Skip to content

הפלסטינים לאובמה: "תובעים לחזור לאדמותינו"

בעת נחיתת מטוסו של הנשיא האמריקני בישראל, הקימו הפלסטינים מאחז נוסף באדמות הכפר עזריה לא רחוק מהמאחז הקודם שפורק ליד מעלה אדומים. המשטרה ומג"ב במקום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום בשעות הצהריים הגיעו כמאה חמישים פעילים פלסטינים לגבעת הסמוכה לכפר עזריה, לא רחוק מהמאחז הפלסטיני באב אל שאמס (שער השמש), שהוקם בשטח A ליד מעלה אדומים בשומרון ופורק. הם הקימו מספר אוהלי מחאה בתביעה לחזור לאדמותיהם וכפריהם ברחבי הגדה המערבית.

המאחז הוקם סמוך לשעת הנחיתה של נשיא ארה"ב בנמל התעופה בן גוריון. במנשר שהוציאו הפעילים נאמר כי יש להם שתי דרישות עיקריות המופנות לנשיא האמריקני. האחת – להיות חופשיים לחזור לאדמותיהם וכפריהם, והשנייה – להיות חופשיים להתיישב על אדמותיהם בגדה המערבית מבלי לבקש רשות מאיש.

פלסטינים מול מעלה אדומים במאחז המחאה (צילום: סוכנות מען)
פלסטינים מול מעלה אדומים במאחז המחאה (צילום: סוכנות מען)
ה"מאחז" הפלסטיני שהוקם היום בשעה שאובמה נחת בנתב"ג (צילום: סוכנות מען)
ה"מאחז" הפלסטיני שהוקם היום בשעה שאובמה נחת בנתב"ג (צילום: סוכנות מען)

הפעילים אמרו כי הם מתנגדים למדיניות אובמה, שמשלימה עם הכיבוש וההשלטות הקולוניאלית הישראלית באזור. "הממשל האמריקני השתמש בזכות הווטו שלו באו"ם 43 פעמים כדי לתמוך במדיניות הכיבוש הישראלית, נגד זכויות הפלסטינים. הוא תמך עד כה ב-3 מיליארד דולר בחיזוק הצבא בישראל והוא איננו יכול להיות צד קונסטרוקטיבי להשכנת  צדק במזרח התיכון", אמרו הפעילים.

ממשטרת איו"ש נמסר, כי משטרת ישראל וכוחות הפעילים נמצאים במקום וערים למתרחש. אין ספק שהמשטרה גם ערה לצוותי התקשורת הזרה שהגיעו למקום.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן