Skip to content

החוטפים דורשים את שחרור קרוביהם מהכלא המצרי

החוטפים שחטפו את הסטודנט הישראלי ואת התיירת הנורווגית, דורשים שחרור שני קרובי משפחה האסורים בגלל ענייני סמים ודוחים לפי שעה כל אפשרות אחרת. החטוף התקשר למשפחתו בארץ הודיע כי שניהם בריאים ושלמים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החוטפים הבדווים של הסטודנט הישראלי אמיר עומר חוסן (23), תושב נצרת, שנחטף עם תיירת נורבגית, אתמול (שישי) בכביש שבין טאבה לדהאב שבסיני, דחו כל ניסיון הידברות לשחרור בני הערובה עד שישוחררו קרוביהם העצורים במצרים בגין עסקת סמים שבה הואשמו. סוכנות הידיעות המצרית ONA  ועיתון אל-אהראם דיווחו אמש מפי גורם ביטחוני כי החוטפים הודיעו למנגנוני הביטחון המצריים כי הם דוחים כל ניסיון למשא ומתן וכי הם נחושים להשאיר את שני החטופים בחזקתם עד שישוחררו קרובי משפחתם שנמצאים בבית הכלא באיסמעיליה.

amir
אמיר עומר חסן, החטוף (צילום: נצרת היום)

לפי אל-אהראם, החוטפים הם משבט בדווי המצוי בצפון חצי האי למרות שהחטיפה בוצעה בדרום סיני. קרובי משפחת הצעיר החטוף, תושב נצרת, סיפרו אתמול כי בערב נוצר קשר כשאמיר בעצמו התקשר למשפחה וביקש מהם להיות רגועים ואמר שהוא וחברתו בריאים ושלמים. בן משפחה אמר כי אמיר החליט לנסוע לסיני למרות שאמו ביקשה ממנו לא לנסוע בגלל המצב בסיני.

אמיר הוא סטודנט לתיירות ומלונאות בקמפוס של אוניברסיטת בן-גוריון באילת. אתמול בשעות אחר הצהריים באה חוקרת ממשטרת מרחב אילת לבית אחותו ובעלה באילת כדי לגבות מהם עדות. האחות ובעלה סיפרו כי אמיר נסע לדהב, וכשלקח מונית ממעבר הגבול לטאבה עלתה עליה גם תיירת שאינה חברתו. לדברי בני המשפחה, הטלפון הנייד של התיירת הנורבגית שימש את החוטפים, והם דאגו ששגרירות נורבגיה תתעדכן על החטיפה.

משטרת מצרים היא שהודיעה אתמול בצהריים כי אמיר עומר חסן נחטף יחד עם תיירת נורבגית בחצי האי סיני על-ידי חמושים בדווים. ממשרד החוץ נמסר כי מדובר בחטיפה "אקראית", וכי מתקיימים מגעים עם גורמים במצרים כדי לשחרר אותו ואת הנורבגית. במקביל, אישרו בנורבגיה כי אזרחית המדינה נחטפה בסיני. על פי המידע שמסרה המשטרה המצרית לאל-אהראם, התוקפים הבדווים, שהיו רעולי פנים, עצרו את הרכב שבו נסעו התיירים, ניפצו את השמשה הקדמית ואילצו את השניים לעלות למכוניתם באיומי אקדח. נהג המכונית שהסיע את התיירים הודיע למשטרה על החטיפה. נהג המונית שוחרר והוא זה שדיווח למשטרה על החטיפה.

מקרי חטיפה כאלו אירעו כמה פעמים בחצי האי לאחר התמוטטות שלטונו של מובארק והוואקום הביטחוני שנוצר בסיני. במרבית המקרים שוחררו החטופים בתוך כמה שעות או ימים ללא פגע. החטיפות מבוצעות על מנת לשחרר גורמים אחרים המצויים בבתי סהר במצריים על רקע פלילי. בתחילת החודש נחטפו שני תיירים בריטים בסיני ששוחררו אחרי כמה שעות לאחר שהובטח להם לדון בגורל ארבעה אסירים הכלואים באלכסנדריה. לקראת חג הפסח הזהיר המטה ללוחמה בטרור מכניסה לחצי האי סיני, פרסם אזהרת מסע חמורה לסיני וביקש מכל מי שנמצא עדיין בחצי האי לעזוב מייד עקב סכנה מיידית לחטיפה או פיגוע טרור.

1 Comment

  1. מנצל
    23 במרץ 2013 @ 12:12

    המזל שלו זה שהוא עם תיירת נורווגית, ככה אולי תופעל פה קצת דיפלומטיה. ככה ברגיל, המדינה שלנו יוצאת מגדרה רק כדי לעזור ליהודים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן