשתלב בצורה מושלמת עם תבשילי קדירה בשריים, צלעות כבש, בשר ציד, מוסקה וראגו. רק דאגו לפתוח אותו עוד הרבה לפני שהאורחים מגיעים. המחיר בהתאם, 210 שקל.

חג אביבי, גלילי, באדום ולבן

יקב הרי גליל, הידוע בעיקר באיכות סדרת יראון המשובחת שלו, מוציא גם סדרות ביניים נהדרות, ובמחירים משעשעים ביחס לתמורתם. למנת הגפילטע פיש כדאי להתאים את אביבים 2010, המיוצר מזני ויונייה ושרדונה, ולהרוויח אוסף של בשומות כמו פרחים, אפרסק, תפוח ירוק, אגס, וניל, דבש ועץ אלון קלוי עם מרקם חמאתי מענג. למנה העיקרית, נסו את האלון 2010 של הרי גליל, המיוצר מממסך של קברנה סוביניון, סירה, פטי ורדו וקברנה פרנק, וגם פה תתענגו מניחוחות מתובלים של קקאו, פלפל אנגלי, דבש, נגיעה של מנטה ועץ אלון קלוי. כמה עולה התענוג משני יינות אלו? 70 שקל. גם פה, יש מבצעים.

חג שמח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן