Skip to content

הייטק וביוטק – פתיחה מבטיחה לשנת 2013

ברבעון הראשון של השנה עלה הביקוש לעובדים בכל תחומי ההייטק והביוטק; הביקושים העיקריים – בתחומי הסמיקונדקטור, התוכנה והאינטרנט. בגובה השכר חלו בינתיים עליות קלות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שנת 2013 נפתחה במגמה חיובית מרשימה: עלייה בביקוש לעובדים בכל תחומי ההייטק והביוטק. "מעניינת במיוחד היא התפנית המשמעותית בביקוש למהנדסים ולמנהלים זוטרים בתעשיית השבבים", אומר אייל סולומון, מנכ"ל חברת ההשמה בהייטק אתוסיה.

לדבריו, "בשנתיים שחלפו סבלה תעשייה זו מירידה חדה בביקוש למהנדסים ולמנהלים, שהיקפה בשנת 2012 לבדה היה יותר מ-10%. כעת התהפכה המגמה. תעשיית הסמיקונדקטור, החתומה על כמה אקזיטים גדולים בשנתיים שחלפו, פותחת את שנת 2013 בעלייה של 9% בביקושים לעובדים, בהשוואה לרבעון האחרון של שנת 2012".

את הביקושים האלה מובילים בעיקר תאגידים גדולים כגון ברודקום ומרוול, המרחיבים את מרכזי הפיתוח שלהם בישראל. תאגידים גדולים אלה הגדילו את היקף המשרות למהנדסי פיתוח חומרה ולמהנדסי תוכנה בסביבת אמבדד בכמה פרויקטים חדשים, שנפתחו בתחילת השנה.

עליות מרשימות בביקושים לעובדים נרשמו גם בתעשיות האינטרנט והתוכנה: 12% ו-10% בהתאמה. לדברי סולומון, "העליות העיקריות בביקוש לעובדים בתחום התוכנה נרשמו בארגונים ובסטארט-אפים המפתחים טכנולוגיות בתחום הענן, האחסון, הניתוח וההפצה של תוכני וידיאו, אבטחת המידע, הסייבר והמובייל, אשר מהווים כ-18% מסך כל הביקוש לעובדים בתעשיית ההייטק.

אחד התחומים הבולטים ברבעון הנוכחי הוא אלגוריתמים, במיוחד לתחומי Computer Vision, Image Processing, Data Mining ו-Machine Learning. בתחום האינטרנט, ממשיכים להוביל הביקושים למהנדסי פיתוח בשפות דינמיות כגון Python ו-Ruby, וכן למפתחי קליינט עם התמחות ב-HTML 5".

העלייה הצנועה ביותר בביקוש לעובדים נרשמה בתעשיית המכשור הרפואי – 2% בלבד לעומת הרבעון האחרון של 2012.

דרושים: מפתחי חומרה. דרושים פחות: מנהלי פרויקטים

לפי הנתונים שאספה חברת ההשמה בהייטק אתוסיה, העלייה החדה בביקוש למהנדסים בתעשיית השבבים משתקפת גם בטבלה שלהלן, המתארת את מגמות הביקוש לעובדים בחלוקה לפי קבוצות תפקידים. הנתון הבולט הוא עלייה של 9% בביקוש לעובדים בתחום פיתוח החומרה. בתחום הפיתוח למובייל עלה הביקוש לעובדים בשיעור של 5%, ובתחום פיתוח התוכנה – בשיעור של 3%. מנהלי הפרויקטים הם הקבוצה היחידה שבביקוש לה חלה ירידה קלה, בשיעור של 2%.

הביקוש לעובדים בתחום פיתוח החומרה אינו מתבטא, לעת עתה, במגמת השכר: דווקא בתחום זה השכר נשאר בלא שינוי, בניגוד לעליות קלות של 2-1% בגובה השכר ברוב קבוצות התפקידים. מעליות נאות למדי בגובה השכר נהנו המפתחים למובייל ועובדי הקליניקה והרגולציה – עלייה בגובה השכר של 2.5% במהלך הרבעון.

עלייה קלה בגובה השכר

אייל סלומון: "זמן האיוש הממוצע למשרה בתעשיית ההייטק ברבעון הראשון של השנה עומד על 6 שבועות, ואילו שיעור העוזבים מרצון עומד על כ-3%. לעומת זאת, בתעשיית הביוטק, משך האיוש של משרה ברבעון זה הוא קצר יותר, ועומד על 4.5 שבועות, ושיעור העוזבים מרצון קטן יותר אף הוא: כ-1.5%". השינוי הממוצע בגובה השכר הוא חיובי: עלייה של 1.6% בתעשיית ההייטק ושל 1% בתעשיית הביוטק. לעומת זאת, שיעור הגיוסים החדשים מתוך כלל העובדים גבוה יותר בתעשיית הביוטק מאשר בתעשיית ההייטק – 2% לעומת 1.2% בלבד.

בתחום הפארמה: עלייה בדרישה לרופאים

מאיה שוולב, מנהלת מחלקת ביוטק באתוסיה, מוסיפה כי "בחברות הפארמה נרשמה עלייה של כ-4% בדרישה לרופאים בעלי רישיון ישראלי לעומת הרבעון האחרון. מגמה דומה אנו מזהים גם בתעשיית המכשור הרפואי: חברות בתחום זה מחפשות רופאים מנוסים למחלקות הייעוץ, המחקר והשיווק שלהן. תחום הפארמה רשם גם עלייה של 5% בביקוש לרוקחים בעלי הסמכתQP . לעומת זאת, תחום המחקר בחברות הביוטק רושם ירידה של כ-2% בביקוש לאנשי קליניקה מנוסים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן