Skip to content

צה"ל עצר הבוקר 27 קטינים פלסטינים בחברון

הקטינים נעצרו בעת שהיו בדרכם לבתי הספר וככל הנראה יידו אבנים בכוח צה"ל במחסום באזור חברון. שבעה מתוכם נמסרו לידי משטרת אוי"ש והשאר שוחררו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

27 ילדים ונערים פלסטינים נעצרו הבוקר (רביעי) על ידי כוח צה"ל במחסום עיקול 160 בחברון. לטענת הפלסטינים וארגון בצלם, חמישה מהם בגילאי 8 עד 10. 20 שוחררו אחרי שעוכבו ושבעה מהם נעצרו ונמסרו למשטרת איו"ש. ארגון בצלם פנה בדחיפות ליועץ המשפטי של אוגדת איו"ש, אל"מ דורון בן ברק, בדרישה להתערבותו הדחופה בנוגע לעיכובם של הקטינים.

(צילום: PNN)
ילדים מול חיילים (צילום: PNN)

מדובר צה"ל נמסר כי האזור מועד לפורענות וידויי האבנים התרבו: "הבוקר יידו הקטינים אבנים בדרכם לבית הספר והם נלכדו על ידי מארב צה"ל שהתפרש מראש במקום. עשרים מתוך אלו שנעצרו שוחררו ושבעה נמסרו לידי המשטרה". ממשטרת איו"ש נמסר כי "שבעה קטינים שנעצרו על ידי צה"ל נמסרו לידיה ובשלב זה הם מצויים בחקירה".

מבצלם הוסיפו כי מבירור שערכו מול משטרת חברון עולה כי חלק מהקטינים הועברו לחקירה אצל חוקר נוער. יצוין כי חוק הנוער הישראלי מחייב לחקור קטינים החשודים בעבירות פליליות בנוכחות הורה או מבוגר מטעמם, אך החוק לא חל פורמלית על פלסטינים בשטחים הכפופים לחוק הצבאי. למרת זאת, בית המשפט הצבאי המליץ להתחשב בהוראות החוק בכל הנוגע לטיפול בקטינים פלסטינים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן