Skip to content

מה יודעים בעובדה שאנחנו לא

בדיון שהתקיים היום בבית המשפט העליון סביב שידור תכנית עובדה על החשוד ברצח אשתו ג'ני מלמד קופר, שמעון קופר, התקוממו באי הכוח של התכנית עובדה נגד טענת הסוביודיצה וטענו כי בית המשפט אוסר עליהם לשדר מה שאמצעי תקשורת אחרים פרסמו כבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באמצע ינואר השנה נענה השופט גדעון גינת לבקשת החשוד ברצח שמעון קופר ואסר על התכנית עובדה בערוץ השני לשדר את הסרט הדן בעניינו. האיסור נשען על הסעיף בחוק בתי המשפט, האוסר פרסום עניינים הנוגעים להליכים פליליים שמתנהלים בבתי המשפט במטרה להשפיע על מהלך המשפט או על תוצאותיו. השופט גינת קבע אז כי בית המשפט הוא המקום הראוי לבירור אשמתו של קופר. 

אילנה דיין: הפרומו הכי טוב של עובדה (צילום: ויקיפדיה)
אילנה דיין: הפרומו הכי טוב של עובדה (צילום: ויקיפדיה)

שידורי קשת ויוצרי התכנית עובדה אילנה דיין, עמרי אסנהיים ואיל גונן, הגישו ערעור לבית המשפט העליון נגד החלטה זו. 

מהדיון היום עולה בעיקר שאלה מהותית אחת: האם לתכנית עובדה יש חומר נפץ שעוד לא פורסם סביב הפרשה, או שמא המשפט המתנהל סביב שידור התכנית רק יוצר סביבה פרסום לא פרופורציונאלי התורם לתכנית יותר משהוא מזיק לה. 

למעשה, עוד לפני כשלוש שנים הוקרן בתכנית עובדה סרט המעורר חשדות סביב מותן המסתורי של שתי נשים של קופר, כשהוא מתאר את הדמיון בין שני מקרי המוות של הנשים. בעקבות הקרנת הסרט הגיש קופר תביעת דיבה נגד עובדה וזו טרם הוכרעה. 

הסרט החדש, ששידורו נאסר, מכיל שידור חוזר של הכתבה הישנה ומלווה בעדויות נוספות של שלוש עדות, כפי שמסר היום בבית המשפט העליון עו"ד נעמי זמרת ב"כ של קופר. לדברי עו"ד טל ליבליך ב"כ עובדה, שתיים מהן קיבוצניקיות שקופר הכיר לפני חמש עשרה שנה, והשלישית – הרופאה המרדימה, ידידתו של קופר שרואיינה על ידי גיא פלג בערוץ השני בראיון בו תיארה את נסיבות מתן חומר ההרדמה לקופר. 

ליבליך בדיון היום: "כל הראיון עם הרופאה המאהבת פורסם בישראל היום… כל הכללים נפרצו. כל כלי התקשורת יכולים היום לראיין את הילדים שלו (גלי צה"ל)".

עו"ד איתן הרמולין, נציגו של קופר: "אני חושב שצריך להיות מוסכם… שמשפטים פליליים צריכים להתנהל בבית המשפט ולא בתקשורת". לטענת הרמולין, יצאו נגד השידור בתכנית עובדה בגלל השפעתה ה"עצומה". הוא טען עוד כי בית המשפט המחוזי ביקש מעובדה לאפשר לו צפייה בקלטת, אך נתקל בסירוב.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן