Skip to content

כתב אישום חמור נגד 3 תושבי סילוואן שניסו לפגוע בכוחות הביטחון

שלושה תושבי סילוואן מואשמים ששפכו שמן על כביש, גרמו לרכב ביטחון להחליק, יידו בו אבנים וניסו ליידות בקבוקי תבערה. כתב האישום הוא על עבירות של קשירת קשר, חבלה בכוונה מחמירה, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, ייצור נשק והצתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום חמור הוגש היום (חמישי), לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד שלושה תושבי סילוואן הסמוכה לירושלים, הכוללים עבירות של קשירת קשר, חבלה בכוונה מחמירה, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, ייצור נשק והצתה. על פי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים, השלושה, חאלד שוויקי (33), עדלי מראג'ה (31), ומוחמד עבאסי (32), קשרו קשר במועד שאינו ידוע במדויק, יחד עם צעירים נוספים, להציב מארב לג'יפ סיור ובו מאבטחים. הקושרים תכננו לשפוך שמן על נתיב הנסיעה של הרכב כדי שכשהרכב יגיע למקום, הנהג ייאבד שליטה והם יידו לעברו בקבוקים ואבנים.

לשם כך, הצטיידו הקושרים בשמן והכינו שלושה בקבוקי תבערה. באותו יום הגיעו הקושרים למקום המכונה "מעלה המתנחלים" בסילוואן, מצוידים בשמן, בבקבוקי התבערה ובאבנים. הם שפכו את השמן והמתינו במארב לבואו של הרכב. סמוך לשעה 21:30 הגיע למקום רכב ובו מספר מאבטחים. כאשר הגיע הרכב לקטע הכביש שעליו שפכו הקושרים את השמן, הוא החליק ולא הצליח לבלום. הקושרים החלו ליידות ברכב אבנים ובקבוקי תבערה במשך דקות ארוכות. שוויקי ניסה להדליק את בקבוק התבערה, אך מכיוון שלא הצליח, השליך את הבקבוק על הרכב כשהוא כבוי כדי לפגוע במאבטחים. כתוצאה מהמעשים, נגרם נזק לרכב האבטחה.

המאבטחים נאלצו לצאת מהרכב ולירות באוויר כדי שהקושרים יחדלו ממעשיהם. באירוע נוסף, שוויקי נפגש כמה פעמים עם מוחמד עודה, ובמהלך פגישות אלה אמר עודה לשוויקי כי הוא מצפה ש"תהיה פעילות בכפר". שוויקי הבין מעודה שכוונתו היא שיש לבצע פיגועים נגד הצבא והיהודים. כמה ימים לפני 22 בפברואר השנה קשרו שוויקי, מראג'ה ועבאסי קשר במטרה לבצע פיגוע נגד כוחות הביטחון.

ב-20 בפברואר קנה שוויקי צינור, מגופות נחושת וזיקוקים כדי להרכיב מטען חבלה. לאחר מכן, הרכיב את המטען והחביא אותו. באותו היום אספו אותו ברכב מראג'ה ועבאסי. השלושה זיהו רכב כ"רכב פטרול" שעבר לידם וחיכו שישוב על עקבותיו. עבאסי ירד מהרכב כדי לתצפת ולהתריע מפני תנועות חשודות ושוויקי ומראג'ה נסעו ברכב. כאשר שוויקי הבחין ברכב שמתקרב לעברו, הוא הדליק את המטען ויידה אותו לעבר הרכב. המטען לא נדלק בשל תקלה ופגע בשפת הרחוב. מכיוון שלא נשמע קול פיצוץ, חזרו שוויקי ומראג'ה למקום בו המטען נשאר ולקחו אותו בחזרה עמם.

למחרת סיכמו השלושה פעם נוספת לפגוע בכוחות הצבא או במאבטחים באמצעות המטען. כאשר הגיעו לרחוב עין אל לוזה ירד שוויקי מהרכב עם המטען. כעבור כמה דקות, לאחר שהרכב התקרב לעברו, הדליק שוויקי את המטען ויידה אותו לעבר הרכב. המטען פגע במדרכה, כמאה מטר מהמקום שבו עבר הרכב, והתפוצץ. שוויקי נמלט לנקודת מפגש שנקבעה מראש ועלה לרכבו של מראג'ה. השניים נמלטו מהמקום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן