Skip to content

לרגל החג – צה"ל פותח לטיולים חלק משטחי אש

כניסה לשטחי אש ללא תיאום מהווה עבירה על החוק. בצה"ל מזהירים כי הכניסה לשטחי A של הרשות הפלסטינית אסורה לחלוטין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך חג הפסח, יפתח צה"ל למטיילים חלק משטחי האש בצפון, במרכז ובדרום הארץ. כך מסר היום דובר צה"ל. בצה"ל מבקשים להדגיש כי במהלך ימי החג יתקיימו בחלק משטחי האש אימונים כסדרם, כולל אימונים באש חיה. בהתאם לכך, מתבקשים המטיילים לנהוג בזהירות ובהתאם להנחיות ולוודא כי אינם נכנסים בשוגג לשטחי אש של צה"ל.

(צילום: דובר צה"ל)
שדות המוקשים מסומנים (צילום: דובר צה"ל)

כל כניסה לשטחי אש של צה"ל מחייבת תיאום עם צה"ל וקבלת אישור בכתב. כניסה לשטחי אש ללא תיאום מהווה עבירה על החוק ומסכנת את חיי המטיילים.

 דובר צה"ל מציין כי קיים איסור לחצות גדרות ולהיכנס למקומות מגודרים ומשולטים. חשוב לדעת כי שדות מוקשים מסומנים באמצעות משולש אזהרה אדום, שלט צהוב המזהיר מפני סכנת חיים וגדר תיל.

צה"ל מפציר בציבור להישמע להוראות הביטחון, להימנע מכניסה לכל צורך שהוא הן לשטחי אש וכן לשדות מוקשים. "תכליתו של צה"ל היא לספק ביטחון ולאפשר לאזרחי מדינת ישראל לטייל בבטחה בשבילי המדינה וליהנות מנופיה של הארץ" מסכם דובר צה"ל.

איסור כניסה לשטחי A של הרשות הפלסטינית                                                              

דובר צה"ל שב ומדגיש, לקראת תקופת החגים, כי על פי צו מפקד פיקוד מרכז, הכניסה לשטחי A אסורה על- פי חוק ומהווה עבירה פלילית. בנוסף, הכניסה לשטחי B מסוכנת אף היא ואינה מומלצת. כניסת ישראלים לשטחי A מותרת אך ורק במקרים מיוחדים כאשר כל בקשה נבחנת לגופה על פי הערכות מצב ביטחוניות ומאושרת על ידי מפקד פיקוד המרכז.

בנוסף לכך, כניסה לשטחי A מתאפשרת גם לעיתונאים בעלי אזרחות ישראלית ובעלי תעודת עיתונות ממשלתית, בצירוף טופס ויתור אחריות ביטחונית החתום על- ידם.

בדובר צה"ל מבקשים לציין כי "צה"ל ימשיך ויפעל להגנה על חייהם וביטחונם של אזרחי מדינת ישראל ולשמירה על מרקם חיים תקין, ומבקש מאזרחי ישראל לנהוג באחריות על- מנת שלא לסכן עצמם ואחרים שלא לצורך".

טלפונים לבירור ולתיאום טיולים וכניסה לשטחים:

דרום – 08-9902926

מרכז – 02-5305042 

צפון – 04-6979007

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן