Skip to content

למרות התנגדות הוועדים, צפויה חזרה לטורקיה בקיץ

בסקר שערכה חברת ועדים, עולה כי 75% מוועדי העובדים שהשיבו לסקר חושבים שטרם הגיעה השעה להפסיק את החרם על טורקיה, ביניהם הוועדים של תרכובות ברום, אי.סי.איי טלקום, מפעלי ים המלח, חיפה כימיקלים, בזק, ואל על. ועדי העובדים של טבע, עיריית חיפה, רשות שדות התעופה, האוניברסיטה העברית היו בעד החזרה לטורקיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מלון הקרמלין באנטליה. היה חביב במיוחד על הישראלים במשך שנים. (צילום: עירית רוזנבלום)
מלון הקרמלין באנטליה. היה חביב במיוחד על הישראלים במשך שנים. (צילום: עירית רוזנבלום)

חברת ועדים, המרכזת את המידע על הפעילות הכלכלית/חברתית של ועדי העובדים בישראל, ערכה היום סקר טלפוני בהשתתפות חתך מייצג של 360 ראשי ועדים במשק, כדי לבדוק מה עמדתם בעניין הפסקת החרם על טורקיה. זאת בעקבות התנצלות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והצהרות על פיוס בין ישראל לטורקיה.

לפי ממצאי הסקר, 75% מוועדי העובדים סבורים שטרם הגיעה העת להפסיק את החרם על טורקיה. לדעת ועדי עובדים רבים, השנאה ברחוב הטורקי כלפי ישראלים לא תעלם ביום אחד ויש לבחון את הנושא לאורך זמן.

כזכור חרם התיירות על טורקיה החל לפני חמש שנים, בעקבות משבר היחסים בין ישראל לטורקיה והתבטאויות ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כנגד ישראל.

יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים, מציין כי בשנים הראשונות לחרם היו לא מעט נסיונות מצד הטורקים לשבור את החרם, באמצעות מסעות פרסום אגרסיביים, משלחות רמות דרג והצעות נופש מפתות של 99 דולר. אולם ועדי העובדים היו מאוחדים והחרם נותר על כנו ובעקבותיו קרסה כל תעשיית הנופש הישראלית לטורקיה.

אנטליה. יש סיכוי טוב כי אתרי הנופש של טורקיה יחזרו להיות יעד נופש מבוקש כבר בחופשת הקיץ הקרובה ובחופשות הארוכות של חגי תשרי. (צילום: עירית רוזנבלום)
אנטליה. יש סיכוי טוב כי אתרי הנופש של טורקיה יחזרו להיות יעד נופש מבוקש כבר בחופשת הקיץ הקרובה ובחופשות הארוכות של חגי תשרי. (צילום: עירית רוזנבלום)

אלוש מציין כי עם הוועדים הגדולים שחושבים שיש להמשיך החרם נמנים: תרכובות ברום, אי.סי.איי טלקום, מפעלי ים המלח, חיפה כימיקלים, בזק, אל על, המוסד לביטוח לאומי, אוסם, אוניברסיטת חיפה, אגד, ועד עובדי כנסת ישראל, בנק הפועלים, הטכניון, עיריות תל אביב ובאר שבע, מרכז רפואי ת"א (איכילוב), מכתשים, טמפו, יבמ, משרד האוצר, אלקטרה, משרד החינוך, בי"ח וולפסון, בנק מזרחי טפחות ועוד.

בעד הסרת החרם היו ועדי העובדים של טבע, עיריית חיפה, רשות שדות התעופה, האוניברסיטה העברית, שירותי בריאות כללית, קמ"ג ואחרים.

אלוש מציין כי למרות שנרמול היחסים יהיה הדרגתי, יש סיכוי טוב כי אתרי הנופש של טורקיה יחזרו להיות יעד נופש מבוקש כבר בחופשת הקיץ הקרובה ובחופשות הארוכות של חגי תשרי, כפי שהיה לפני החרם. אז כזכור שלחו ועדי העובדים לטורקיה יותר מ-300 אלף נופשים.

בחודש מאי הקרוב, ייערך בתל אביב יריד תיירות לקבוצות, שבמסגרתו ישווקו לוועדי העובדים חבילות הנופש לקיץ ולחגי תשרי ונראה כי הצעות הנופש לטורקיה יתפסו תשומת לב מיוחדת.

על פי נתוני חברת ועדים, נאמדת פעילות התיירות של מקומות העבודה ביותר משני מיליארד שקלים בשנה.

1 Comment

  1. עמי
    24 במרץ 2013 @ 22:09

    אסור לטוס לטורקיה! פשוט אסור! סמרטוט מי שנוסע לשם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן