Skip to content

פרס: "התרגשתי מהדרך שבה דיברת ללבם של הישראלים"

"ברק אובמה הינו ידיד אמת של מדינת ישראל", נכתב בנימוקים להענקת העיטור, "כנשיא ארה"ב ידע לעמוד לצד ישראל תמיד בתקופות משבר. במהלך כהונתו תרם אובמה תרומה ייחודית ומשמעותית ביותר לביטחון ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"זה כבוד יוצא דופן. לא יכולתי להיות נרגש יותר. אחרי קבלת הפנים היוצאת מן הכלל שקיבלתי והחום שקיבלתי – דיינו". כך, בהתרגשות ניכרת לעין, הגיב נשיא ארה"ב אובמה על קבלת "מדליית הנשיא" משמעון פרס, בארוחת הערב במשכן נשיאי ישראל. את המילה "דיינו", הלקוחה מהגדת פסח, אמר הנשיא אובמה בעברית.

"התלמוד אומר שאסור לך לומר שבחו של אדם בפניו. אם הייתי משבח את כל השגיך – היינו פה כל הלילה", אמר הנשיא אובמה לנשיא פרס. "בנית את ישראל, חיזקת אותה, טיפחת את הדור הבא. ישראל היא מפעל חייך".

הנשיא פרס מעניק לנשיא ארה"ב אובמה את "מדליית הנשיא". (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
הנשיא פרס מעניק לנשיא ארה"ב אובמה את "מדליית הנשיא" (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

גם הנשיא פרס היה נרגש. "התרגשתי מהדרך שבה דיברת ללבם של הישראלים הצעירים", אמר נשיא המדינה בדברים שנשא בפתח האירוע. "הצעירים שלנו תמיד מוכנים לקום ולהגן על ארצם. היום ראית כמה אותם צעירים רוצים לראות את השלום, איך הם היו נלהבים, איך הם היו מעורבים ומקשיבים לחזון השלום שתיארת כל כך יפה.

"עד 120" בעברית. (צילום: מארק ניימין/לע:מ)
"עד 120" בעברית. (צילום: מארק ניימין/לע:מ)

 "ביקורך כאן הוא אירוע היסטורי", אמר פרס. "אחרי כל מה שראיתי בחיי, הרווחתי את הזכות להאמין ששלום הוא בר-השגה. אתה מעורר השראה בעולם זכות מנהיגותך. תודה רבה, אדוני הנשיא. תודה מאומה אסירת תודה למנהיג דגול".

"העם בישראל מתרגש בעיקר מתרומתך הבלתי נשכחת לביטחוננו, להגנת השמיים, לשיתוף הפעולה בתחום המודיעין. העיטור הזה הוא מחווה למנהיגות שלך, לחוזקך, לעקרונות שלך, שאף פעם לא זנחת בשם הייאוש. עמדת ותמשיך לעמוד בתוקף לצד החזון שלך". עם תום דבריו ענד הנשיא פרס את המדליה לצווארו של אובמה, לקול תשואות הנוכחים.

פגישת אובמה עם שדלי יחימוביץ (צילום:עמוס בן גרשום)
פגישת אובמה עם שלי יחימוביץ (צילום:עמוס בן גרשום)

"ברק אובמה הינו ידיד אמת של מדינת ישראל", נכתב בנימוקים להענקת העיטור. "כנשיא ארה"ב ידע לעמוד לצד ישראל תמיד בתקופות משבר. במהלך כהונתו תרם אובמה תרומה ייחודית ומשמעותית ביותר לביטחון ישראל, הן בהידוק שיתוף הפעולה האסטרטגי בין המדינות והן בפיתוח משותף של אמצעי לחימה להגנה מפני טילים וטרור. דוגמה בולטת לעשייה משותפת זו באה לידי ביטוי בפיתוח מערכת 'כיפת ברזל', שהצילה חייהם של רבים בישראל".

"זהו כבוד בלתי רגיל ואני לא יכול להיות נרגש יותר", הודה אובמה לנשיא פרס על קבלת הפנים שבה התקבל. "מדינת ישראל הייתה מטרת חייך", פנה ישירות אל הנשיא פרס. "נלחמת למען השלום ובנית את המדינה". בשלב זה הרים אובמה כוסית ואיחל לפרס בעברית "עד 120".

הנשיא פרס מציג את מלכת היופי הישראלית טיטי לנשיא ארה"ב ברק אובמה (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
הנשיא פרס מציג את מלכת היופי הישראלית טיטי לנשיא ארה"ב ברק אובמה (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
על מה הם מסתודדים? אובמה ונתניהו ממתיקים סוד. (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
על מה הם מסתודדים? אובמה ונתניהו ממתיקים סוד. (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

בארוחת הערב הממלכתית השתתפו 120 מוזמנים, שנבחרו בקפידה והרכיבו ביחד פסיפס של החברה הישראלית. בין המשתתפים: נשיא בית המשפט העליון בדימוס מאיר שמגר, הנשיא לשעבר יצחק נבון, ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה, הסופר דויד גרוסמן, כלת פרס נובל עדה יונת, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, נשיא ביהמ"ש העליון אשר גרוניס, נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, ראש המוסד תמיר פרדו, ראש השב"כ יורם כהן, מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו וכן ראשי כל העדות בישראל.

בתום ארוחת ערב, נערכה הופעה קצרה. הזמרת ריטה שרה בפני הנוכחים את "ירושלים של זהב", ודוד ד'אור שר את השיר Amazing Grace.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן