Skip to content

אוסטרליה התנצלה על "מדיניות מבישה" של אימוץ ילדים

רבבות ילדים לאימהות לא נשואות, נערות בעיקר, נמסרו לאימוץ תחת לחץ וכפייה בין שנות החמישים לשנות השבעים. ראש ממשלת אוסטרליה התנצלה בשם העם האוסטרלי בפני קורבנות מדיניות זו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ג'וליה גילארד, ראש ממשלת אוסטרליה, נשאה התנצלות פומבית על מה שכינתה "מדיניות מבישה" של הפעלת לחץ כבד על נשים לא-נשואות למסור את ילדיהן לאימוץ. מדובר במדיניות הרשויות באוסטרליה בין שנות החמישים לשנות השבעים, שבמסגרתה נמסרו לאימוץ רבבות ילדים לאימהות לא נשואות, נערות בעיקר.

"מגנים את המעשים המבישים". ראש ממשלת אוסטרליה, ג'וליה גילארד (צילום: Kate Lundy)

ה-BBC מדווח שנשים רבות, שמספרן מוערך בעד 300 אלף, אולצו לוותר על ילדיהן במהלך אותם עשורים. גילארד, שדיברה לפני מאות קורבנות של מדיניות זו, אמרה שהמדיניות "המבישה" יצרה "מורשת של כאב". "היום, הפרלמנט הזה, בשם העם האוסטרלי, נוטל אחריות ומתנצל על המדיניות והמעשים שכפו הפרדת אמהות מילדיהן ויצרו מורשת חיים של כאב וסבל," אמרה גילארד בפרלמנט בקנברה.

"אנו מגנים את המעשים המבישים שמנעו מכן, אימהות, את זכויותיכן ואחריותכן לאהוב ולטפל בילדיכן." ראש הממשלה אמרה שמהאמהות נמנע ידע על זכויותיהן, לכן אין משמעות להסכמתן מרצון. "נמסרו לכן הבטחות שקריות, נאלצתן לשאת בכפייה ובאלימות מעשים לא מוסריים, לא ישרים ובמקרים רבים מנוגדים לחוק," אמרה גילארד. רבים מהנוכחות ומהנוכחים פרצו בבכי במהלך הנאום, שהתקבל בתשואות.

נשים רבות סיפרו שמסרו את תינוקותיהן לאימוץ בגלל הסטיגמה שדבקה באימהות לא נשואות, אחרות אמרו שהן סוממו, או שחתימותיהן זויפו. גילארד הודיעה שממשלת אוסטרליה תקים קרן על סך חמישה מיליון דולרים כדי לאפשר לנשים טיפול של מומחים, להעמיק את חקירת התיעוד בנושא, ולספק עזרה נפשית למי שנפגעו מהאימוץ הכפוי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן