Skip to content

קרי: הפיוס בין ישראל לטורקיה חיוני ליציבות במזה"ת

קרי מציע לישראל ולרשות הפלסטינית חבילה שכוללת שחרור אסירים פלסטינים והעברת שטחי B, שבהם השליטה הפלסטינית היא אזרחית בלבד, ל-A - כלומר, לשליטה אזרחית וצבאית פלסטינית. זאת, בתמורה להתחייבות פלסטינית לחידוש המשא ומתן ולוויתור על תביעה נגד ישראל בבית המשפט הבינלאומי בהאג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפיוס בין ישראל לטורקיה חיוני לקידום תהליך השלום והיציבות במזרח התיכון. כך אומר מזכיר המדינה, ג'ון קרי, בהודעה שפרסם.

בהודעתו משבח קרי את ראש הממשלה נתניהו ואת ראש ממשלת טורקיה ארדואן על אומץ לבם ואומר כי מגיע להם אשראי רב על מנהיגותם, שאפשרה את הפיוס בין שתי המדינות. קרי הדגיש כי הממשל בוושינגטון מצפה ליישום מהיר של הפיוס בין ירושלים לאנקרה.

בארבע עיניים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה ג'ון קרי (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
בארבע עיניים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה ג'ון קרי (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

קרי נועד אמש בירושלים עם ראש הממשלה נתניהו. השניים שוחחו תחילה בארבע עיניים ואחר-כך הצטרפו אליהם שרת המשפטים ציפי לבני, היועץ לבטחון לאומי יעקב עמידרור, השליח יצחק מולכו ועוזריו של השר קרי.

קרי, שהגיע מירדן, לאחר ביקור הנשיא אובמה שם, מציע לישראל ולרשות הפלסטינית חבילה שכוללת שחרור אסירים פלסטינים והעברת שטחי B, שבהם השליטה הפלסטינית היא אזרחית בלבד, ל-A – כלומר, לשליטה אזרחית וצבאית פלסטינית. זאת, בתמורה להתחייבות פלסטינית לחידוש המשא ומתן ולוויתור על תביעה נגד ישראל בבית המשפט הבין-לאומי בהאג. עפ"י הצעת קרי, לאחר מכן אפשר יהיה לפתוח במו"מ הישיר בין ישראל לפלסטינים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן