Skip to content

6,000 שקל קנס על נהיגה אסורה בחוף

שופט בית משפט השלום בטבריה, השופט פורת, הדגיש כי יש להחמיר את הענישה במקרים של פגיעה בחופי הים, באיכות המים, בחי ובצומח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנהלת איגוד ערים כינרת מציינת לחיוב את הכרעתו וגזר דינו של בית משפט השלום בטבריה, על גזר דין של 6,000 שקל שהוטל על נהג רכב טנדר פרטי, תושב אשקלון, שאותר על ידי פקח רשות ניקוז ונחלים כינרת אבי אריש, בגין נהיגה אסורה בחוף שיטים במזרח הכינרת (ת"פ 11-11-30892). את איגוד ערים כינרת ייצג היועץ המשפטי של האיגוד עו"ד חיים שטרן.

בנוסף חייב סגן נשיא בית משפט השלום בטבריה כבוד השופט דורון פורת, את הנאשם, לחתום על התחייבות בסך 7,000 שקל. להימנע מעבירה דומה במשך שלוש שנים.

כבוד השופט פורת ציין בפסק דינו, כי יש להחמיר את הענישה במקרים של פגיעה בחופי הים, באיכות המים, בחי והצומח במקרה של נהיגה בכלי רכב בחוף הים.

חוק איסור נהיגה בחוף הים כולל העמדה של רכב וחנייתו ולא רק את עצם הנסיעה. עוד ציין בית המשפט, כי חוף ים מוגדר כרצועת חוף קרקע במרחק 100 מטרים מהים וכי חוק זה מתייחס לכלל החופים במזרח בים התיכון, בכינרת ובאילת, ללא קשר אם החוף מוכרז או לאו.

יו"ר איגוד ערים כינרת יוסי ורדי מסר, כי השנה הושקע רבות בהכנת חופי הכינרת לקראת פתיחת עונת הרחצה ומזעור נזקי גאות המים עקב עליית המפלס, מאחר וחלק מהחופים, התשתיות והצמחייה דרשו טיפול. בנוסף בשיתוף החברה הממשלתית לתיירות, הושקע בשדרוג החופים, כבישי גישה נוחים, אזורי חניה מוסדרים, מלתחות, פחי אשפה, מתחמים מאורגנים ועוד. ורדי אמר, כי הוא מקווה שהציבור בישראל יעריך את כלל הפעילות שנעשתה עבורו, במשך חודשים ארוכים, על מנת לאפשר נופש ברמה גבוהה בכינרת וכי הוא מצפה שהנופשים ידעו לשמור על הניקיון והחוק למען איכות הבילוי לעצמם וכדי להותיר אחריהם כינרת נקייה וחופים ראויים לכלל עם ישראל לאורך כל השנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן